Gå til innhold

teknisk info om chevy 350 (383) gen 1

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvorfor kjøpe en shortblock?

Er dyrere å handle alle løse delene som mangler enn å kjøpe en ferdig motor...

 

Hvorfor sikte på 12,5 i komp? du MÅ kjøre med bensintilsetning da jo...om ikke er det store muligheter for tenningsbank = Ødelagt motor...

 

Å hvorfor en sur 383 når du kan få 400 + cid motorer??

 

Jo større jo bedre vet du...

 

DYRT blir det uansett...

 

Å sånn Edle bråkk forgasser har vel ingenting på en trimmet motor å gjøre... der er det vel nesten bare Demon som går om dagen...

 

:D

 

hvofor 383 fordi den skal stå i volvo 240 med skilter.

tenkte som vanlig bil ikke noe bur og tull kun power.

 

jeg har satt sammen alle deler på summit til en motor den kommer på ca 40000kr med da 500hk++ kan jo kjöpe en komplett og se om det er billigere

 

edel er halve prisen. man kan jo se når jeg får ordnet delene etterhvert fram til neste sommer så har du en demon gasser så kan vi teste begge gasserene og se hvem som gir best resultat..

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

edel er halve prisen. man kan jo se når jeg får ordnet delene etterhvert fram til neste sommer så har du en demon gasser så kan vi teste begge gasserene og se hvem som gir best resultat..

 

Ikke særlig mange som mener en Edelbrock forgasser gir like god effekt som en Holleybasert (BG, QFT, Proform, Willys, Holley m.fl) forgasser når begge er bra tunet.

 

Men Edelbrock forgasserne påstås av noen å gi litt mindre drivstoff forbruk, hvis det betyr noe.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangler noen delerher:

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

ARP-134-2501 Harmonic Balancer Bolt, Chromemoly, Black Oxide, External 12-Point, Chevy, Small Block, Each $19.95 $19.95

 

ARP-330-2801 Flywheel Bolts, Pro Series, Chromemoly, Black Oxide, 12-Point, 7/16 in. x .875 in., Chevy, Set of 6 $32.88 $32.88

 

ARP-430-7402 Thermostat Housing Bolts, Polished Stainless, Hex, Chevy, Set of 3 $7.95 $7.95

 

BMM-80694 Automatic Shifter, Megashifter, Chevy/Pontiac, Camaro/Firebird, Each $205.95 $205.95

 

CCA-CL12-772-8 Cam and Lifters, Mechanical Roller Tappet, Advertised Duration 286/292, Lift .576/.582, Chevy, Small Block,Kit $579.95 $579.95

 

 

CPN-RC12YC Spark Plug, Race, Gasket Seat, 14mm Thread, .750 in. Reach, Projected Tip, Resistor, Each $2.95 $23.60

 

CRN-11986-1 Fuel Pump Pushrod, Chromemoly, Chevy, Big/Small Block, Each $22.69 $22.69

 

CSP-S1004 Rocker Arms, Stud Mount, Full Roller, Aluminum, 1.5 Ratio, Fits 7/16 in. Stud, Chevy, Small Block, Set of 16 $227.95 $227.95

 

EDL-77599 Cylinder Head, Victor Jr, Aluminum, Assembled, 64cc Chamber, 215cc Intake Runner, Chevy, 302/327/350/400, Each $729.95 $1,459.90

 

EMP-300 Thermostat, 160 Degree, High-Flow, Copper/Brass, 3 Bypass Holes, Each $16.95 $16.95

 

FEL-VS12869 Valve Cover Gaskets, Cork, Chevy, Small Block, Pair $14.69 $14.69

 

FLX-1318 Fan, Flex-Type, Wide Blade, Clockwise, 18.25 in. Diameter, Stainless Steel Blades/Steel Hub, Universal, Each $37.88 $37.88

 

FPP-1206 Gaskets, Manifold, Intake, Printoseal, 2.21 in. x 1.31 in. Port, .060 in. Thick, Chevy, Small Block, Set $16.95 $16.95

 

HAY-10-125 Flywheel, Steel, 168-Tooth, 25 lb., Internal Engine Balance, Chevy, Big/Small Block, Each $279.95 $279.95

 

LUN-81134 Pushrods, Bracket Master II, Steel,Heat-Treated,5/16 in. Diameter,7.794 in. Length,Chevy,Small Block,Set of 16 $40.39 $40.39

 

MCH-6070 Pulley Set, V-Belt, Aluminum, Clear Powdercoated, Chevy, Small Block, Set of 3 $183.95 $183.95

 

MLL-BP3831 Crate Engine, Short Block, Chevy 383 Small Block, Scat Crank, .200 in. Dome Top Pistons, Each $1,995.00 $1,995.00

 

MOR-61740 Harmonic Balancer Installation Tool, Small Block Chevy, 7/16 in.-20 Thread, Kit $37.95 $37.95

 

MRG-4993 Bolts, Chrome, Small and Big Block, Chevy, Fuel Pump Hex Head, Kit $5.95 $5.95

 

MSD-31359 Spark Plug Wires, Super Conductor, Spiral Core, 8.5mm, Red, 90 Degree Boots, Chevy/GMC, V8, Set $70.20 $70.20

 

MSD-85551 Distributor, Pro-Billet, Magnetic Trigger, Mechanical Advance, Chevy, Big/Small Block, Each $232.90 $232.90

 

PIO-872002 Harmonic Balancer, Street Performance, Internal Balance, Nodular Iron, Black, Chevy, Small Block/4.3L V6, Each $86.88 $86.88

 

PRO-141-729 Harmonic Balancer Cover, Aluminum, Chrome, 8 in. Diameter, Degree Markings, Chevy, Big Block, Each $26.95 $26.95

 

PRO-67264 Water Pump, Mechanical, Long, High-Volume, Aluminum, Polished, Chevy, Small Block, Each $92.95 $92.95

 

PRS-1053 Water Neck, Stainless Steel, Natural, Swivel, 15 Degree, Chevy, Big/Small, Each $134.95 $134.95

 

SES-3-60-08-037 Oil Pump and Pickup Assembly, High-Volume, Chevy, Small Block, Kit $64.95 $64.95

 

SUM-250000-1 Fuel Pump, Mechanical, Chevy, Small Block, Each $44.88 $44.88

 

SUM-820323 Starter, Mini, Inline, Chevy, Each $139.95 $139.95

 

SUM-G100SFI Flexplate, 168-Tooth, Internal Engine Balance, 2-Piece Rear Main Seal, SFI 29.1, Chevy, V8, Each $52.95 $52.95

 

SUM-G3500 Oil Pan, Steel, Chrome Plated, 4 qt., Chevy, Small Block, Each $33.95 $33.95

 

TFS-30400951 Oil Pan Gasket, 1-Piece, Silicone/Cork, Chevy 1955-80, Small Block, Thick Seal, Each $27.95 $27.95

 

TRD-9317 Alternator Bracket, Steel, Chrome, Water Pump Mount, Long Water Pump, Chevy, Small Block, Each $16.95 $16.95

 

 

Select All

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

If you have deleted any items from your cart or changed any quantities, please press the update button. Sub Total: $6,236.89

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet og vet...det kan andre bedømme...

 

Men de som virkelig klarer å bygge seg en skambillig SB på 500 hk, kjenner endel folk, har mye kontakter, og VET hva kompisene har liggende på hylla rundtforbi og kan plage disse til å selge hylevarmerene sine til gode priser...

 

Luzifer har snekret ihopes en 350 nå med MASSE gobiter, snike og snoka overalt...skal vel teoretisk være 500 HP potensiale, men....

 

Prislappen er vel 60 TUSEN...

 

Så... GLEM billigt om man er ny i denna leken...

Mye bedre å sitte på gjerdet og vente på rett motor kommer til salu på Nitroz.se - Blocket.se AutoDB og lignende...

 

Da kan en handle en som er nogelunde slik man ville ha bygd den, men koster MYE mindre...å... er vel en grunn for at det finnes motorbyggere... :D

muligens de kan litt mere enn oss andre hobby mekkere :thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har v8 min nå som er her i bilen. På sarpsborg motor med borring og strokerkit 383 dom pistons og sette sammen bunndelen kommer på ca25000kr. bruke delene som jeg har her. mangler tenning rockerarms vannpumpe og remhjul. blir ca litt over400hk:volvsmile

 

 

tenkte bare og kjöpe shortblokka i fra usa ca 16000kr ferdig inn til halden. og bruke delene som jeg har er det billigste og gjöre og med hjelp i fra bekjente sette sammen motoren. er litt vanskelig hva man skal gjöre.

 

tenkte og bestille delene litt og litt med alt jeg trengte til en komplett motor men er ikke sikker ennå på det.

 

hva syns du da BEAD LOCK?? :confused:

 

Er ny i gemet ja kan ikke alt da hehe::hammer

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Säljer nu mitt tänkta projekt. Motorn är den maskin som Wheels haft som projektmotor till El Camino Verde. (se Wheels Magazine hemsida för testkörningsvideo, byggartikel mm).

642 Nm i vridmoment vid 3200 rpm, 429 hk vid 6000 rpm = ruskigt bra vrid på låga varv!

4-bultat 350-block från 92. Eagle strokerkit (383), K/B-kolvar, Edelbrock performer RPM-toppar, Edelbrock Pro-flo-insprutning med handdator för mappning, Jegs HEI-billet fördelare ombyggt till brytarlöst, Billet ministarter, kromad generator, högtrycks bränslepump, bränsletrycksregulator, kromade kåpor, tråg, luftrenare mm. Allt sprillans nytt i och utanpå motorn, byggkostnad över 100 000 kr. Allt är helt komplett att stoppa i bil.

(Motorfästen till Chevelle,Camino 68-72 medföljer).

Snabb affär utan krångel= 65000 kr. Sitter monterad i bil just nu men ej startklar! Monterar Du ur den så prutar jag 4000 kr!Säljes pga ändrare förh och tappat intresse!

 

6710194770.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår