ActiveX Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Hva er egentlig årsaken til at handbrekk lampa i bilen stadig lyser når jeg bruker fotbremsen. I det jeg bremser forsvinner den. Men kort tid etterpå så kommer den tilbake. Sånn går og kommer den utfra når jeg bremser. Og handbrekket er ikke på. Godt tegn på at noe bør byttes? Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Du kan jo begynne med å sjekke nivået i bremsevæskebeholderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 evnt. at en krets har gått til helvete. Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Enten så har du lite bremsevæske, minker jo litt ettersom klossene slites, elllers så er det bryteren ved håndbrekket Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Ok, så det kan ikke gå gale? Med tanke på plutselig bremsen låser seg ol... Men, noe sånn bremseledninger elns i kobber, hva er de egentlig til? Noe med bremsene? De som går fra fremme til bak, nede ved dørene. Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 det er de som fører bremsevæska ut til bremse kalypperene/sylindrene. vil nok ikke låse seg men du kan risikere at du plutselig ikke har bremser lengre. og det går du fort lei av skal jeg si deg. spessielt når du ligger i 80 inn mot feks ett kryss. få sjekka opp i det fort. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 det er de som fører bremsevæska ut til bremse kalypperene/sylindrene. vil nok ikke låse seg men du kan risikere at du plutselig ikke har bremser lengre. og det går du fort lei av skal jeg si deg. spessielt når du ligger i 80 inn mot feks ett kryss. få sjekka opp i det fort. Ok. For jeg så det i sted at den kobber kabelen på ene sida er vekke. Så bør få fikset det før det skjer noe. Hører det kviner i hjulene når jeg kjører, kan være en sammenheng? Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Varsellampe for slitte bremseklosser. Har nok følere på klossene som sier når disse bør byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Varsellampe for slitte bremseklosser.Har nok følere på klossene som sier når disse bør byttes. Ah så det kàn være en grunn og ja Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Denne varsellampen har da ett annet symbol en håndbrekk-lyset? På min bil er dette symbolet gult, og viser to lyn :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Denne varsellampen har da ett annet symbol en håndbrekk-lyset? På min bil er dette symbolet gult, og viser to lyn :) på min mors polo lyser abs-lampa når klossene er slitt:viske: men til trådstarter, få sjekka bremsevæskenivået ditt Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 på min mors polo lyser abs-lampa når klossene er slitt:viske: men til trådstarter, få sjekka bremsevæskenivået ditt Jeg har ikke ABS, så jeg kan ikke ha det der ;) Men konklusjoen er da; sjekk bremsevæske-nivå og om begge kretsene er hele. Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ja jeg sjekket bremseveska igår, og det ligger på litt under "MIN", så da må jeg iallefall fylle på. Skal jo være på "MAX". Men, noen som vet hvilken type jeg skal ha på en Toyota Carina II DX 84 modell? Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Lærer man ikke slike ting på trafikkskolen lengere? Tror nok Mazdaen takler en helt vanlig væske DOT 4 el.l kjøpt på nærmeste bensinstasjon Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg