Gå til innhold

bygger 240 bc-bil, noen spørsmål!

Ranger emnet


SilweR

Anbefalte innlegg

holder nå på å bygge meg bil, b23A. og har da noen spørsmål angående ledningsnettet, skal jeg bare fjærne alt som er av ledninger fra før av å så legge meg opp ny strøm/jord til starter, viskere, vifte og spylere, har jeg glemt noe?

om jeg bør gjøre det så, fjerner jeg da rubbel og bit inkl sikringsboksen og trenger jeg startrelè eller holder det med strøm rett fra brytern?

 

Og så over til noen enkle motorspm, jeg vil ha erstatte luftfilterboksen med et åpent filter, med det går jo en del vakum?slanger inn og ut av boksen og røret fra boksen til gassern, hva gjør jeg isåfall med de om jeg setter på filter og kan jeg sette filteret rett på gassern?

Jeg tenker også på en annen kam og forgasser hva anbefales?

 

takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fjærn alt du, og legg opp ledninger på nytt. Da får du samtidig mye bedre oversikt over ledningene dine om det skulle skje noe krøll med det elektriske på løp eller no. :-) Trenger ikke noe ekstra rele til starteren. Sitter ett eget rele på selve starteren, veitdu. :-)

 

Ta av luftfilterboksen mens motoren er i gang. Da merker du fort om du trenger de vakumslangene eller ikke. Ikke værre enn å ta ut filteret som sitter der, og sette på powerfilteret på selve luftfilterboksen der den drar inn luft heller.. :-)

 

Type kam og slik kommer ann på hvor mye penger du vil legge i det. Du kan jo bruke f.eks K-kam og innsug fra en k-motor + forgasser fra en Ford V6.

Men, har du tenkt å legge litt mere penger i det, kan du jo alltids sette på en kvass kvalitets-trimkam og 2 doble forgassere. Ett tips er: Skaff deg trimkatalogen fra KG Trimning (Pedersens Racing har den) Der får du mye nyttige tips og triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker vi vanntemp måler? det hadde vært supert om noen kunne forklart meg litt grundig hvordan jeg skal legge opp lendingene, og kanskje laget en liten tegning da jeg er ganske blank på elektronikken! litt om hva som skal hit og dit, ja dere skjønner! :) så enkelt som mulig!

 

og hva jeg trenger å handle inn av brytere.. hvor tykke ledninger bør jeg gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp og oljelampe måler er LETT å legge opp. Tempgiveren sitter midt på toppen under innsuget. Ei ledning derfra og inn til en måler som igjen har 12V og jord i seg fra før. Samme med oljelampa. Den sitter mellom oljefilter og dynamo.

 

Spyleren legger du opp til egen bryter med 12V inn på bryteren og 12V ut til spylermotoren å fra spylermotoren og til jord. Samme med vindusviskerene. Men sett inn 12V på den raskeste hastigheten på viskerene. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår