Gå til innhold

Problemer med gassere på B20 med 2 doble 40mm dellorto'er

Ranger emnet


zeeker

Anbefalte innlegg

Problemet er at motoren ikke drar skikkelig over 2500/3000 rpm. Da går den å "butte" og buldre men den går fint på tomgang og kan ruses opp til 5-6000. Det er når motoren drar (må jobbe) bilen at den ikke klarer å gå.

Kan det være tenninga?

1. Er bensinmengden og trykket bra nok med orginal bensinpumpe som sitter på blokka, eller må jeg ha ekstra bensinpumpe?

2. Går det an å kjøre bensin rett på gassera uten å kjøre de via bensintrykksregulatoren? eller kan det skje noe? Jeg har trykkregulator som står på 0.2 bar.

3. Hvor mye trykk skal det være på Doble Dellorto 40mm?

4. Fordeleren har vakumstyring. Skal denne ha vakum, eller kan den plugges? eller må jeg evt stoppe armen nede i fordeleren fysisk?

 

Sikkert mange teite spørsmål her, men jeg er ingen ekspert så jeg må jo spørre :)

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 doble 40mm dellorto'er på den ja

Jeg kan jo legge til litt annen info også.

 

B20 med 2 doble

R-kam

Høvla topp. Jeg vet ikke hvor mye, men han jeg kjøpte den av sa at det var det. (ikke vet jeg hvordan jeg sjekker dette)

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bensintrykket ha noe med at motoren ikke går skikkelig på turtall? Nå skal de sies at gassera mine ikke er justert (bare av meg) men den burde jo klare å dra opp litt turtall selv om det ikke er optimalt justert. Eller tar jeg skammelig feil?

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis gasserene ikke er synkronisert, kan dette være årsaken ja.. Men aller først er det greit å fikse nok bensintrykk..

 

Er jo ikke vanskelig å synkronisere gasserene mer eller mindre optimalt uten bruk av instrumenter osv, men.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så må gasserne være dyset riktig etter motoren. det sitter 6 dyser i hver forgasser mener jeg å huske. Låg/høy fart, og akselerasjons dyse pluss noe som heter e-rør. Sjekk litt inne på KG trimning sine sider, har iallefall stått noen triks der. Du trenger ikke å kjøre med vacuum på fordeleren, men det krever godekunskaper for å få stilt den riktig (begrense utslaget på vektene).

Jeg anbefaler deg strekt å kontakte noen som har drevet med rallymotorer som kan dyse/justere de inn for deg. Det vil bli billigere til deg, ettersom deler til Dellorto er svindyre og jeg tipper at du ikke treffer spot on med første forsøk selv. I værste fall kan du være så uheldig å smelte innmaten i gasseren hvis du feil dyser/justerer, det har jeg gjort og det var DYRT det. Har du noen med ruller, og kunskap så tar det ikke så lang tid å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvro får du kjøpt sånt synkmeter da? utenom KG, muligt å få tak i det i norge ein plass?

 

Trenger ikke noe spesielt apparat for å synkronisere de. Ta en 1,5-2" slange, og lytt på en av portene på begge forgasserne, juster deretter slik at du får til lik lyd. Enkelt, og 100% bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår