Gå til innhold

Tips/erfaring med effektanlegg til Vectra A?

Ranger emnet


the Stig

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg installerte nylig et K&N filter på Vectra-en min, og resultatet ble ikke helt som forventet. Da luftfiltret er utrolig overdimensjonert, får motoren rett og slett for mye luft, ergo, den kveles pga bakpress. Jeg har midlertidig løst dette ved og fjerne lydpotten, men da dette er mindre lovlig, og ikke høres helt bra ut - vil jeg gjerne få ordnet noe ordentlig. I tillegg må motoren ruses veldig på tomgang (dvs, den ruser seg selv) for og ikke kveles.

 

Jeg har kikket litt på nett, og har så langt kun funnet ett sett fra Simons (beklager elendig bilde).

 

Settet er fra kat, og selvsagt helt bak til endestuss. Det jeg altså lurer på, er om det er noen som har erfaring med dette settet, eller kan komme med tips til bedre alternativer. Jeg lurer også litt på om det blir tilstrekkelig med anlegg fra kat, eller om jeg fortsatt vil få problemer med bakpress.

 

Takker på forhånd for svar :)

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det meste anna bedre enn Simonz desverre.

Problemet med de er att de ruster fort opp. Levetid på 2-3 år som regel.

Men skal du ha noe bedre må du nesten regne med å triple prisen fort.

Sjøl har jeg simonz på bruks vectra'n nå, men det blir bytta ut med rustfritt moongose annleg i løpet av høsten.

Hadde å fjerna katta når jeg først var i gang.

Kjøp deg like flenser som sitter på katta å lag ett erstatnings rør med like flenser. så passer katta rett i igjen når du skal på eu.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, viser seg at det kan bli vanskelig å finne Simons-anlegget. Var ingen av kjedene jeg snakket med som hadde det på lager noen plass. Noen tips til alternativer? Pris er forøvrig en viktig faktor, derfor jeg hadde siktet meg inn på Simons - da det var relativt billig.

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk ikke fatt i simons jeg heller.. Hadde rustfritt på bilen.. Men klarte å ta knekken på det desverre :( Så jeg er egentlig intresert i nytt rustfritt.. Men hvor får jeg fatt i det? Link eller noe?

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

 

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår