vimael Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Hei Hva er feil? Bil: 95 E38 740iA Når bilen går bygger det seg opp trykk i radiatoren. Det går så langt vannet blir presset ut gjennom noe jeg tipper er en overtrykksventil langt nedi der ett sted. Begge slangene inn/ut av radiatoren er veldig harde. Når temperaturen er så lav at jeg tør åpne lokket fosser vannet ut av beholderen. Jeg sjekket før start at nivået var korrekt. Jeg misstenker tett radiator, eller tett termostat. Men jeg trodde ikke begge slangene skulle bli harde uansett hvem av delene det måtte være. Noen andre forslag/tips? Mvh Vidar Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Gåen toppakning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gadgetproffen Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 det er en lufte ventil ved siden av låkket som du kan justere trykket med skru på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Hadde samme symptomene på en 520i -92 (M50B20)... Der var toppen sprukket gitt! Blåste kompresjonstrykk i kjølesystemet. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Hørtes ut som problem med topp eller toppakning ja... Har da hørt at BMW sine eldre modeller noen av de er ganske disponert for sprukken topp... Kjenner flere som har hatt problemet bare i nabolaget... :) Men det er mange år siden da... Men om topp-pakningen er ødelagt så kan du få trykk i kjølesystemet. Gjør sånn: Vent til bilen er helt kald. Fyll på med vann dersom det mangler noe. Så lar du lokket på radiatoren være av mens du starter bilen. Se etter om vannet er i ro eller som det er strøminger i det. Er det strømninger i vannet inne i radiatoren når bilen er kald, så kan det tyde på at toppakningen er gåen. Se etter også på fargen på eksosen - er den unormalt hvit (tror det er hvit det skal være...) så kan det også være topp pakningen... lykke til da. :) Hører BMW har dyre deler, håper ikke dette koster for mye da :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema832 Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Tett radiator eller lukket og defekt termostat er et par aktuelle feil,ja. Er du så uheldig at topp eller toppakning er gåen så bør det kunne konstanteres med å måle om det er eksosavgasser i ekspansjonstanken. På samme måte som de måler i eksosen så stikker de føleren i eksp.tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Takker for svar. Jeg har nå forsøkt å spyle gjennom både radiator og motor. Radiatoren er ikke tett, men termostaten bør vel være helt lukket når motoren er kald? Når jeg spyler gjennom motoren kommer det litt vann gjennom termostaten også, kan det tyde på at den står fast på litt åpning, og på den måte sørge for at det opparbeider seg trykk. Så lenge motoren er kald er det ingen strømninger i vannet. Det er heller ikke unormal røyk på bilen. Mvh Vidar Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.