Gå til innhold

D.I.Y Porting av 1.8 8v

Ranger emnet


Hurricane

Anbefalte innlegg

1.8 GU, er vel den standard 8v som kom på 86 modellen er det ikke?? sto vel en Pierburg 2E2 på den orginalt om jeg ikke tar helt feil :D I såfall er det en slik GU topp jeg har på min nå *ler*

 

Stemmer det:D

Har 2E2 orginalt ja, men 2B5en som jeg skal bruke er noget større.

Kom på bl.a. Audi sine 1,9 5 sylindrede, 1,6 Formel E med 88hk osv.:)

 

 

Hele eksosen min er orginal med katta, men har slengt på en 2.5" Simons på enden, men det var bare pga av at den orginale var oppspist av rust, men det kommer nok 2.5" hele veien når jeg får kompise'n min til å lære meg hva som er bak fram på ett sveiseapperat :D

Skal ta snutt av 3je gir fra 60 til 100 først, så kommer nok hele 0-100 etterpå :D

 

Tror du kan fjerne katalysatoren, erstatte med et rør e.l.

Gjorde dette på min gamle 3`er Golf og merket en viss forskjell:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm, bilen din kommer jo til å gå bra med noen mm planslipt topp og økt innsug, ihverfall bedre enn min :) med tanke på at din golf er ca 200kg lettere :D

 

Men ikke øk portene på eksosen da, for såvidt jeg vet så trengs det litt motstand der på sugemotorer :D Mine ble ihvertfall bare polert, samt fjernet "forstyrrende gods" :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, bilen din kommer jo til å gå bra med noen mm planslipt topp og økt innsug, ihverfall bedre enn min :) med tanke på at din golf er ca 200kg lettere :D

 

920kg med full tank(Helper ikke at jeg veier 110kg):p

 

Det som bekymrer meg er Co-måling, du har Lambda mm. for å regulere, jeg kan kun fylle litt E85:|

 

Men ikke øk portene på eksosen da, for såvidt jeg vet så trengs det litt motstand der på sugemotorer :D Mine ble ihvertfall bare polert, samt fjernet "forstyrrende gods" :D

 

Har lest litt om porting og sett at det anbefales å polere eksosportene ja. Dremel og "polerstifter" du brukte?

Tenkte jeg skulle bruke eksosbandasje også, har lagt merke til at innsuget blir veldig varmt etter litt gassing..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det:D

Har 2E2 orginalt ja, men 2B5en som jeg skal bruke er noget større.

Kom på bl.a. Audi sine 1,9 5 sylindrede, 1,6 Formel E med 88hk osv.:)

 

 

 

 

Tror du kan fjerne katalysatoren, erstatte med et rør e.l.

Gjorde dette på min gamle 3`er Golf og merket en viss forskjell:)

 

Hmmm, er nok en 2B5 jeg bør hive på etterhvert, går nok litt magert med monopointen, siden det er luft og temp som styrer alt... Vanskelig å få fatt på en 2B5 da?

 

 

Skal nok ikke fjerne katalysatoren nei, har gjordt det en gang før, forsøkte faktisk å levere den på EU uten kat, men dem nektet å godkjenne, selv om jeg hadde papirer på at den hadde godkjent utslippsmengde.. *sære mekanikere på mekonomen* Den skal være PÅ, fikk jeg beskjed om... hmm :D

 

Så det blir nok å rive ut innmaten, og fylle E85 på tanken, så kan dem klø seg i hode på hvorfor det er null Co2 :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, er nok en 2B5 jeg bør hive på etterhvert, går nok litt magert med monopointen, siden det er luft og temp som styrer alt... Vanskelig å få fatt på en 2B5 da?

Tja, vanskelig å vanskelig..

Jeg har bare sett to stk til salgs de siste 3årene, og jeg har kjøpt begge, der den ene har blitt degradert til reservedeler:violin:

 

Jeg har lest meg frem til at Monopointen kan levere krutt til ca. 120-125hk, men da må du sikkert få "Chippet" den, og til den prisen er det vel likegreit å finne seg en Weber f,eks:)

Har sett flere på Ebay til rundt 1000lappen..

 

Skal nok ikke fjerne katalysatoren nei, har gjordt det en gang før, forsøkte faktisk å levere den på EU uten kat, men dem nektet å godkjenne, selv om jeg hadde papirer på at den hadde godkjent utslippsmengde.. *sære mekanikere på mekonomen* Den skal være PÅ, fikk jeg beskjed om... hmm :D

 

Så det blir nok å rive ut innmaten, og fylle E85 på tanken, så kan dem klø seg i hode på hvorfor det er null Co2 :D

 

En på Vacn forumet som har kjørt med mer eller mindre ren E85 på sin Golf2 med Monopoint uten andre problemer enn litt høyere forbruk, så det kan jo være en mulighet hvis du vil justere litt på tenningen.

 

Jeg har testet med inntil 20%,og tror det er forskjell, er ivertfall ikke antydning til tenningsbank.:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ser vi det er vanskelig å få fatt på en slik gasser, weber er på lista, men lurer litt på om monopointen kan lures til å levere endel :) Elektronikk kan alltids tunes, bare man vet hvor, og hvor mye :) Men som alt annet innen "high performance electronic" så er man avhengig av at det mekaniske er riktig innstilt, og tilpasset :D

 

Har kjørt 100% E85 på min jeg, en god stund faktisk, men er litt skeptisk til høy oktan, i tillegg til høy komp, men E85 har jo kjøligere forbrenning så mulig det er det jeg bør kjøre på :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du på gasser på en bil med innsprøytning er jo rimelig teit da, er jo å gå et tiår tilbake i tid

 

Vel er jo delte meninger om det da, men holder meg nok til monopointen en stund til, ihvertfall til den ikke klarer å levere det den må :)

 

Forresten så er jo ikke monopointen noe annet en en elektronisk styrt forgasser, der bensin og luft blir styrt av temp, vakuum og luftmengde :)

 

Men jeg er lang ifra noen ekspert på dette så gjerne kom med påstander :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet alternativ kan vel være å bruke topp fra 8v GTi og en eller annen form for datasprut:wonder:

 

Lurer på om toppen til 8v Gti'n ikke passer på blokka mi jeg, er visst noe med hvordan forbrenninga foregår, på min så ser jeg at det er brennkammer både i toppen, og på stempelet, men er ikke sikker på hvordan det er i en GTI, men mener å ha hørt at det ikke går så bra med den kombinasjonen :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://video.yahoo.com/watch/3305671/9297603

 

Video 60-100 km/t i 3dje gir, skal se om jeg ikke får tatt en 0-100 km/t når jeg får festet kameraet en plass :)

 

6,2s sånn ca.:)

 

Skal teste 2`er Golfen så fort jeg får skrudd på plass radiatoren, kan forsåvidt teste med Stasjonsvogna også:p

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målte du 6.2sek på video'n?

 

Jepp, stoppeklokka på mobiltelefonen:p

 

Er nok mere å hente, bare jeg får stilt tenninga riktig, men ble kvitt tenningsbanken idag da :)

 

Har du tenningslampe?:)

 

Ut å skru :D

hadde vært morro med en sammenligning ja :)

 

Hehe:p

Tror jeg kan få testet på Stasjonsvogna iløpet av helgen;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har Imate tlf, og dårlig med stoppeklokke på den :)

 

Jepp, prøvelampa er med, men har ikke helt peiling på hva jeg driver på med når jeg bruker den, men tenningsmerket står litt fremoverstilt når jeg bruker den, regner med det er så at den har litt fortenning nå :D

 

Ja Stv er vel så og si den samme, noen kilo ekstra er det vel, men sammenlignet med alt det skrotet jeg kjører med så er det jo sikkert samma vekt :D

 

btw, er glad du kommer med innspill B.T.i :thanks

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår