Gå til innhold

D.I.Y Porting av 1.8 8v

Ranger emnet


Hurricane

Anbefalte innlegg

Ja lettere løftere hjelper nok litt :)

Skal du ta å porte toppen, neste gang du er av med den da? ;) Tror nok du vil merke kreftene i kammen din bedre etter en portejobb, siden kammen din ønsker å fylle innsuget mere :)

Er en tidkrevendes jobb om må gjør det selv, men liker du å småpusle med detaljer er det bare gøy, og ikke minst rimeligere :)

 

Merket forskjell på min topp etter porting, men porting alene med orginal kam hjalp ikke all verden, på samme måte som på din bil, bare i omvendt rekkefølge :D

Btw, monopointen skal klare å levere nok bensin opp til 150hk, med små modifikasjoner på trykkreguleringa.

 

Det som er det fine med slik trim er at man slipper å være nervøs for Eu og Teknisk kontroll

 

Hvilken motortype er det i bilen din da?

 

Hehe, i motsetnig til mange andre, så synes jeg at golfen er penest med marginalt med styling, og du ser ut til å ha kjørt samme linja, om det skal være styling, så er det mange små detaljer penere :)

Men den så litt naken ut uten frontspoileren da, er det såå mye snø der oppe da? ;) Og den orginale spoileren tåler det utroligste av juling, akkurat DET bør du ikke bekymre deg for ihvertfall :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neste gang den er av skal den portes ja.

Hadde litt dårlig med kronasjer etter sist jeg hadde den av pga litt flere utgifter enn jeg hadde regnet med, men den skal av igjen snart, så da blir det :)

Tror ikke helt jeg gidder å gjøre det selv, så blir nok å sette den inn en plass.. går sikkert litt kjappere også da.

 

Motortypen er ABS..

 

Helt enig i at det skal være minst mulig plastikk på golf, og skal det allikevel være, så skal det se cleant ut.

Syns selv den ser litt naken ut uten leppa, men kjenner jeg meg selv rett så kommer den på igjen ganske kjapt..

Er ikke så mye snø her ennå, men når den kommer, så kommer den fort her oppe.

Har kjørt med et par uorginale lepper på den før, og den feilen gjør jeg nok ikke igjen. Den siste knakk det biter av første gang jeg tok nedi en fartsdump.

Nå kjøper jeg kun i ABS-plast, og de tåler mye juling ja.. men så har de en tendens til at den forsvinner på ene siden når jeg rygger over snø, og det blir fort dyrt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
http://video.yahoo.com/watch/3305671/9297603

 

Video 60-100 km/t i 3dje gir, skal se om jeg ikke får tatt en 0-100 km/t når jeg får festet kameraet en plass :)

 

Bra jeg husket å ta en sammenligning med en gang da :p

 

http://smg.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/?action=view&current=MOV00139.flv

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright!

Hva har du gjort med motoren nå då?

 

Byttet til en nyere motor, som er delvis overhalt, og ellers vedlikeholdt med kvalitetsdeler.

Redline gir og motorolje, Bosch og NGK tenningsdeler, Mahle filter, de-cat pipe som erstatning for defekt katalysator o.l.

 

Tenkte jeg skulle overhale toppen til sommeren, da med lettvektsløftere og ny kamaksling..

 

Må legge til at dette er bruks/familiebilen, ikke noe større prosjekt..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørres bra ud, kan ikke ta helt av med familiebilen :P

 

Driftsikkerhet er viktigere enn performance ja :p

 

Hvordan funker de-cat pipe, hvor plasserer du lambdaen?

 

Hvis du ser her så ser du at lambdaen plasseres på samme måte som før:)

Fungerer helt fint, bittelitt mer eksosstøy(brumming) på tomgang, ellers akkurat som før.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, Ikke-prosjekt tråden ;)

Stemmer, bilde tråden ;)

 

 

Ja, kjøpte den på Ebay, betalte ca. 800,- for den.

Rustfritt stål og perfekt passform:)

 

Er vel denne?

http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-MK3-8V-16V-VR6-DE-CAT-DECAT-PIPE-EXHAUST_W0QQitemZ270431604759QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3ef6fad017

 

Fin når jeg skal bygge ny eksos :)

Endret av BjørnarGolf

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Stemmer det :)

Vær bare obs på avgassmåling på EU/PKK da denne "katalysatoren" har minimalt med filtrering..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår