Gå til innhold

Basskasse baki 240'n?

Ranger emnet


Petterj

Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag..?

 

Jeg vil nå gjerne begynne å bruke bagasjerommet mitt til andre ting enn at min 2x12 tommer kasse står der..

Ingen som har noen tegninger til en kasse som passer perfekt innerst i bagasjerommet der, eller noen som vet om et firma som lager kasser til 12 tommere som passer perfekt baki der? :)

_____________________________________________

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror jeg skal lage en nå.. =) skal legge ut en update her snart med bilder når jeg er ferdig! det blir en kasse med 2x12 i innerrommet baki ;)

_____________________________________________

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Bassen kunne vore fastare etter det eg kan bedømme, men so har ikkje eg so god peiling. Det utstyret som står i er ikkje av topp kvalitet heller. Det er stort sett sånt som eg hadde liggande frå tidligare bilar.

Eg har lyst til å kunne bruke bagasjerommet og kunne legge ned seteryggen so dette var det beste alternativet for meg. Har ei ferdigbygt kasse ståande, men den har eg ikkje hatt i denne bilen so eg har litt lite sammenlikningsgrunnlag.

 

Kassa er nok ikkje optimal for elementet, og det er kanskje for mykje med 12" med tanke på at det ikkje er so stort volum... Når ein har små volum må ein lage trykkammer og dei er det ikkje like myje "trøkk" i som bassreflekskasse.

Det kjem litt an på kva ein prioriterar, eg har prioritert det praktiske, viss eg skulle prioritert lyd måtte eg laga ei skikelig kasse basert på basselementet eg har og gitt blaffen i om det var praktisk eller ikkje.

Eg har hvertfall bedre lyd no enn da eg kjøpte bilen ;)

 

Eg slengte inn bildet for litt inspirasjon og et forslag til ei løysing. For optimal lyd bør en nok rekne litt på det og finne ut kor stort volum ein kan få og finne et element som passar til kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet under hattehylla er akkurat 12", også må du passe på slangene som går på hver side.

Da har du høyde og bredde, dybde regner du deg frem til etter hvor store kasser basserne dine skal ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet under hattehylla er akkurat 12", også må du passe på slangene som går på hver side.

Da har du høyde og bredde, dybde regner du deg frem til etter hvor store kasser basserne dine skal ha :)

 

de slangene som går på hver side, hva er disse til? kjøpte den kassa nå, som passa eksakt baki med bredde, høyde og lengde.. men de slangene er jo i veien da.. ? hmmf

_____________________________________________

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår