Morten_A Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 1993mod 240GL 95mod B230FK med plana topp,3"eksos hele veien,chippa,VX3 kam, større alu intercooler. Følge Turbotryksmåleren ligger trykke på 0,6bar ved fult trykk, Blei sakt at bilen hadde ca 220hk? Kan dette stemme? Syntes ikke bilen går noe spesielt bra,og den drar ikke for fult før ved 4500rpm Planen var videre sterkere topp pakning,t3/t4 turbo samt nytt grenrør.Sterkere cluch og getrag kasse. Noen som veit hvem som selger skuddsikre topp pakninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Krb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Er det en 13C som sitter der bør du nok opp i 1bar før du når 220Hk Og plana topp? på en turbomaskin? eller er den bare rettet? Drar den ikke fult før du har 4500? eller kommer ikke ladetrykket før du har 4500? er jo litt avhengig av hvor mye fres du skal ha. trenger jo ikke noe annet en orginal topppakining før du passer 300++ Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 vx3 kammen begynner ikke og dra noe særlig før 3000 Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 trenger vel ikke annet en orginal toppakkining uansett! Har lada 2bar i flere år nå uten at pakkningen har ryket! Og den motoren har fått MYE juling! Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Noen mener at det er bedre å kjøre med orginal toppakning, hvis du da kjører med for høyt trykk så er det bare pakningene som ryker. Men hvis du har toppakning som tåler masse så kan det ende med bøyde råder og div. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Da beholder jeg orginal pakningen.Er ikke sikker på hvem turbo som sitter i bilen.Regner med at det er den orginale. Turboen lader for fult ved 2000-2500,men bilen drar ikke før ved 4500.Men den går ikke som den skal.rimlig lat til 220hk og være. Min saab 150hk turbo går like bra. Men som sakt,Olje,filter,turbo osv skal byttes.bør nok bytte topp pakning og.Har ingen garanti på hvordan dette er.Skal gå over lagra på turboen i morgen+bytte olje og filter. Bilen hadde full sørvice ved 180.000km Da blei pakningen byttet, men regner med at det var på den gammle motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 16t som sitter i bilen ja. Et nytt spm ang kjøling,nå sitter det 940 radiator med el vifte.Denne er selfølgelig stripset fast.Hva med og bygge den tilbake til vanlig GL patent.Alså orginal radiator med det store dekslet + vifta som går konstant.Noen som kjører slik på turbo? Eller noen som har en superide om hvordan feste 940 radiator på en ortlig måte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 En kompiss bremsa 183hk på hjula med Fk med FT wastegate, viking chip, 3" eksos og 0.9 i trykk... Men at du har 220hk på 0.6 kan du bare glemme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 tipper jeg ligger på rundt 150 på hjula.Men spm er jo da.Hvorfor lader den 0,6 med chip?Hadde FT før.Denne lada 0,9. Skal jo nå bytte til T3/T4.Får håpe det gjør susen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Chip har ingenting med ladetrykk å gjøre. Ladetrykket må DU justere physisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 ladetrykk,bensin og luft er vel det chipen justerer.Ladetrykket på min saab gikk opp etter chiping. Da får jeg prøve og stille ladetrykket litt opp.se hvordan det går. 0,8bar skulle vel denne kjerra klare som den står nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 På disse motorene MÅ du justere trykket mekanisk, den beste løsningen er å montere en wg med sterkere fjær i så du slipper å få ustabilt trykk. Om du bare monterer chip uten å justere trykk så vil du ikke merke forskjell fra orginal i det heletatt. Saab har vel elektronisk justerbart trykk så vidt jeg vet. Volvo kom ikke med dette før på 800 serien med turbo. Mulig B204FT/GT motorene hadde det, men det er en annen historie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 stemmer det.I går justerte jeg trykket.Tokk først av hele slangen. da lada den 1,5 bar.Turte ikke mer en halv gass,men det gikk rimlig bra. Nå ligger trykket på 0,7-0,8 å går vesentlig bedre. La bare inn et t kryss som går over til 1,5mm åpning. Skal siden forbedre dette med boost controller som kan justeres inne i bilen. Får også bare takke og bukke for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Bare sånn at du vet det, så er ikke den bleedventilen noe spesielt lur. Du får vakumlekkasje, du får ikke stabilt trykk OG du bruker mer bensin. Da jeg hadde samme patent på min fk, så fusket den ved fullt pådrag, brukte masse bensin og trykket hoppet litt hit og dit. Invester heller i en skikkelig wg-klokke du kan justere (hvis du ikke har det fra før da??). Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg