Gå til innhold

Skadet bil, lønner det å fikse ? Eventuelt hvordan?

Ranger emnet

LeeCoo

Anbefalte innlegg

Det blir nok dyrt å reparere. Er veldig vanskelig å fikse dette her. Metall må kappes vekk, nytt metall må formes og sveises på. Er ikke allmenn kunnskap å bøye metall og få det til å se fint ut.Dessuten er det enda færre som verktøyet til det. Å få et verksted til å fikse dette blir pissdyrt. Jeg tror det lureste er å kjøpe et karroseri med en hel og fin bak og kappe av den bakdre delen av karroseriet og sveise den fast til bilen din. Å lage en ny bak blir rett og slett for vanskelig. Kan også være ramma eller bakstillinga har tatt skade av dette her. Det lureste vil nok være å få et verksted til å se på skadene. Fikser du dette selv vil du nok tjene litt penger på det når du selger bilen igjen, men det spørs om du har verktøy og ferdigheter. Lakkeres må det også gjøres, det koster noen tusen kroner. Nye lykter og div andre ting må du også ha.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen må først i rette jigg, den er garantert rammeskeiv. Så må alt det som er krølla kappes ut på strategiske steder, hvor det er lett og kappe ut delene fra en hel bil. og så begynne å neste inn delene og prøve montere og sveise litt til.

Lykke til om du begynner på dette, men det beste er vel og kondemnere bilen og få igjen forsikringspenger om det er din bil?

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er min bil ja. Lurer bare på om det lønner seg å fikse, eller om jeg bare skal selge sånn den er å heller kjøpe meg en ny bil. Har ikke peiling eller verktøy til sånt selv.

Hvor mye kan jeg få for den tror dere? Motor er gått ca 104 000km (2 liter bensin), egentlig ikke noe rust (tektylbehandlet), ingenting slitt inni, 4 nesten helt nye vinterdekk, å 4 gode sommerdekk, 2 sommerdekk følger med og på stålfelger.

Ford F250 7.3 Turbo Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanskelig å fikse dette her. Metall må kappes vekk, nytt metall må formes og sveises på. Er ikke allmenn kunnskap å bøye metall og få det til å se fint ut.Dessuten er det enda færre som verktøyet til det. Å få et verksted til å fikse dette blir pissdyrt.

Lever du i 1950 eller? :p Det fåes kjøpt nye bakskjermer osv.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Hadde en nabo og kikket på den i dag. Han synes ikke den så rammeskeiv ut, hvis en ser på de bærebjelkene som går framover så var de fortsatt parallelle. Han snakket om og viste flere plasser der baksjermen var loddet, og at det bare var å kappe der å sveise på nytt. Noen som har erfaring på hvor en kan få tak i slike karosseri deler? Finner ikke bakskjermer noen plass.

Ford F250 7.3 Turbo Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som du ser så er dørglippe osv ikke riktig, dvs. at før du fjerner bakskjerm så må den dras slik at glippa er rett, først da kan du begynne å frese opp punkter... det er masse jobb med dette og om du ikke er fingernem selv så er det ikke enkelt, og til dere som sier det bare er å kappe og sveise så lurer jeg på hvorfor jeg egentlig har gått den skolen hjeg har gått og fått den erfaringa jeg har. Er det så enkelt så kan jo "alle" gjøre den jobben.... heh

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider