Gå til innhold

Turbo til fk

Ranger emnet


Tvåførr

Anbefalte innlegg

Hallo, eg er begynt med å handle inn deler til 300hk prosjektet mitt, så trenger eg en god turbo.

 

Har gjort et halveis veddemål med en kamerat, som har en s14a med runt 300 gamp på hjula. Eg og han skal kjøre et drag race i slutten av september. Målet er å slå han, da vi har nesten samme oppsett, med gode sliks og launch controll, så har eg kanskje en kjangs. Passe flaut for han vist de hadde gått..

 

Men trikse er at turboen på s14 som er en t28, som er en kjapp turbo, Han har fult ladetrykk på rundt 3000 omdreininger. Vist ikke det er tidligere. Så eg trenger noe tillsvarende, så ikke det er turboen det skal stå på. Snakka med turbokongen og fikk tilbud på en t3 turbo med 60trim og ar48 steg 1, men da eg spurte om den i forhold til t28 fikk eg til svar: T28 ER EN MODERNE TURBO , SOM GIR CA SAMME MAX EFFEKT , MEN T3 VIL HA VESENTLIG TREGERE SPOOLUP. Noe som er dårlig i forhold til race mitt.

 

Så eg lurte på om noen har noen gode turbo tips til meg, som gjør at gamle stasjonsvogna kan komme bittelittegran foran sportsbilen...

 

Motoren er en 98 mod fk.

 

MVH Vidar Åsgard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bremsa ft`n min med en netics t3 super60 steg 1 meg ar63 eksoshus.

hadde fullt trykk(1.2bar) på 3200omdr.

på samme turtallet hadde jeg 400nm 190hk. (98 blyfri)

på etanol økte talla til 450nm og rett over 200hk.

syntes ikke turboen hadde så ille spool up.

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry OT men jeg kjenner en som har en t16 til overs, den har bare vært brukt i noen mnd, hva bør jeg by han for den? vet ikke hva de koster nye heller...

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bremsa ft`n min med en netics t3 super60 steg 1 meg ar63 eksoshus.

hadde fullt trykk(1.2bar) på 3200omdr.

på samme turtallet hadde jeg 400nm 190hk. (98 blyfri)

på etanol økte talla til 450nm og rett over 200hk.

syntes ikke turboen hadde så ille spool up.

 

 

Ikke verst, leste det var med orginal topp, min blir jo en portet 530topp, kanskje litt større eksos ventiler, så da puster den vel enda litt lettere. Chip eller sprut du bruker?

 

Er ikke noen som har tall fra en med en mitsu turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår