Gå til innhold

A6 2.4 V6 med Tiptronic.

Ranger emnet


Leoon

Anbefalte innlegg

1998 Audi A6 - med triptronic men hva mener dere om biler som har det.

Jeg har en A4 men vanlig manual gir nå men ser nå etter en ny bil og virker som en bil som har en mix mellom manual og automatgir hørtes veldig avslappende ut og har egentlig bare kjørt automatgir for mange mange år siden og tror jeg likte det.

 

Hva synes dere om bilen ifra linken?

 

Hvis noen lurer så har jeg svært liten peiling på bil generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en A6 2,4 avant (165 hk) med tiptronic og quattro. Selv om den ikke er noen racerbil så synes jeg heller ikke det er spesielt kjedelig. Med manuell gear så er den oppgitt til 0-100 på noe og 9 sek mens det var noe og 10 sek med automat og quattro. Merker godt at motoren krafter bra ved gasspådrag mellom 70-100 (forbikjøringer o.l.) og at den drar bra videre oppover.

 

Tiptronicen er utrolig god å kjøre. Selv kjører jeg den mest i drive og bruker mest gearvelgeren i tiptronicen til å bremse med i bratte nedoverbakker da spesielt når jeg kjører med henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiptronic blir vel evt trøblete ved momentsterke motorer som chippes, og hvis girkassene IKKE følges opp med oljeskift og filterbytte. Sistnevnte tror jeg kan gjøre MYE for mange Audi med slik girkasse, så på en 2.4 ville jeg nok ikke engste meg unødig mye.

 

Dog synes jeg og at 2.4 er litt for slapp, og i kombinasjon med tiptronic ikke en vinner. Men kommer jo helt an på, synes du A4 1.6en din tjener deg godt nok er 2.4tip en oppgradering.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår