Gå til innhold

Den store metaltråden!

Ranger emnet


Bakhjulboogie

Anbefalte innlegg

Noen som skal på SlipKnoT konsert i Spektrum 10.nov da?

 

Oppvarmings band er Machine Head og Children Of Bodom! :D

 

 

Stor fare for å treffe meg der ja! Oppvarmingsband... Hehe... Skal være glad hvis jeg fremdeles kan stå på beina når Slipknot beynner. Machine Head er dødelige live! Har ikke sett CoB eller Slipknot før, så det kan bli en intens aften!

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, får nok svetta litt den kvelden ja ;)

Har ikke sett de andre banda live, men vet at Slipknot tar av ganske greit.. Så blir en bra kveld ja, bare synd det er på en mandag..

 

Machine Head slakter slipknot anyday... Machine Head er brutalt bra!

Så slipknot da de varma opp for Slayer, ikke imponerende.. Slayer var konge såklart!

 

Klassisk Dødsmetall: http://ca.youtube.com/watch?v=nlBMrLPXbgQ

 

Og en Slayerlåt: http://ca.youtube.com/watch?v=CnNwykfIWQw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som hører på Manowar her?

 

Har hørt litt på dem i perioder, men personlig heller jeg mot enten steinhard rock alà Mudvayne og Pantera eller aller helst alternativ metal alà Tool.

 

Er endel bra norsk metal, sjekk forresten ut

og Kamelot - March of Mephisto <--- Norsk vokalist..

 

Som nevnt av andre, er mye styggedom som kommer ut av det jeg har av høytalere, egner seg ikke for barneselskap:p

 

Mudvayne - Not falling

A Perfect Circle - The Hollow

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.T.i

Kamelot fikk vel hjelp fra gode, gamle Shagarath fra Dimmu på "March of Mephisto"? :) Men episk deilig sang uansett!

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamelot - March of Mephisto er en jævla rå sang, nordmannen som er vokalist har vel blitt kåret til en av europas flinkeste "metal" vokalister også..

 

Hørte en del på Manowar før, men lite dem siste åra.. En gjenganger da er Warriors of the World isåfall ;)

'99 Bmw 320Ci *Automote*

Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html

 

- Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dream Theater er bandet vetdu :) Spesielt de gamle albumene!

Slayer, gamle Metallica, Megadeth, Pantera, Death og slikt er absolutt til å anbefale :thumb

 

Uff.. når ble Disturbed metal? Det kalles NU metal.. og er en elendig sjanger som ikke har noe særlig med metal å gjøre! Slipknot også.. nedstemte gitarer (i drop B :S) og noen få grep og TRE som spiller trommer og som hopper rundt på scenen.. herregud! Elendig :P

 

Det er IKKE metal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. når ble Disturbed metal? Det kalles NU metal.. og er en elendig sjanger som ikke har noe særlig med metal å gjøre! Slipknot også.. nedstemte gitarer (i drop B :S) og noen få grep og TRE som spiller trommer og som hopper rundt på scenen.. herregud! Elendig :P

 

Det er IKKE metal!

 

Det heter Drop D;)

 

Og

Nu metal (sometimes named new metal or nü metal) is a musical genre that emerged in the mid 1990s which fuses influences from grunge[1] and alternative metal with funk music, hip hop and various heavy metal genres,[2] such as Thrash metal, groove metal and Industrial metal.

 

Nu metal music emphasizes mood, rhythm, and texture over melody. Often, nu metal songs use rhythmic, syncopated riffs played on distorted electric guitars with strings detuned to lower pitches to create a dark and thick sound.

Fritt sitert fra Wikipedia

 

F,eks Pantera`s Darrel Abbot(Dimebag) brukte denne teknikken ofte, og Pantera er da Metal eller?:)

Blir litt som å kalle Guns`n Roses for pop:p

 

Jeg reagerer mer på at artister som Britney, Justin Timberlake mm. omtales som rockestjerner:knob:

 

Dagens bidrag fra min side:

 

Coal Chamber - Loco <--- Legg merke til Ozzy i rollen som Isbilsjåfør:p

Alice in Chaines - Them bones

 

Noen som hører på Fear Factory her?

Var min store favoritt da jeg var i militæret..

 

Fear Factory - Zero Signal

Fear Factory - Linchpin

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører på myer rart for tia...

 

The Dillinger Escape Plan - Setting fire to sleeping giants har visstnok blanda inn no jazz i musikken sin :p

Strapping Young Lad - Relentless Devin Townsend er kul da :p

Blind Guardian - The Bard's Song rett å slett fin sang.

Dethklok - Into the Water til å vøre tullemusikk med surrete tekst fra en south park aktig serie, så er det faktisk litt kul musikk da :p

Mandragora Scream - Dark Lantern noe spesiell stemme, litt mørk, men fet alikavel, noe mildere "metal"

 

og når man snakker om dame med spesiell stemme...

Arch Enemy - We Will Rise

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Coal Chamber blir nevnt, må vi jo ha litt Devildriver! "Nye" bandet til Dez Fafara. Litt mer brutalt...

 

http://www.youtube.com/watch?v=JaXAZjkQreg&feature=related

 

Hørte mye på Fear Factory før, Demanufacture og Obsolete er kanonalbum. Datt litt av lasset når de ga ut Transgression, syns de tapte seg etter at Dino slutta.

 

Satt og bladde i noen gamle Minidiscer her nå, og kom over en kopi av Skinlab. Trodde egentlig de var borte vekk, men det ser jaggu ut for at de har ny plate på gang!

 

http://www.youtube.com/watch?v=oRT0rP9dAEA

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår