Gå til innhold

Ny bil, Tiguan eller Santa Fe?

Ranger emnet


DemptD

Anbefalte innlegg

Svigers skal kjøpe seg ny bil, valget står mellom Tiguan og Santa Fe.

 

Hva ville dere anbefalt med tanke på holdbarhet, fremkommelighet, pris, utstyr, dele/verksted pris?

 

Hva koster det å ta en Hovedservice på de?

- 00' Nissan Primera 2.0 STCC CVT P11-144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

santa fe heilt klart.

 

tiguan er en ny bil med masse "justeringer" som det blir sakt. pluss at santa fe er en tøffere bil.

 

gamlingan prøvde en tiguan for ei tid sida (jeg fikk desverre ikke gjort det da jeg var på jobb) men de mente det var som og kjøre ei gammal boble med alt for stive fjører og planke seter, med gaffa teip på ruta (dårlig sikt) og baksetene var som tatt ut av ei barnevogn, små og rare og vonde og det man så ut var ca taket.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye Santa Fe modeller er utrolig behagelig å kjøre, og ser jo sinnsykt pen ut spør du meg. http://www.autonet.hr/userdocsimages/Test/Hyundai%20Santa%20Fe%202.7%20V6%20Priviledge/Hyundai%20Santa%20Fe%202.7%20V6%201280x1024.jpg

 

Billige deler til Santa Fe. Verkstedpris kommer vel streng talt an på hvilket verksted du drar til.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

santa fe heilt klart.

 

tiguan er en ny bil med masse "justeringer" som det blir sakt. pluss at santa fe er en tøffere bil.

 

gamlingan prøvde en tiguan for ei tid sida (jeg fikk desverre ikke gjort det da jeg var på jobb) men de mente det var som og kjøre ei gammal boble med alt for stive fjører og planke seter, med gaffa teip på ruta (dårlig sikt) og baksetene var som tatt ut av ei barnevogn, små og rare og vonde og det man så ut var ca taket.

 

Nå er jo meste parten av teknikken i Tiguan hentet fra allerede eksisterende VAG, så mye "justeringer" blir det nok ikke

 

Hva som er for stive fjærer og hva som er gode seter er jo rimelig individuelt da. Dessuten får du Tiguan med flere varianter av fjæring og seter

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiguan er jo an suveren allrounder.. Ikke den peneste bilen, men den er en vag, og da vil den såklart ha litt mere kvalitet enn en hyundai. Santa fe er den eneste fine bilen Hyundai har, men har vel sånn plastikkvalitet på dashbord og interiør. Litt sånn fattig følelse over det hele. Ville gått for Tiguanen, som jeg mener er den eneste suven, i en rimelig klasse, som faktisk fungerer både på og av vei!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Santa Fe. At Tiguan er bygd på eksisterende VAG-teknikk, er vel ikke så veeeldig betryggende spør du meg. :)Kvaliteten på Hyundai er blitt en helt annen enn den en gang var.

 

 

Helt enig. Mange som sier at det er koreablikk og drittbiler, men hyundai har hevet seg betraktelig på bilfronten. Før var det et jallamerke, men nå har bilene god kvalitet og lite feil. Skulle jeg hatt en SUV, hadde jeg kjøpt Santa Fe. Uten tvil.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil alle de forskjellige "pakkene" til Tiguanen si?

Er det bare forskjellig utstyr?

 

Har hørt at Santa Fe'n er plaget med rust, stemmer dette?

 

Hvilken av disse ville holdt seg best i pris over en 3-års periode?

 

Takk for alle svar :)

 

Har jobbet på KIA verksted, KIA er jo så og si det samme som Hyundai (samme deler). Og jeg er overasket over kvaliteten til KIA så er ingen tvil om at Hyundaien er best kvalitetsmessig... :)

 

Har også hørt at verkstedene til Volkswagen er MEGET dårlig på kundeservice...?

- 00' Nissan Primera 2.0 STCC CVT P11-144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvilken av disse ville holdt seg best i pris over en 3-års periode?

 

Har også hørt at verkstedene til Volkswagen er MEGET dårlig på kundeservice...?

 

 

Tror det skal godt gjøres om en Santa Fe holder seg like godt i pris som Tiguan.

 

Det har vært en del dårlige verksteder hos VAG ja, men dette er noe Harald A. Møller jobber seriøst med

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal godt gjøres om en Santa Fe holder seg like godt i pris som Tiguan.

 

Hmmm... Si ikke det ,du. Med tanke på hvor mmange Tiguan VW solgte allerede før lansering, samt den antatte fortsettende salgstakten, vil det om noen år fort vrimle av Tiguan på bruktmarkedet. Da blir det fort kjøpers marked og prisene presses ned. Da kan de være glad de som har valgt en litt mer "unik" bil, i betydningen at det ikke er solgt fullt så mange av dem.

Dessuten har Hyundais mest solgte modeller hatt en tendens til å holde seg rimelig bra i verdi.

 

Forøvrig er kvaliteten og driftsikkerheten på dagen Hyundaier utmerket.

 

Til deg som nevnte rust som et problem, vil jeg tro at dette i tilfelle gjelder forrige generasjon Santa Fe. På den annen side ville jeg ikke brukt et rustproblem som benchmark for god/dårlig kvalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår