Gå til innhold

Rolla_RS

Bruker
  • Innholdsteller

    567
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Civic 1.3 DX
  • Biltype (eks Audi)
    Honda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Motor (eks 1.6)
    1.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Effektanlegg, Buddyclub styling, Recaro stoler ++

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Bergen

Rolla_RS's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Wurth diagnoseapperat funket, og på min var det lufttemp sensoren som var gåen, kostet 126,- Kan leve med det ;-) Men finurlig at så lite skal lage så mye problemer.
  2. Spennende arbeid dette. Jeg har en 2.0 10v, men bilen og interiør osv er meget pent og bra. Så vurderer å bytte til T5 motor i min også, men vet ikke helt omfanget enda. Men ser jo ut til at du har funnet de fleste svarene jeg er ute etter. Blir spennend å følge med videre. Stå på.
  3. Det hørtes temmelig deilig ut ja. Noe som hadde vært deilig hadde vært å fått lest ut de feilkodene den ligger inne med uten å betale 3000+++ til Volvo. 96 modellene var tydeligvis de første med diagnose plugg, noe som tydeligvis ikke er helt standard etter dagens mål. Noen som har prøvd denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14789672&sid=xz9sadWJPjG181829&WT.svl=Link
  4. Motoren er forresten B5202S Ræserbil ;)
  5. Bra tips dere kommer med, men den går, så det er nok ikke bensinpumpe rele. Samt jeg har prøvd uten luftfilter uten forskjell. Det virker som at motoren får for mye bensin eller noe, men ikke alltid. Den kan gå normalt på tomgang i 30 sek for så å få et anfall der den får meget spesiell gange å går kanskje så langt ned som i 3-400 omdr. Noen ganger dauer den, noen ganger går den der i 10-20 sek så kommer den seg sakte med sikkert opp igjen på 900 omdr. Pluggene er som sagt helt svarte så den får ihvertfall nok bensin. Den antenner på en måte bensin i innsuget når den går på 4-500 omdr det små puttrer hvis man prøver å åpne gass spjeldet. Det er dette som er så rart, enten tenner den på feil tidspunt eller så gir den bensin på feil tidspunkt, eller så gir den bensin kontinuerlig eller noe. Jeg er ihvertfall ikke sikker. Men det som er det mest fantastiske er at nå har 3 forskjellige diagnoseapperater blitt prøvd for å lese hva som er gale, men ingen klarer å få kommunikasjon. Min er 96 mod og derfor har den ikke dette diode greiene, men en slik OBD plugg eller hva det no heter. Men den er det tydeligvis ingen andre enn VOLVO som kan lese. Fantastisk ;)
  6. Jeg har ikke R felger da, men har 215/35-18, 8x18 Samt 60/40 senking, aldri subbet. Men tar såvidt borti innerskjermene på full sving.
  7. I dag har jeg byttet pluggkabler og prøvd motoren uten tomgangsmotor, feilen er det fortsatt. Nå på slutten gikk den greit på tomgang på ca 900 omdr. Så plutselig datt den ned til under 500 omd å døde, da kom feilkoden opp igjen også. Jævli irriterende at det ikke går å få lest denne uten å måtte taue den til et verksted som har 14 dager venteliste. Kjøpte i går feilkodeleseren fra Biltema i håp om å få ut noe vetig, men den fikk ikke kommunikasjon med bilen.Ser pluggene er helt nedsotet, så dette tyder jo på at den får både luft og bensin, men noe muffins med gnisten. Men sjekket gnisten på pluggene også under drift og alle virker ok. Men kan nesten virke som om coilen streiker innimellom eller noe, jævli irriterende.
  8. Pluggkablene skal være relativt ny, men skal ohme de i morgen å se hva de sier. Men skal dette ha så stor innvirkning på tomgangen da? Den går jo på 4 syl også, bare litt mer ujevnt, men ikke på nær slik som min gjør. Men skal selvfølgelig sjekke dette.
  9. Nå har jeg byttet plugger, fordelerlokk samt rotor. Har også rengjort tomgangsregulatoren og gasspjeldet. Uten nevneverdig resultat. Nå er jeg tom for ideer. Motoren går veldig greit, i 5 sekunder etter start, så siger den ned i rundt 500 omdr. Så etter 30 sekunder stiger den sakte men sikkert opp til vanlig tomgangsturtall. Men når man gir den turtall og slipper gassen igjen, så er den tilbake i 500 omdr uten å reagere på gassen. Det smelller små smell i innsugsrøret når den går på 500 omdr å man prøver å gi den gass. Nesten som om den antenner i innsuget. Er rar hele motoren. Har noen av dere tips så er jeg mer en motakelig.
  10. Fant man ut hva som var gale med denne? Min har akkurat samme symptomer og er ubrukelig akkurat nå. Den fungerer greit enkelte stunder over 2000 omd. Men under er det natt, da synker den til mellom 1000 og 300 omdr å står der å harker uten å reagere på gasspedel. Så stopper den. Overhodet ikke drag i motoren. klarer ikke løse den eller noe. Alle tips mottas med takk. Er feilkode på den også, men siden dette er en 96 mod så er det tydeligvis ikke bare bare å få frem disse. Min har slik kontakt under pengestableren ved dashbordet.
  11. Stort sett bra, noen småplukk, men ingen nedtur.
  12. En liten oppdatering: Slik ser Caddy'en ut per i dag. Den skal godkjennes i morgen. Krysse fingrene. Endelig fikk den se dagens lys.
  13. Presseningen er en slik tynn som du kan lage selv, og takstatvet er ikke tilsalgs Her kommer en liten oppdatering på hva jeg har gjort på de siste 14 dagene: -Sveist kanaler -Sveist hjulbue venstre bak -Sveist ny innerskjerm venstre bak -Sveist diverse rust her og der -Sveist hullet i eksosen -Byttet framskjermer Nå er den snart klar tìl EU godkjenning Her er noen dårlige mobil bilder: Har ikke vært altfor flink til å ta bilder, men noen oppdaterte kommer snart.
  14. Heisann alle mann Her kommer tråden om min nyinnkjøpte 84 mod Caddy Diesel Planene er som følger: Phase 1: Få den klar til EU godkjenning, dette innebærer: -Fikse blinklys, (virker ikke, men nødblink gjør?) -Fikse fløyte (virker ikke) -Bytte kanaler begge sider, (røten utvendig, men bra innvendig) -Bytte Fremskjermer (plukk røten, "nye" brukte arvet) -Bytte skjermkanter bak (her har jeg en Case) -Bytte hjullager høyre fremme (done) -Bytte varmeapperat (nok en gang arvet) -Bytte eksos (lekker som en rom sil, får se hva som blir gjort her) -Bytte samtlige væsker, olje, frostvæske, -Bytte samtlige filter Phase 2, beyond EU: -Få på noen brede felger med alt for smale dekk -Lakke omigjen bilen Royal Purple -Tectylere hele dritten under -Sveise igjen divers hull og unødvendig tjafs -Gjøre om på bakenden, liker den ikke helt -Bygge anlegg -Muligens TD Her kommer noen bilder slik den var da jeg kjøpte den. Flere bilder kommer underveis.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår