-Veritas- Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Jeg skal koble opp overdrive i et gammelt ledningsnett, ledningsnettet er ifra 1975. Jeg har en haug med ledninger som fulgte med overdrive kassa, men har ikke aning hvor halvparten skal Den ene er merket sikring, men hvilken sikring skal den på? Noen som har et evt. koblingsskjema for dette? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Koplings skjema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Tusen, tusen takk!! Men hvordan blir det med lyset som skal være i dashborde? jeg har gammeltypen dash, det skal vel ikke ha noe å si på funksjon? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Du trenger ærlig talt ikke og koble opp så utrolig avansert.. Jeg dro ei ledning fra sikring 1 eller 2 rett til en bryter. Fra bryteren og ned til solenoiden på girkassen.. Da funker OD'en i alle 4 gir. Funker kanon det.. Kjørt med det i over 2 år på 2 forskjellige biler. :) Eneste er jo at man ikke får den lampa i dashbordet.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 overdrive på alle 4 gir har jeg hørt er døden for girkassa. Men jeg har hele ledningsnettet til overdriven, jeg bare lurte på hva som skulle hvor. Og om det ville stemme overens, noe jeg mest sannsynlig må vente til jeg kommer hjem fra jobb for å finne ut. Hvordan gjorde du det med relèet ? eller er det du kaller solenoiden? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 grunnen til at det ikke er lurt er at det er farten på mellomaksel som driver oljetrykket til overdrive enheten. står i instruksjons boka at man må minst kjøre i 70, viss ikke slurer man istykker lammelene inni der.. må altså ha nåkk oljetrøkk! eller? :( Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Etter som jeg har forstått funker ikke OD'en dersom oljetrykket er for lavt.. Grunnen til at man ikke skal bruke OD'en i alle 4 gir er pga momentene.. Er jo mer moment i 1.gir enn i 4.gir. Er momentet som tar knekken på od'en, så å kjøre trimma b230FK med od i alle 4 gir på full pinne er neppe en god ide. Jeg har som sagt ingen rele. Kun en ledning rett ned til selve "bryteren" på od-klumpen. (bryteren jeg trykker på står såklart mellom ledningen). Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Tar knekken på den om den står på i revers Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Jeg har nettopp gjort som i skjemaet oppi her. Strengt tatt var det ikke så vanskelig da jeg hadde hele OD-kabelmatta fra en 740. Det vanskeligste var igrunn å borre et hull i relésokkelen så jeg fikk skrudd det fast i dashen. Men jeg lurer også på det med OD lampa. Er den å finne i printet på de gamle instrumetclustrene? Eller må jeg rigge til ei lampe i midtkonsollen? PS! http://www.ipdusa.com og noen i England lagerfører overhalingskit til M46OD J og P-type Laycock for den som vil ta vare på kassene sine. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Jeg har ledningsnett fra en yngre 240 som hadde OD originalt. Men får bare håpe pluggene stemmer overens! :D Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 PS! Den som leser litt, vil finne at tidligere Volvoer ikke hadde OD rele i det hele tatt, bare en skyvebryter på girspaken. Så du kunne risikere å starte opp bilen med OD innkoblet med dertil tilhørende risikomomenter. Stemmer ikke dette. Alle OD kasser har en bryter som legger inn på 4-gear, så det var umulig å legge inn OD i revers selv om det var skyvebryter. Men med skyvebryteren innkoblet ville OD legge inn direkte når man gearet til 4. gear, så man i praksis gearet fra 3. til 5. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Det har du alldeles rett i. Etter å ha konferert litt med hjernen min viste det seg at den hadde noen bad sectors. http://www.vclassics.com/archive/laycock.htm Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.