Gå til innhold

OK, jeg har en utfordring (som jeg velger og dele med dere :) )

Ranger emnet


TheBirg

Anbefalte innlegg

Slik det er idag kjører jeg med 2 stk Boston Acoustics Pro 10" i portet kasse i bagasjen og har 5.25" komponentsett forran.

Dette går VIA en PG 4600 forsterker og fungerer Ca OK.

 

Men jeg har en 12" BA basser liggende ubrukt som er i samme serie som 10"`erne mine.

 

Så hvordan skal jeg løse dette ? Og få best mulig lyd etter min smak. Jeg vil ha nøyaktig og kontant bass som er fyldig, men ikke overdrevet.

 

Burde 10" bli overlevert til mid-bass funksjon og 12" bli subb ?

(Jeg får store problemer med å plassere 10" i kupeen ser dykk :) )

 

Klart 1 forsterker til må innkjøpes til 12", men det får stå sin prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo oppleve et sinnsykt kick i midbassen om du gjør det slik, så hadde jeg vært deg og jeg hadde hatt muligheten, så ville jeg nok i det minste prøvd! ;)

 

Jeg er dog ikke sikker på hvordan.. Så beklager for et innholdsfattig innlegg! :)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var ihvertfall bra.

 

Men er lenge siden jeg har drevet med bilstereo nå.

Det BA utstyret jeg har er ihvertfall 8 år gammelt, men er som nytt enda. og flyttet det med fra bil til bil da jeg har vært superfornøyd.

 

Da er det godt nok for meg.

Kosta skjorta gjorde det engang i tiden også. Hvordan det holder stand mot dagens greier vet jeg ikke (Men man får jo BA idag også, så gammelt merke er det ihvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel litt feil å ha 10" bak når dei skal spela midtbass. (vil høyra at lyden kommer bakfra) Hadde nok vært moro å fått dei montert i dørene! Men det blir nok omfattende inngrep i bilen.

Eg kan væra interessert i å kjøpa 12" viss den skal selges. Min Bosten Acoustic Pro 12.4 holdt i åtte år. (Bruttern lånte bilen ein stund og det tålte ikkje bassen) Har berre ein billig 12" som høyrer til ein innesubwoofer. Har forøvrig Boston Acoustic Pro 6:43 frontsystem og er veldigt fornøyd med det. (kostet 6000,- for over 10 år siden!)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en boston sub som jeg er veldig fornøyd med. Har du mulighet til å ta bilde av subben din? Skal se om du har samme som meg, vet ikke benevnelsen på min:)

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hvilken bil er dette? forstår eg det sann at du vil bygge inn to tiere og en 12'er ?`

 

har nå bygd inn 2stk pheonix gold og en 15" punch i en 4'er golf engang, så det skal jo uansett gå an:P

 

ser vi er inne på boston accoustic, og det er et kjempemerke, ihvertfall de gamle modellene, men er det noen som har erfaring med de nye? tenker de gamle 6'9" de kom med va jo sinnsyk klar lyd i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk gå relativt bra. Det forutsetter riktignok at du deler 10-tommerne rundt 150 hz og får plassert dem ca like langt unna ørene dine som 5-tommerne (eventuelt løser det med tidskomp.). Dessuten bør 12-tommeren justeres så den bare ligger å støtter helt i bunn og ikke overdøver resten.

 

Men det vil nok bli et salig helsike å justere inn selvsagt... Jeg hadde nok prøvd å bytte 10-tommerne med 12-tommeren i børjan og sett hvordan det spilte først. Men nam.... 10-tommers midbass... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår