Gå til innhold

Få litt mer futt i bilen..


ActiveX

Anbefalte innlegg

Hei. Er egentlig på jakt etter litt mer futt i bilen.

Den har forøvrig stått stille i iallefall to år nå, så vil ikke tro alt er på tipp topp stand.

 

Men ting som tennplugger, luftfilter ol er vel noe som kan ha en innvirkning?

Eller hva mener dere?

 

For føler bilen ikke yter maks.. :P

Er snakk om en 190 2.0 1986 mod manuell gear.

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er et ikke noe mer og kjøpe til den da??

plugger og ldeninger øker ikke akuratt effekten da hehe sats heller på ny kam. skal du legge noe serlig med penger i det kan du kjøpe på grenrør og helt trimanlegg og høvle og porte toppen er heller ikke dumt vist du vil ha effekt økning og snakke om.

veit det er mange som sier luftfilter gjir effekt økning og det stemmer men det er maks 3hk og dette er målt og forsket på hehe.

men lykke til du har nokk kjøpt deg verdens vaskligste bil og finne trim deler til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får grenrør, jo..Er vanskelig å finne men ;)

 

Kjøp deg en 2,3liter(230E motor eller fra en 190e med 2,3l), den er helt lik den du har bare 2,3liter og 136hk.

Så kan du evt. høvle og porte toppen på den og kjøpe grenrør om du får tak i :)

Kvassere kam finnes, men er dyrt..

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter du etter flere hestekrefter da er det greieste å finne tak i en 16v motor med bremser og stag å ta en tur på biltilsynet å godkjenne.. Enkleste løsningen er selvfølgelig å kjøpe en 2.3-16 eller en 2.5-16 =)

NÅ: Mercedes-Benz 190E 2.5-16v 91mod

Mercedes-Benz 190E 2.3(16vplast) 86mod

Mercedes-Benz 190E 2.3 88mod Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ta en service på motor, skift pluggledninger om motstanden ikke er 1000 ohm så merker du nok forskjell, justere innsprøytninga merkes også..

Hvor mye effekt du vil ha vet jeg ikke, for litt mere effekt så kan man trikse litt med blanding, bensintrykk, katalysator, skal du ha noe å snakke om så begynner det å koste mere enn bensin

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sån som jeg synes, har kjørt en del forskjellige 190'er! 2liter da. Og det er veldig stor forskjell på hvordan de "drar" synes jeg!! Vil du ha motoren din til å gå bedre, er det som gutta sier kjøp nye plugger å ledninger å fordelerlokk, sjekk alt med tenning, og ikke minst, JUSTER tenninga!

 

jeg er veldig fornøyd med min 190, men jeg har 4trinnskassa, å etter at jeg fikk justert tenninga å gått over plugger å ledninger, samt med at jeg bytta fordelerlokk så fikk jeg fjerna det "dødpunktet" mellom girene, så han drar liksom hele veien nå.

 

En annen ting jeg vil anbefale er å ha på enten Omega eller Qmi tillsetning! koster 350kr og fornyer motorn invendig no så grasalt! Motorvask invendig er også å annbefale! Merker veldig stor forskjell da synes jeg og mine venner som har testet, å vi la ikke noe særlig mer en 1000kr ca i slike produkter. Prøv det vist du vil! du kommer ikke til å angre.

 

Men, alt henger jo sammen, prøv å få det meste med bensintilførsel, luftfilter, eksos, tenning til å være så si 100%

Ta et par dager å gå over bilen :) du har MYE igjenn for det å ta vare på bilen din teknisk. Da blir det mere futt også serru !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler motor, girkassa og driv-verket den effektøkninga da.

Skal pumpa justerast så annbefaler eg at det blir gjort av folk på eit verksted der dei kan det og har utstyr til å måle effekten. Har bilen elektronisk motor styring kan du chippa bilen.

 

(Feilpost eller bare jeg som ikke forstår sammenheng?:D)

 

Setter du i f.eks 300E motor så tar du bare med girkasse,clutch og evt. diff fra 300e så slipper du å tenke på det iallefall :)

K-jetronic setter en stopper for det meste ang. effektøkning.

 

Det viktigste er nok det som mekkal sier!

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Feilpost eller bare jeg som ikke forstår sammenheng?:D)

 

Setter du i f.eks 300E motor så tar du bare med girkasse,clutch og evt. diff fra 300e så slipper du å tenke på det iallefall :)

K-jetronic setter en stopper for det meste ang. effektøkning.

 

Det viktigste er nok det som mekkal sier!

 

Eg tenkte om effekten var for liten og om han ville ha meir power.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha litt mere effekt så forslår jeg å justere opp bensintrykket litt, evt bare koble ut vakuumslangen til trykkregulatoren, kobla den feil en gang(snudde ventilen den er kobla på), da gikk bilen en god del bedre, men brukte mere.

Ellers kan man fjerne katalysattor, koble ut EHA og justere blandinga opp.

Tviler ikke på at man kan få en 10-15 hk av det

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler motor, girkassa og driv-verket den effektøkninga da.

Skal pumpa justerast så annbefaler eg at det blir gjort av folk på eit verksted der dei kan det og har utstyr til å måle effekten. Har bilen elektronisk motor styring kan du chippa bilen.

 

Den kan IKKE chippes!

NÅ: Mercedes-Benz 190E 2.5-16v 91mod

Mercedes-Benz 190E 2.3(16vplast) 86mod

Mercedes-Benz 190E 2.3 88mod Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår