Gå til innhold

Polering/voks. Trenger erfaringer( Meguiar's)

Ranger emnet


stjernstedt

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nå tenkt å få polert og vokset min e30 :) Lurte da på å bruke Meguiar Deep Crystal System.

 

85000.gif

 

Dette er et 3-stegs program med lakkrens, polering og voks.

Har noen brukt dette systemet?

 

Vil jeg ha bruk for lakkrens, hva er kriteriene?

 

Og hva er forskjell på disse produktene iforhold til Nxt serien til meguiars, vil det være stor forskjell på disse?

 

67714.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjorke meiner nok at du skal droppe step 2 og 3 og so bruker du tex waxen etter lakkrensen. Ein enkel metode for å få blank bil. Eg bruker lakkrensen og tex waxen på nokre biler, og er fornøyd med resultatet

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DC 1-2-3 er bra saker det, gjør lakken ren og pen og tilfører bra med oljer som gir deg en bra dybde og wet look, men som nevnt over her kan du benytte rens 1 og NXTn etterpå for et bra resultat..

 

Meg personlig hadde nok gått for DC 1-2-3 da den har det "lille" ekstra etter min mening....men DC 1 + NXT snur nok mange hoder det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rense lakken et par ganger i året lønner seg dersom du skal ha ekstra god glans.

Sist jeg polerte for hånd brukte jeg faktisk akkurat de produktene du snakker om... Step1+Step2+TechWax først, og etter noen dager la jeg på første laget med Step3.

Forøvrig kan siste steget gjerne gjentas; det er fort gjort, du får bedre og jevnere glans, og bedre beskyttelse.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ikke det...he he

 

IMG_9028.jpg

Fjernet nok fra Kangoon i allefall....jo mer oxidert lakken er jo mer døde fargepigmenter er det der som må fjernes/fetes opp igjen....

 

Bildet over er etter andre gangen bilen ble polert (1 år siden forrige gang ca)

 

Resten av posten ligger her:

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=384

 

Fjernet MASSE farge, men raskere og rødere en noensinne....vel rødere i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår