Gå til innhold

E85 på dieselmotor

Ranger emnet


andemann

Anbefalte innlegg

Kan dieselmotorer (VW Touran 1.9 TDI 2004 modell) kjører på E85? Evt bygges om?

 

Andreas

Siden du spør om dette, så regner jeg med at du også vil prøve hvis noen her svarer deg?

 

Da gjenstår det bare å håpe at de som har svart deg har svart riktig da.... hehe.

 

Ville heller kontaktet http://www.moller.no jeg.

 

Ta vare på svaret du får og mailen du sender, og fyll E85 hvis dem gir deg godkjennelse. Skulle noe gå galt, så har du det svart på hvitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør om dette, så regner jeg med at du også vil prøve hvis noen her svarer deg?

 

Da gjenstår det bare å håpe at de som har svart deg har svart riktig da.... hehe.

 

Ville heller kontaktet http://www.moller.no jeg.

 

Ta vare på svaret du får og mailen du sender, og fyll E85 hvis dem gir deg godkjennelse. Skulle noe gå galt, så har du det svart på hvitt :)

 

 

Nah, mest ute etter å finne ut om det er verdt å undersøke videre, evt om none har noe fornuftig å si.

 

Er en del lavere terskel her enn å lete seg gjennom møller sine sider for å finne riktig skjeme og fylle ut.

VW Touran 1,9 TDI 2004 modell

Planlegger en carputer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Fabrikken anbefaler ikke at man bruker biodrivstoff bortsett fra de vanlige 5% innblandingen.

 

Det går ut over effekt, forvarmeren, avleiringer i motor som kan resultere i ras.

 

 

Hilsen

Kundehenvendelser

Harald A.Møller AS

VW Touran 1,9 TDI 2004 modell

Planlegger en carputer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annbefaler og holde seg langt unna biodiesel! det som sjelden kommer fram fra politikerene sin side som bare prater en piiiiip mye drit når det gjelder sånne "vidunderting" er va som skjer og som må passest på i ettertid. ved bruk av biodiesel må en ha oljeskift OFTE pga avleiring (hver 7500km) diesfilteret må skiftes hyppig. er en så uheldig og jobber tre uker ute i olja eller skal på en sydentur må en sørge for at tanken er fylt opp med vanlig diesel om bilen skal stå mer en 1-2uker for å hindre at det gror igjen i hele drivstoffsystemet. sikkert noe jeg har glemt i forbifarten men snakker meg om miljøsparing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår