Gå til innhold

jokoP

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jokoP

  • Bursdag 01/08/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    CC
  • Biltype (eks Audi)
    vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    2009
  • Yrke eller sivil status
    forlovet
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    småtteri
  • Fylke
    buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    nedre eiker

jokoP's Achievements

  1. madammen har en ny golf 6 isblå bluem. som jeg lurte på å få foliert panseret på . tenkte på sort farge. Tror det kan se bra ut samtidig som det beskytter mot steinsprut. Kunne vurdert å ta med taket også.. matt, blank, carboooooon? Bilen har jo bluem. spioilere så ser bra ut i utgnagspunket syntes jeg. Noen som har tips til noen som gjør dette og kan mene noe om konstnaden? Drammen/vestfold/oslo.
  2. Er det noen flere som kjører CC her?
  3. ja, jeg fikk den ut på søndag med en magnespinne. så da blei det ny olje og filter også. så nå er livet herlig igjen... var knekt akkurat på max merket....
  4. Jeg kjøpte i vinter en 4x4 som hadde var nybygget for gatebilserien i 2003. den ble kjørt kun 2 løp. motoren var bygget for å tåle bruk. nye større ebc bremser, foringer og stabstag. det er skrudd bur, sparco stoler. kjører på 1,5 bar og går veldig bra. motoren er gjort av jeenspeed i sin tid. jeg var super skeptisk, for den sto med avrøska motorfester og drivaksler. men jeg bestillte på face forsterket mortor og girkasse fester, samt nye drivkuter. det kostet vel 8.000.- men da ryker det ikke igjen. så kom dagen, den skulle prøves. da hadde jeg brukt 160.000.- uten å kjøre en meter.. men magefølelsen var rett, + at jeg vet hvem som har eid bilen siden oppbygging. jeg peiler olje hver gang jeg starter, stopper bilen. varmkjører motor og driverk, ikke rivstarter eller piruett kjøring. jeg skal nå ha en service på bilen hvor jeg bytter alt av olje og reimer. jeg hadde samme spm som deg når jeg vurdrte. grunnen til at jeg slo til var at jeg kom over en bra cosworth, som det ikke er så mange til salgs av lenger. og jeg vil ikke tape penger på den med mitt bruk og vedlikehold. mine anbefalinger er, sjekk motorfester under, du ser etter prekker sjevheter, sjekk bremserør, foringer og hvor rent det er rundt diff og girkasse. legg i prisen +10.000 på at du bytter fester og drivknuter foran. sjekk frostveskebeholder, trykk, farge og vannstand, la bilen stå å gå lenge på tomgang mens du har et øye på temp målere, eksos og vann. kjør en grei tur, og bruk bilen! kjenn på gikasse og respons, hold i girspaken når du kjører, den snakker til deg om det som skjer under bilen når du kjører aktivt, sier den ingenting er det et godt tegn. Dette er vel generellt for flere biler, men jeg har mange kompiser som kan masse om cosworth, finn noen som kan disse bilene for de vet sikkert noe om den du vurdrer, sjekk hvor mange tidligere eiere det er på bilen, ring og snakk med dem. spør å grav. min største beslutning var å ta avgjørelsen om å ha en bil som koster mere enn andre biler å eie, jeg bruker noen ekstra kroner på utbedringer og vedlikehold som ikke er nødvendige, men forbygger de opplevelser mange cossi eiere har. jeg er superfornøyd med mitt kjøp, men det kan vare til i morgen, det er jeg fulstendig klar over også.
  5. ja, får se. tipper det er 1-5 cm som er borte, husker ikke hvor lang pinnen er ... men det er en innsving på pinnen der den er knekt, det bør si noe om hvor mye av den som koser seg inne i motoren..og den er jo kjempe lett.. jeg tenkte prøve tappe olje... så håpe, og his det ikke kommer noe da år jeg fylle og tappe, event la det renne rett gjennom og se... dette er noe dritt as.. er jo kamikase og vri på nøkkelen? men den har vel knekt under kjøring, og jeg hørte jo ingen lyder, er veldig nøye på varmkjøring og nedkjøling når jeg bruker bilen. og lytte er nesten en stygg uvane.. kanskje mulig og løsne bunnpanna uten og ta den helt av og få den ut.. uansett skal jeg snart bytte alle reimer og overhale kirkassa. men tenkte bruke bilen i sommer og kose meg i garasjen i vinter da.. fårbanja knujje asså... hehe.. dette var noe jeg aldri trudde skulle skje.. kunne nesten akseptert en motorhavari i kampens hete, men dette er teit. haka lå nedpå coilen når jeg sto klar med papir og jeg så at det ikke var noe olje og tørke fordi pinnen var vekk...
  6. Herregud! jeg sjekkr alltid olja før jeg skal ut med cosworthen. i dag kom ikke nedereste del av peilepinnen med opp av hullet, knekt tvers av og ligger vel nedi der?? så nå må jeg vel tømme for olje og plukke bunnpanna av? noen som har vært borti lignende eller har et tips til hvordan jeg enklest kan få den ut? jeg hørte ingen lyder sist jeg brukte bilen og kommer ikke til å vri om nøkkelen før den lille er ute av motoren. mulig as... hvordan i svarte kan det skje... kanskje noen som har terrorisert monsteret mitt?
  7. ja. husker bare din og en sølvfarget 900 til da jeg bodde på steinberg. fin lyd i bilen din. ble bare så overasket når den plutselig dukket opp på prøveskilter.. tenkte kanskje du hadde rast den og solgt jeg.. innbiller meg du har brukt mye tid og penger på den saaben.
  8. takker sølvfarget aero for lek i drammen fredag kveld. saaben har vært eller er eid av en på steinberg utenfor drammen. gikk på prøveskilter. noen som vet hva som har skjedd med bilen? var jo rimelig støken for et par år sia. viket ikke helt frisk nå, og syntes den gikk bedre før... Mr.j
  9. jokoP

    girkasse 4*4

    helt riktig Kverna. blir sprø når jeg ser folk som tupper clutch når de tar av.. de kommer nok først uten å sparke pedal!? er nesten for forsiktig jeg tror jeg. hjertet dunker når jeg setter meg inn i bilen, hehe brutale greier....
  10. jokoP

    girkasse 4*4

    å jøss .. ikke mer... det hadde vært gøy, og en kort vei til singelivet.. tror jeg får greie meg med litt overhaling av orginalkasse innimellom.. men takk for hjelpen. mr.j
  11. jokoP

    girkasse 4*4

    akkurat. har større turbo med 1,5 trykk, 3 bar map, dyser og datasrput. mere bensin trykk.. drivaksler og motrofester ble røska lett av av forige eier... så jeg tar det rolig med røskinga men tror girkassa bærer preg forige eiers bruk.. hvor kan jeg få hjelp? jeg har ikke skrudd cossi selv og dette er min første. som jeg planlegger å beholde, og vedlikeholde.. fixit eller barra, ok. koster? og hvor hendvender jeg meg? er nok ikke noe mekaniker selv, så jobber heller et par kvelder for å få det gjort skikkelig av de som kan det...
  12. jeg hadde en audi coupe gt som jeg hadde 2.3 20v motor i. kjøpte slissa / borret skiver + klosser på mekonomen og det hjalp kanske mye. bremset bedre foran.. bak var sorgen. men de funker, og det ser fint ut...
  13. jokoP

    girkasse 4*4

    jeg har en 4*4 92 mod. er hentet ut endel krutt. har bytte motorfester og forstekrket drivknuter fra Face. har en litet lyd i kassa, tikker liksom litt når den står å går, når jeg kjører er den ikke der, kanskje pga eksos støy.. mulig det kommer ra diffen.. morotren er relativt nybygd, i alle fall lite kjørt... men vil ha noen til å ta ut kassa og gå over den, sette inn nye fester... vet noen om noen som gjør dette ? og hva det koster for en sjekk, overhaling? på Østlandet... vil heller bruke peng i forkant enn å sitte og sutre og se på bilen som ikke kan brukes...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår