Gå til innhold

megabillig.com - erfaringer?

Ranger emnet


ZerweX

Anbefalte innlegg

på stereo er det skjeldent at det er så lang garanti som 5 år. men på noen high end ting er det det.

 

viss en kunde har ødelagt forsterkeren ved enten å koblet feil (som ofte skjer) er jo så klart dette ikke garanti sak. kjøperen har jo selv ødelagt produktet.

 

kjenner meg heller ikke igjenn. prøv å start egen butikk så kan du se hvor mye det er å gjøre for alle pengene

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ALJ_GSi

på stereo er det skjeldent at det er så lang garanti som 5 år. men på noen high end ting er det det.

 

viss en kunde har ødelagt forsterkeren ved enten å koblet feil (som ofte skjer) er jo så klart dette ikke garanti sak. kjøperen har jo selv ødelagt produktet.

 

kjenner meg heller ikke igjenn. prøv å start egen butikk så kan du se hvor mye det er å gjøre for alle pengene

 

Med 5 år menes reklamasjonsretten, som alle forbrukerkjøp faller inn under.

 

Det ser av signaturen din ut som du driver butikk og da forutsetter jeg at du vet hva det går utpå ? ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

 

Kjenner meg ikke igjen i det du forteller om.

 

Det er liten vits i å fyre seg opp. Det må være lov til å være kritisk, og sette spørsmålstegn ved saker og ting. Ihvertfall når det i mine øyne ser ut som om hele greia er på kant med loven.

 

Det innlegget ditt bærer mere preg av høyt blodtrykk, enn vel gjennomtenkt.

 

Men for all del... Jeg tvinger hverken deg eller andre til å handle av meg. Håper bare den servicen jeg yter her, og ellers i dagen min, blir verdsatt såpass at jeg får mulighet til å fortsatt drive med dette.

 

For dere som velger å handle derifra, så håper jeg selvfølgelig at utstyret kommer, at det virker smertefritt og at dere blir like fornøyd med utstyret som dere hadde håpet.

 

Jeg personlig liker ikke saken... Det er selvfølgelig flere grunner til det. Og jeg må si, at jeg er ikke særlig interressert i å bli kontaktet, om det skulle vise seg at dere får problemer. (Ikke selvfølgelig at dere gjør det, men likevel...)

 

Var muligens noe amper i det inlegget.....men det er vel godt gjennomtenkt, og bygger på egne erfaringer. Men selvfølgelig forstår jeg at du og andre for store problemer når slike kokunrenter kommer på banen.

 

Men som alle andre må dere oxo tåle konkurranse. Personlig mener jeg(og de som har skrevet læreboka mi) at å samle store deler av næringen for å drive "lock out" av konkurenter, er en veldig negativ måte å håndtere situasjonen på. Med dette avslører dere jo at det er en SERIØS konkurrent. Og over lang tid vil dere bare tape penger på dette. Dere burde heller fronte med salgsfremmende tiltak. Det er det eneste som hjelper på lang sikt!

 

For å ta et eksempel.....vis rimi og rema og div andre innen samme bransje har prøvd på lock out av Lidel. Dette har kun ført til en ting....masse gratis media omtale og nysserighet hos forbrukerne.

 

Dessuten nevner du at han er på kanten av loven. Husk at du skriftlig har drevet med negativ synsing av en konkurent, og enda værre navn gitt denne. Dette er oxo på kanten av norske lover. Og beviser vel igjen at dette er en seriøs konkurent?

 

For beklage vis jeg virker litt kverulant, men noe av det er ment som et godt råd. Dessuten er det innen det her jeg utdanner meg

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke eg bestilt ting fra megabillig da, men prisene er jo lokkende, vet ikke helt ang hvor trygg eg er på at eg får varen, må jo forhånds betale. og ang reklamasjon.

 

Men dette er etter det eg forstår ett nytt firma(eller er d det?), får vente å se da.

tiden vil vise, men kansje eiernen av dette foretaket kunne svart på en bedre måte da.

:)

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by http://www.megabillig.com

Jeg kom innom her pga 1 ting etter et tips som kom inn til meg, de som mener vi ikke gir garantier på varene vi leverer. Noe annet enn dette var jeg ikke ute etter. Har ikke tid å debattere her inne i det hele tatt, har kasta bort nok tid på dette allerede.

 

Selv om jeg forteller privat personer som kjøper av oss og selger videre i Norge at de må registrerer seg, jeg kan ikke kreve noen verdens ting fra dem.

 

Hadde forresten ikke vært noen dum ide og registrert seg i Norge. Det er ganske sikkert veldig mye å vinne på akkurat det. Spesielt når jeg kan kjøre samme prisene som jeg gjør i dette øyeblikket. Kontaktene har jeg både på innkjøp og spesial avtaler på frakt.

 

Dere får ha takk for oppmerksomheten, jeg kommer sikkert innom igjen her noe senere og beklager at jeg ble noe irritert.

 

 

Hehe, du må være en latterlig person. Er du nå naiv at du ikke trodde det ville blir stilt spørsmål til deg? Og du driver butikk?

 

Lykke til videre

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

på stereo er det skjeldent at det er så lang garanti som 5 år. men på noen high end ting er det det.

 

viss en kunde har ødelagt forsterkeren ved enten å koblet feil (som ofte skjer) er jo så klart dette ikke garanti sak. kjøperen har jo selv ødelagt produktet.

 

kjenner meg heller ikke igjenn. prøv å start egen butikk så kan du se hvor mye det er å gjøre for alle pengene

 

Regner med at du sikta til meg.....men ut fra norske lover skal man faktisk ha garanti på slike ting i 5år. Dessuten er man pliktig til å oppgi at garantien gjelder ikke vis man instalerer produktet selv. Jeg hadde ikke koblet feil...men forhandler mente at noe måtte vært feil, og hvem kan bevise hva???

 

Jeg driver eget firma ved siden av studieene og veit hvordan livet er, men alle bransjer har deet sån. Og tåler man ikke konkurransen er man heller ikke egnet til å drive. ihvertfall så lenge det offentlige ikke gjør det umulig

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkuranse er helt greit det. Men det må jo være på like villkår.

 

Og det opplegget der, er helt ute på sidelinjen. Om du utdanner deg innenfor disse tingene, bør også du kunne se at dette ikke er noen normal praksis. Og jeg er ikke redd for å mene at praksisen her er noe mystisk...

Greit at prisen er lav... Men du trenger ikke bli blind for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som alltid skjer i saker som denne er at det går bra så lenge det ikke er volum på salget.

 

Sjelden staten kommer etter deg når du payer vaskehjelpa 350 kroner svart for å vaske leiligheta di en gang i uka.

 

Før denne posten syntes jeg megabillig.com virket seriøst, men det som fikk meg til delvis å endre oppfattning var at representanten på forumet var så hissig.

 

Jeg skal selv bestille en cd spiller derfra siden de er så rimelige - men ser på det som et risikokjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by http://www.megabillig.com

Hvis du aldri har fått svar fra oss angående garanti ordningene kan jeg fortelle deg at du lyver. Progagandaen er over, nå er jeg her og kan forsvare meg. Hvis du oppgir email adressen din til meg skal jeg finne svar meldingen jeg sendte til deg hvis du har spurt oss om dette i det hele tatt. Alle meldinger vi sender ut har vi kopier av som tas vare på i 12 måneder før de slettes automatisk.

 

Hehe, så du sier jeg lyver?? Det er jo fint da, nå fikk jeg lyst å handle hos dere:) Jeg har vell ca null interesse å skade dere... faktisk var jeg ganske tidlig ute å tipset folk om prisene deres, og som sagt eneste grunn til at jeg ikke handlet hos dere når jeg kjøpte spiller for ca 1 mnd siden var at jeg aldri fikk svar på dette med garranti!

 

Min mail adresse er g60@c2i.net og dersom du klarer å fremskaffe en mail med svar på mine garranti spørsmål blir jeg imponert, for jeg har ihvertfall aldri motatt noe som helst ang det! Men svar på pris/levering har jeg fått...

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

 

Regner med at du sikta til meg.....men ut fra norske lover skal man faktisk ha garanti på slike ting i 5år.

 

Nei, så vidt jeg vet har man reklamasjonsrett i fem på feil som fantes på produktet ved levering.

 

Selv så opplevde jeg at knappebelysning og display på Kenwood-stereoen min døde pga at den motoriserte flippfronten knakk/slet ut strømledningene (egentlig en slags folie).

 

Spilleren var to år og fire måneder gammel, mao fire måneder utenfor garanti. Bare å betale, kr 1000 takk... Blir ikke Kenwood igjen neste gang.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo vært en morsom tråd!

 

Har fulgt med på den en stund nå, og det slår meg egentlig at det kun er de som står utenfor bransjen som helt klarer å hode beina på bakken og adrenalinnivået på et fornuftig nivå her. Hverken megabillig eller de andre som driver i bransjen synes å være interessert i å snakke om det som de mener er hverandres store problem.

 

De norske butikkene synes ikke å være interesserte i å forklare hvorfor utstyret de selger er så inni gamprævva mye dyrere enn megabillig - tre ganger prisen på RF-forsterkere - nesten. Samtidig virker ikke megabillig å være seriøst interessert i å drive med helt rent mel i posen her hjemme, selv om han påstår han kunne levert varene like billig da. Hadde vært morsomt om kamphanene kunne komme opp med noen regnestykker egentlig. Så fikk vi se hvem det er som sitter igjen md den største biten av kaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by opelomega

 

 

De norske butikkene synes ikke å være interesserte i å forklare hvorfor utstyret de selger er så inni gamprævva mye dyrere enn megabillig - tre ganger prisen på RF-forsterkere - nesten. Samtidig virker ikke megabillig å være seriøst interessert i å drive med helt rent mel i posen her hjemme, selv om han påstår han kunne levert varene like billig da. Hadde vært morsomt om kamphanene kunne komme opp med noen regnestykker egentlig. Så fikk vi se hvem det er som sitter igjen md den største biten av kaka.

 

Tror ikke noen av de er intressert i å gjøre det, men som regel legger ett firma mellom 30-60 % på innkjøpspris på produkter som selges ut. kommer selvfølgelig ann på produkt, kabler ol. er billige i innkjøp og mulig å prute mye på pga av bedriftens høye margin.

http://www.sprett.net

 

Audi A4 1,8 tsq 98 mdl

Audi A6 2,5 Tdi 95mdl

x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6

x- Golf 79 mdl 1,1 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår