Gå til innhold

Motorrens på flaske, erfaringer?

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Må få i ny olje på bilen straks, og derfor vurderer jeg motorrens tilsetning.

Jeg tenker på de typene man skal kjøre bilen varm, la den stå på tomgang mens man heller dette ned i olja (gjennom hullet til peilepinnen). Og så skal motoren gå på tomgang en stund, før man stopper den og tapper olja og har på ny.

 

Disse tilsetningene skal da ifølge de forskjellige fabrikantene rense smøresystemet og motoren innvendig, og legge igjen en beskyttende hinne etc. Dette skal da være godt for en del.

Noen skryter av at produktet blir brukt regemessig i dragracing osv.

 

Jeg var på Torshov i de har like produkter fra bla. Wynn's, QMI, Valvoline(?).

Noen her som har erfaringer med noe sånn tilsetning?

Noen grunn til å ikke prøve det?

 

PS. Er ute etter erfaringer, synsing og gjetting klarer jeg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd dette både fra CRC, Liqui Moly og Omega. Kan ikke si jeg merket noen forskjell i hverken positiv eller negativ retning, men det gjorde nok litt, for oljen var svartere enn normalt da jeg tappet av.

 

Forresten går det an å rense med ATF også. Fyll 50% ATF i stedet for motorolje og kjør litt på det. ATF smører bra nok, men har kraftige rensetilsetninger. Har gjort dette selv med hell..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ProTec er også et bra rensemiddel.

Jeg hadde en dårlig registerkjedestrammer på min forrige bil (BMW 318is) og ville prøve med rensestoff før jeg skiftet strammeren. Motoren gikk mye roligere etter rensen, men den klarte ikke å gjøre noe med registerkjedestrammeren, så den måtte jeg bytte.

Jeg har hørt flere historier om motorer som har sluttet å tikke etter en rens med ProTec, spesielt Audier.

Frode H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår