Gå til innhold

mekkal

Bruker
  • Innholdsteller

    70
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mekkal

  • Bursdag 12/12/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Kongsberg

mekkal's Achievements

  1. Bump! Har samme bil, med samme symptomer =P Har sålangt bare visuellt sjekket vakum, sprayet startgass rundt det du kommer til fra topp av motorrom uten å demontere noe, samt banket litt på tomgangsregulator og hatt denne inne i wd40 over natta på varmekabla... Her om dagen fikk den seg ny olje å plugger, samt rep av eksos.. Går vanvittig rart på tomgang, jager. Men ellers ok, annet enn ved konstantgass. Noen som har noen tegninger på dette? Selv har jeg disse å dele
  2. ja ikkjesaint! biln har no fådd stå i ei uka no... men hadde me mæ nåkka kompisa opp, startta han, å da gikk han som om d sku være tenningsysteme feiln lå, så bytta alt i dag, rotor fordelerlokk plugga osv, ingen bank i motor lengre, men går helt fjernt.... så kanskje registre har hoppa over eller ka fan, har ikkje peiling på d =P lukte bare pengesluk av dn dær no...
  3. Vogtland fra autoroyal spiser svinger, men du får dårlig samvittighet for understellet!! Vanvittig stivt, og hærligt selv etter 2-3 år, (H&R kan gå å legge seg), 1500kr på autoroyaln. Skal du ha komfort anbefaler jeg sportline fjærene fra mercedes, disse koster flesk, men autoroyaln har vel de å forsåvidt
  4. 99% rustfri haha, 1% rust på 1,5tonn bil er ganske mye rust kammerat! så teit når folk skriver d dær kom bare uten turbo på 24v'n ja? hm mente jeg hadde sett td turboen i 124 halvofte på finn... 136 hestern? Ja fy faen, nøtterøy ja... ser ikke ut som de for solgt bilene tough, den 300 24v TD som ligger nå til 150 har jeg sett i snart 2 år føler jeg :P Er bilen med manuell ? Greia blir jo det at jo mer bilen skiller seg ut Originalt (utstyr og stæsj) jo mere krever folk i pris prøv deg på 70 da, vist du mener den er så strøken, eller stresser du ? ;)
  5. litt mere info ang pumpa? av d jeg har vært borti er det en trykkskrue i umbrako, som er låst fast av mutter. mulig det ikke er så nøye på disse, men jeg ville brukt et manometer fra filtret og ut til dysene...
  6. Touring diesel turbo, 24v motoren... Ser nøtterøy gutta stadig har slike til salgs fra 100 000 - 150 000.... lav km, og strøkne
  7. Hei Nå enda mer imponert over denne motor, men jeg har nok kjørt litt hardt med den Dette er andre gangen jeg kjører opp bakke med denne type motor, turtall over 4000, når veien flater ut igjenn har du fått en nydelig "slag"lyd fra 2000rpm og oppover, som bare blir værre og værre vist du fortsetter å kjøre med bilen, til bilen starter å varmskjære seg? Den stopper inn mot rundkjøringer osv. Du kan kjøre ganske langt, men det blir værre og værre Resultat = Motorhavari. Dette er erfaringen fra jeg kjørte min første carina 4af-fe, 1.6 Xli manuell, 1995. Byttet omsider motor i denne, som nå har fått samme symptomer. Spørsmålet mitt denne gangen er, kan jeg redde min motor? Bilen har gått på tykk mineralolje fra i høst, vært nøye med etterfylling. Ulyden kom etter en langtur på motorvei, og fjellveier hjem, mye oppoverbakker med 3je giret (kø kjøring), og litt gassing på bygdeveier, før jeg omsider kom hjem, der jeg har noen heftige bakker før jeg når mitt hus ;) Etter jeg merket ulyden, fullførte jeg bakkene rolig på 2000rpm, og parkerte hjemme. Bilen starter og går nå noe hakkete på tomgang, men oppfører seg normalt opp til 3000 på tomgang før tikkinga kommer. Denne lyden beskrives best som at noe slår i metall småheftig ved hver rotasjon. Tanken blir å ta av toppen, sjekke hvordan det ser ut! så evt bestille seg opp en drøss deler å sette den istand, eller rett og slett fåtaki en delebil/motor fra høgger. Noen inputs? (er det evt greit å smekke neddi en 1.8? ) -mekkal-
  8. Det er 2 typer dempere, du kan ikke kjøre med orginale fjører og senke dempere, da fjærene vil stå i konstant press mer enn vanlig. Orginale dempere og uorginale fjører (lavere) er heller ikke å annbefale for da sliter du ut demperne på 6mnd. FEKS Bilstein Sprint og Sport, Sprint er senke dempere som har kortere stempelstang, mens sport er samme som orginal bare stivere. Ikke sett orginalfjører på vist du har dempere med kortere en orginal lengde på stempelstanga...
  9. heeelt dødt her, prøv i mbentusiast forumet
  10. hjelper ikke detta, så kjører du en radiator rens, å bytter kjølevæske
  11. Akkurat samme med feilen i min 220d 94mod. Tok av rattet og tok ut speedoen for å kanskje sjekke om det var noe dårlig kontakt (har tidligere vært stort stereoanlegg i bilen mistenker jeg). Gikk over det meste, hadde på litt 2-26 å contact cleaner, men det ble ikke noe forskjell... må vel bare bytte hele speedoen virker det som?
  12. Er det noen andre måter enn å DEMONTERE halve fronten på bilen, for å skifte ei parklys pære??? Helt sjokkert, Gutta på verkstedet beregner en times arbeid, for å bytte parklys. Helt på jordet...
  13. Hey! Har en 94mod 220d som jeg kjøpte for knapt en mnd siden. Gearkassa girer ganske hardt (kaster inn girene) når du kjører vanlig. Møter du på oppoverbakker og gennerell motstand for bilen, så girer kassa heeelt nydelig, som den skal. Så har drivi å kikka litt i dag, og håper på å finne en feil som kan være årsaken til at han girer så hardt når man kjører vanlig. Noen som har vært borti noe lignende? er kassa rett og slett slitt, eller kan det være noe vakum, ventil, evt andre feilkilder? Dette er min første automatbil, filter å olje er byttet denne uke
  14. sikker på at det ikke er topp foringane forran du mener? under pansret over dempern
  15. bilen blir jo mye mer alright å kjøre med åpne luftveier! Svarer mye bedre på gassen, litt ekstra drag fra bånn av, feit lyd blir det jo å. Juster tenninga di, bytt plugger og evnt sjekk fordelerlokket å se over bilen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår