Gå til innhold

Biltema "sportsbremseskiver"?

Ranger emnet


e321

Anbefalte innlegg

De er sikkert ikke noe særlig dårligere enn over-prisede EBC skiver. De Bradi skivene de hadde forrige (for noen år siden) de hadde borra skiver var ikke så verst

 

Jeg har ett sett av de De Bradi skivene fra Tema og det funker vel så bra som f.eks EBC,Blackdiamond osv

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er Brembo eller lignende som er produsent for skivene på Biltema hadde ikke overasket meg et sekund! Dere er vel klar over at bare navnet Brembo på skivene gjør at distributøren kan skru opp prisen betydlig, bare fordi det er et merkenavn? Nå vet jeg ikke innkjøpspris på bremboskiver, men det jeg vet er at brembo tjener like mye uansett hva de koster i butikken, fordi de selger skivene til innkjøpspris. Så om de selger de til Biltema som velger å selge de for nesten innkjøpspris, eller til en høytprisa bilforetning som tar både flisa og veggen for de, så er det hipp som happ for Brembo. De tjener like mye uansett.

Men det er jo derfor Biltema er så billig. De skrur ikke prisene opp pga merkenavn! Er ikke det derfor vi elske Biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da mange produsenter som produserer "billig-vare" ved siden av deres "merke-vare". Sånn tjener man penger fra både høy prisklasse og lav prisklasse.

 

Mest sannsynlig så er de Biltema bremsene bare produsert av Brembo, men ikke nødvendigvis det samme produktet som de selger merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo derfor Biltema er så billig. De skrur ikke prisene opp pga merkenavn! Er ikke det derfor vi elske Biltema?

 

Men det er også dette som gjør det at de kan sette sitt eget navn på noen dritjalla no-name kinavarer som ikke er verdt pappen de er pakket inn i engang. De kan også skru OPP prisen pga. at folk ikke kan se om tingen er noe dritt...

 

Personlig er jeg veldig lite for merkeklær, da jeg mener at en t-skjorte til 50,- kan fungere like greit som en til 1500,-.

Men når det står brembo på skiva er vel kanskje det en vare som faktisk "garantert" fungerer? Biltema bremser lyder generelt veldig skummelt :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd biltema "Sportsbremseskiver"?

Slissa og borret..

Koster 1000,- for ett par, men er det verdt pengene? Er de faktisk noe bedre enn om jeg kjøper noen til 200,- stk?

Ser bedre ut da selfølgelig :)

 

Jeg har sånne på min, men de er kjøpt i 96-97 mener jeg å huske å biltema slutta å selge dem fordi de tapte penger på det.. (for dyre i innkjøp eller noe)

Jævla fornøyd med dem!!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det dere sier om bremseslitasje, det vil jo også si at bremsene griper bedre.. Ikke nødvendigvis bare negativt!

Men selvsagt, skulle jeg ut på bane å kjøre hadde jeg ikke gjort det med biltema bremser...

Prata litt med en kar fra Stopech som sa at slissing var kurant for å holde klosser og skiver rene, mens hullborring egentlig bare førte til hurtigere kloss-skifte, i kombinasjon med fare for sprekkdannelser under hard kjøring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, alle som selger brembo skiver kan bevise det, men biltema kan ikke det, dere tror, mener, har hørt osv. Hvorfor skulle det da være en skive fra brembo? Det fins vel flere produsenter?

 

Hvorfor skal biltema bevise at skivene deres er produsert av brembo?! Det er jo hele poenget med å kjøpe kvalitetsvarer uten merkenavn! Bra produkter til bedre priser. Fordi merkenavnet er borte. Forstår? Bank bank

 

Brembo synker ikke dypt ved å selge bremseskiver uten navn til biltema, de tjener sikkert fett, det gør biltema og. Vinn-vinn situasjon, alle er glade. Brembo lager allerede billigere skiver til andre biler. Min saab ble levert med orginale brembo ventilerte, men det betyr ikke at jeg har bedre orginalbremser enn andre.

 

Biltema kjøper heller ikke skiver fra noen norsk leverandør/importør. De importerer selv i MENGDER og sparer masse penger på at produktene ikke er gjennom noen fordyrende mellomledd.

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er alt for mange om ikke greie på hva snakker om når de snakker om at Biltema ikke kan holde høy kvalitet fordi de har lave priser.

 

Pris og kvalitet hører jo ikke alltid sammen.

 

Når en vanlig Bilexktra eller Mekonomen eller andre kalkulerer sin pris på delene de selger i butikken så bruker de gjerne 2,5 eller 3 gangen på innkjøpspris. Dvs koster det kr 500,- i innkjøp blir det gjerne 1500 i utsalg.

 

Biltema er bygd på store volum, egne varemerker og direkte innkjøp. I Biltema kjøper forhandleren alle varene i katalogen til 85% av katalogpris - dvs at de sitter med en margin på bare 15%.

 

En vare blir jo ikke noe bedre av at forhandleren får mer i fortjeneste? :roll: :roll:

 

Grunnen til at varehusene kan leve med dette er jo det er store volum og at varehusene i stor grad er bygd for at kundene skal kunne betjene seg selv når de handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår