Gå til innhold

Smelling i høyttalere (Audi TT - BOSE)

Ranger emnet

ArraKiss

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men fikk jeg koblet opp min nye Kenwood KVT DVD spiller i bilen på det eksisterende BOSE anlegget.

Alt funker som det skal bortsett fra at det smeller bra i høyttalerne når jeg skrur av eller på spilleren. Det knepper også litt når jeg vrir om tenninga.

Håper noen har noen tips til å fikse dette!?

For ordens skyld: Jeg har ikke koblet til noen forsterker på spilleren.... Kun den orginale BOSE forsterkeren som står i bilen og drifter høyttalere. Har heller ikke montert noen sub.

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier att reciver delen har signalutganger.

Da strekker du dem til forsterkeren.

For jeg mener å huske att Bose forsterkeren sitter i bagasjen på Audi TT.

Det stemmer det, men BOSE forsterkeren i disse bilene har ikke signalinnganger. Eller phono innganger som jeg vil kalle det. Systemet er lagt opp slik at det skal være mest mulig trøblete å skifte hovedenhet (skulle man tro). For orginalt får BOSE forsterkeren signal fra hovedenheten om å starte, så sender hovedenheten ut lydsignaler til denne gjennom vanlige høyttalerkabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det, men BOSE forsterkeren i disse bilene har ikke signalinnganger. Eller phono innganger som jeg vil kalle det. Systemet er lagt opp slik at det skal være mest mulig trøblete å skifte hovedenhet (skulle man tro). For orginalt får BOSE forsterkeren signal fra hovedenheten om å starte, så sender hovedenheten ut lydsignaler til denne gjennom vanlige høyttalerkabler.

Hm! Jeg var borti det der i en A6. men der mener jeg det var signal ingang på bose forsterkeren, som ikke var i bruk.

når den ble tatt i bruk, så måtte også en slik remote kabel kobbles til også.

Denne A6 var kanskje noe eldre en din TT.

Men jeg vet att Audi har en del ulike varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bose-forsterkeren har 5 ledninger som er signal. Høyre og venstre foran, høyre og venstre bak samt jord.

Det er ett kjent problem at disse begynner å smelle eller suse ved bruk av uorginal headunit. Det finnes diverse aktive adaptere, men er usikker på hvor bra disse fungerer. Er vel noe nivåforskjell på linjeutgangene og forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bose-forsterkeren har 5 ledninger som er signal. Høyre og venstre foran, høyre og venstre bak samt jord.

Det er ett kjent problem at disse begynner å smelle eller suse ved bruk av uorginal headunit. Det finnes diverse aktive adaptere, men er usikker på hvor bra disse fungerer. Er vel noe nivåforskjell på linjeutgangene og forskjellig.

Ja jeg gikk til anskaffelse av en slik adapter å da fungerer i det minste anlegget men det smeller som sagt. Noe jeg merket meg under installasjonen var at det trengtes kun EN kabel tilkoblet for å få lyd. I dette eksempelet koblet jeg til Front Left og fikk full lyd både foran og bak på venstre side og da smalt det ikke ved test.

For ordens skyld koblet jeg til alle høyttalerkablene (+ og -) når jeg skulle montere spilleren. Kan det å fjerne den ene kabelen gjøre at utsignal til BOSE blir svakere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...