vidarv Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Noen som har erfaring med hvordan man skifter plugger på en slik bil og kan gi en kort forklaring på hvordan, evt vet om en plass på nettet hvor det står beskrevet. Har problemer med motoren fjusker på tomgang og i pådrag når jeg kjører i 60-80 km/t ... spesielt i oppoverbakker... da rykker det fælt og det virker som om motoren er i ferd med å stoppe opp og kveles. Har mistanke om at det kan være pluggene som har begynnt å bli slitne, evt at bare en eller 2 av dem?... Har hatt bilen på møller og de har ikke funne ut hva feilen er, fant ingen feilkoder i når de kjørte analyse, og heler ingen lamper på dashbordet lyser. Dvs her om dagen lyste Check engine tegnet i noen timer, men så forsvant det igjen. (det gule lyset av en motor med et lyntegn over)... Noen som har den minste anelse om hva problemet mitt kan være? bilen er kjørt 84000km... er usikker på når pluggene ble skiftet sist, men tror de kan være kjørt i 20-25 000 km. (men Møller bilverksted sier at de bør holde i ca 50 000km) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Noen som har erfaring med hvordan man skifter plugger på en slik bil og kan gi en kort forklaring på hvordan, evt vet om en plass på nettet hvor det står beskrevet. Har problemer med motoren fjusker på tomgang og i pådrag når jeg kjører i 60-80 km/t ... spesielt i oppoverbakker... da rykker det fælt og det virker som om motoren er i ferd med å stoppe opp og kveles. Har mistanke om at det kan være pluggene som har begynnt å bli slitne, evt at bare en eller 2 av dem?... Har hatt bilen på møller og de har ikke funne ut hva feilen er, fant ingen feilkoder i når de kjørte analyse, og heler ingen lamper på dashbordet lyser. Dvs her om dagen lyste Check engine tegnet i noen timer, men så forsvant det igjen. (det gule lyset av en motor med et lyntegn over)... Noen som har den minste anelse om hva problemet mitt kan være? bilen er kjørt 84000km... er usikker på når pluggene ble skiftet sist, men tror de kan være kjørt i 20-25 000 km. (men Møller bilverksted sier at de bør holde i ca 50 000km) Halla! Har du bensin eller diesel? har du bensin så kan jeg hjelpe deg. har en 1.6. Ta av motordeksel og det dekslet helt fremmerst mot grillen. skru av innsuget og du kommer til pluggene. enkelt som bare d. har du diesel så har jeg ingen aning..hehe.. håper dette var til hjelp. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Kommer jo ganske tydelig fram at han har bensin da... men men. Sant som det blir nevnt ta av motorplastdekslene så kommer du glatt frem til pluggene,er ikke nødvendig å skru av innsug! mye mye mye ekstra arbeid!!!!! pluggnøkkel,forlenger og muligens et ledd er det som trengs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palgrave Skrevet Mai 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2013 Fikk du fikset dette? Har samme problem selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2013 (endret) Trenger skikkelig pluggnøkkel med forlenger og universalledd. Helst i dimensjon for 3/8" skralle. Se denne tråden: http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-5/302219-bytte-tennplugger.html Golf 5 Endret Mai 8, 2013 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palgrave Skrevet Mai 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2013 Tror du det er pluggene (evt coilen) som er dårlig hvis bilen sliter med å starte uten at man må gi mye gass? Går fint på tomgang etter noen sekunder. Harker litt etter bensin i oppoverbakke sist jeg kjørte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2013 Jeg tror ikke det er colien eller plugger som er hovedproblemet. Ville heller mistenke noe falsk luft til innsug, eller noe problemer med LMM eller Lambda. Problemer med disse sensorene kan oftest avdekkes med å lese ut feilkoder. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palgrave Skrevet Mai 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2013 Kan man rense LMM? Hvordan gjøres dette? Jeg tenkte å skifte plugger og coil og se om det blir bedre. Bilen starter bra første gang, men er ofte litt verre å starte etter at den har vært stoppet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2013 Kan man rense LMM? Hvordan gjøres dette? Tømme isopropanol gjennom den og la den lufttørke. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg