Rolla_RS Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Det hørtes temmelig deilig ut ja. Noe som hadde vært deilig hadde vært å fått lest ut de feilkodene den ligger inne med uten å betale 3000+++ til Volvo. 96 modellene var tydeligvis de første med diagnose plugg, noe som tydeligvis ikke er helt standard etter dagens mål. Noen som har prøvd denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14789672&sid=xz9sadWJPjG181829&WT.svl=Link Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Wurth diagnoseapperat funket, og på min var det lufttemp sensoren som var gåen, kostet 126,- Kan leve med det ;-) Men finurlig at så lite skal lage så mye problemer. Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas666 Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 skjekk dyse kontakter =) hadde de sammen med min å da tok jeg av en kontakt og satte den på igjenn da blei den i orden =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Har vært på volvo et par ganger for å lese av feilkoder. Har aldri betalt noe for det. Tar jo maks 5 minutter. Ring og hør med de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Det hørtes temmelig deilig ut ja. Noe som hadde vært deilig hadde vært å fått lest ut de feilkodene den ligger inne med uten å betale 3000+++ til Volvo. 96 modellene var tydeligvis de første med diagnose plugg, noe som tydeligvis ikke er helt standard etter dagens mål. Noen som har prøvd denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14789672&sid=xz9sadWJPjG181829&WT.svl=Link Jeg har ikke prøvd den, men jeg vet det finnes oppskrift for å lage en avleser på nettet. Da får du ut korte blink i tre puljer og må ha en oversikt for å tyde de. Du sier du har B5202S motor, er det den 2,0 126hk? Siden den går dårlig og blir surere jo lenger den går på tomgang tyder det på at den får for mye bensin. Tomgangsdyse har du sjekket den? Det ville jeg sjekket først. Luftfilter og luftmengdemåler har du bytta? Dernest må du se etter om det er ledninger til dysene eller selve dysene som tuller. Har bilen stått lenge noen gang før du fikk den? Det kan henge opp dyser, da må du ty til ultralydrensning (men be et Bosch verksted om å rense kort og raskt, istedenfor å overdrive pga overdreven bruk av ultralyd kan skade coilen i pluggen som medfører kortslutning og mindre løft eller ingen løft av nåla). Blir temperaturnivået i motoren riktig når den er kjørt ei stund? dersom den aldri blir varm kan det gjøre at den soter ned. jeg regner med at du kjører på turtall når du først får den igang, daukjøring på 1500 omdreininger kombinert med småkjøring kan sote den til... Det finnes utrolig mange årsaker til at en bil kan få sotete plugger. Dersom du er helt sikker på at plugger og gnist-coil er iorden kan du se på bensinsystemet. Aller minst sannsynlig er det at hjernen er defekt. Begynn på de minste komponentene nærmest forbrenningen og jobb deg lenger vekk fra motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomhel Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Hei, Fant du av problemet? Jeg har samme problem nå. Har en Volvo 850 Motorkode: B 5252 S. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr volvo 850 Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Jeg har ikke prøvd den, men jeg vet det finnes oppskrift for å lage en avleser på nettet. Da får du ut korte blink i tre puljer og må ha en oversikt for å tyde de. Du sier du har B5202S motor, er det den 2,0 126hk? Siden den går dårlig og blir surere jo lenger den går på tomgang tyder det på at den får for mye bensin. Tomgangsdyse har du sjekket den? Det ville jeg sjekket først. Luftfilter og luftmengdemåler har du bytta? Dernest må du se etter om det er ledninger til dysene eller selve dysene som tuller. Har bilen stått lenge noen gang før du fikk den? Det kan henge opp dyser, da må du ty til ultralydrensning (men be et Bosch verksted om å rense kort og raskt, istedenfor å overdrive pga overdreven bruk av ultralyd kan skade coilen i pluggen som medfører kortslutning og mindre løft eller ingen løft av nåla). Blir temperaturnivået i motoren riktig når den er kjørt ei stund? dersom den aldri blir varm kan det gjøre at den soter ned. jeg regner med at du kjører på turtall når du først får den igang, daukjøring på 1500 omdreininger kombinert med småkjøring kan sote den til... Det finnes utrolig mange årsaker til at en bil kan få sotete plugger. Dersom du er helt sikker på at plugger og gnist-coil er iorden kan du se på bensinsystemet. Aller minst sannsynlig er det at hjernen er defekt. Begynn på de minste komponentene nærmest forbrenningen og jobb deg lenger vekk fra motoren. Sjekk med våre gode granner over grensen her http://www.jagrullar.se/forum og det blir nok svar fra en kar kalt pettson tipper jeg!En sann guru på volvoproblem!! :hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomhel Skrevet Oktober 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 Hei, Fant du av problemet?Jeg har samme problem nå. Har en Volvo 850 Motorkode: B 5252 S. Fant ut av problemet, det viste seg at fordelerlokket måtte byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Waage Skrevet Oktober 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 Har du prøvd å skifte luftmasse målern?? den er dyr men det funket for meg, etter skifte av fordelerlokk og rotor å ALT anna:) Viss du trenge ein lmm så har eg ein ubrukt ein fra usa men den er til 850 2,5 turbo da. men viss du leser av dele nr så kan eg se om de er samme:) du skal få han billig:)Sjekk mekonomen sine priser:) eg skal toppe de ++++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Waage Skrevet Oktober 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 Jeg hadde selv problem med min gode gamle 850 gle, motoren gikk ujevnt på tomgang,og stoppet bare helt opp.Utrolig irriternede kan du tro,prøvde ut endel forskjellige ting uten at det hjalp!Sjekket et svensk forum og fikk tips om og bytte bensinpumperele,og "halleluja":respect problemet ble borte vekk!Du kan tro dette var deilig,kosta meg ca 500 kr på bilia! Dyrt relè mitt kosta 150 på kverneland bil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janfr Skrevet Juni 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2013 Er det ikke en slik olje dyse/filter som bruker og gå tett på disse bilene.Hadde en gang en som oppførte seg slik og da skrudde jeg ut denne "dysen" stakk hullene ut med en tanpirker og litt trykkluft og satt den på plas og motoren gikk fint igjen. Husker ikke helt hvor den satt , muligens freme på venstre side av motoren, men kan og vært bak på høyre siden for den saks skyld ;-) Ser ut som "hellfire" på Apatchen hvis du vet hva jeg mener eller som en kule med med langsgående hul i seg. Sikkert andre her inne som vet hva jeg mener. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.