Gå til innhold

Flåklypa - the topic

Ranger emnet


aerdftyhui

Anbefalte innlegg

"God kveld i stova. Så døkk sitt der å glor?"

Dette er da et sitat frå den klassiske filmen Flåklypa Grand Prix, på hukommelsen. Bare for å åpne tråden på en hjemmekoselig måte :)

 

Jeg lurer på hvilket forhold folket her har til Kjell Aukrust og hans verk? Da tenker jeg på Flåklypa Tidende, Flåklypa Grand Prix (Ivo Caprino) og hans kunst osv.

 

Jeg regner dere alle er slik som meg, som sitter å glaner på Flåklypa Grand Prix hver jul, og kanskje en gang tar frem VHS-en å ser den.

 

Jeg selv har lest en del Flåklypa Tidende, og finner dette utrolig arti! Dette er humor som passer meg midt i blinken, og det er en fryd å lese. Som en bonus til det fantastiske lesestoffet, kommer det helt utrolige detaljrike illustrasjoner.

 

Noe som gjør det ekstra gøy er at bor og kommer fra Volda. Kloke hoder vet at det er her Hallstein Boronskimlet d.a.y kommer fra.

Vi får vel aldri nok av historier om han hjalte og guringuten. (Nå slo det meg at det kanskje er her "Gurin med reverompa" stammer fra)

 

Nå synest jeg det ble veldig mye fra min side her, så da spør jeg dere, hva mener dere om/hva er din relasjon til Flåklypa eller Kjell Aukrust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flåklypafilmen er vel den første og eneste filmen som har berørt meg så mye.. Filmen er GENIALT laget, god handling etc.. Filmen har jeg faktisk liggende både på VHS i uåpnet embalasje, samt DVD. Disse kommer til å gå i arv. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner meg at vår unge(?) og lovende(!) forumkollega Reodor F kommer til å poste et og annet bidrag i denne tråden...

 

For øvrig bøyer jeg meg dypt i støvet for Aukrust & Caprino, som har skapt det største eventyret i historien.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bil sjenial! Jai putte mange penga i den bil, og vinne res! Den vara god reklam for min Alladin Oil!

 

Salam salam! Allah beskyte do og din hus! Jai komma fra langt ifra! Jai sett på tv. Do, reodor konstruktør, sjenial! Jai mange penga. Do, raka blak!

 

Så var det denne "super retometer-fordeleren, som øker karadialeffekten med etthundredeogtolv prosent"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flåklypa, og Aukrust, er genialt.Så jordnært og norsk en kan bli, med italiensk innflytelse.

Aukrust var jo også litt bilgærn etter som jeg har forstått.

 

 

Og vi må ikke glemme Il Tempo Gigante, bilen som verken Volvo eller Mercedes ville bygge eller ha noe med å gjøre.Ble bygget i Caprino`s studio og platene banket ut av Ermanno Martinuzzi!

 

Da Reodor Felgen bygde Il Tempo Gigante slo han seg ikke til ro med en to-takter - eller en vanlig firesylinder. Han lagde 12 hull som ble polstret opp med konkave sylinderforinger. Videre dyttet han inn en hel haug med høyspente tennplugger med gnistfangere til tre firetoms høypolerte utblåsningsrør. En samlet motorkonstruksjon på 2,8 tonn som burde virke urovekkende på et og annet bilkonsern ute i verden. Den dagen Reodor satte tenningsnøkkelen i prototypen, slo seismografen i Bergen ut på skalaen med 7,8 - ingen dårlig start for en som pusler med hjemmeindustri!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"God kveld i stova. Så døkk sitt der å glor?"

Dette er da et sitat frå den klassiske filmen Flåklypa Grand Prix, på hukommelsen. Bare for å åpne tråden på en hjemmekoselig måte :)

 

Jeg lurer på hvilket forhold folket her har til Kjell Aukrust og hans verk? Da tenker jeg på Flåklypa Tidende, Flåklypa Grand Prix (Ivo Caprino) og hans kunst osv.

 

Jeg regner dere alle er slik som meg, som sitter å glaner på Flåklypa Grand Prix hver jul, og kanskje en gang tar frem VHS-en å ser den.

 

Jeg selv har lest en del Flåklypa Tidende, og finner dette utrolig arti! Dette er humor som passer meg midt i blinken, og det er en fryd å lese. Som en bonus til det fantastiske lesestoffet, kommer det helt utrolige detaljrike illustrasjoner.

 

Noe som gjør det ekstra gøy er at bor og kommer fra Volda. Kloke hoder vet at det er her Hallstein Boronskimlet d.a.y kommer fra.

Vi får vel aldri nok av historier om han hjalte og guringuten. (Nå slo det meg at det kanskje er her "Gurin med reverompa" stammer fra)

 

Nå synest jeg det ble veldig mye fra min side her, så da spør jeg dere, hva mener dere om/hva er din relasjon til Flåklypa eller Kjell Aukrust?

 

Hva er Flåklypa tidene?

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår