Gå til innhold

Trafikkontroll i tunell?

Ranger emnet


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ikke hatt lappen så lenge, så vet ikke nok om dette. Men, jeg har til vane for å ta litt hardere i på gassen inni tunneller dersom jeg skulle være alene/nokså alene inni den. Men, har du hørt om eller selv opplevd at det har vært fartskontroll inni en tunell? Snakker ikke om fotoboks, men at de står der inne med lasermåler.

 

MBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt noen hårnålsituasjoner med politibil inne i tunnel. Ja dem står inni tunnelen nå og da og vifter med laseren. Nesten lurere at dem gjør det der da det er vanskelig å se om det står noe på de lommene som er inne i mange tunneler. Trygger å være hardere på gassen der du har oversikt enn i en tunnel!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har ikke hatt lappen så lenge, så vet ikke nok om dette. Men, jeg har til vane for å ta litt hardere i på gassen inni tunneller dersom jeg skulle være alene/nokså alene inni den. Men, har du hørt om eller selv opplevd at det har vært fartskontroll inni en tunell? Snakker ikke om fotoboks, men at de står der inne med lasermåler.

 

MBM

 

Det er ikke vanlig at de sitter inne i tunnelen, for det er ikke så veldig sunt. Men det hender ganske ofte, i alle fall på belastede strekninger, at de står med samband og stoppeklokke på begge sider av tunnelen - de vet jo hvor lang tunnelen er, og da er det enkel matte å regne ut hvor fort du har kjørt.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen er vel Nygårdshøydetunnelen blant de vanligste stedene å ha kontroll. Men samtidig er nok det en tunnel med noenlunde akseptabel luftkvalitet, sammenlignet med ganske mange andre.

 

Dessuten er det vel mulig å måle deg inne i tunnelen mens laseren er på utsiden. Selvfølgelig forutsatt at det er fri sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har også video, og de vet hvor lang tunnelen er. Er simpel matte for å finne ut gjennomsnittet ;)

 

Har aldri sett dem stå inni, men har sett dem stått rett utenfor og tatt de som kommer ut.

 

Kan bekrefte det med video. Stort sett alle større tuneller i oslo området er kamera overvåket, og er du uheldig, kommer han som ser deg til å kalle opp en up patrulje i nærheten som kan gi deg litt ris.

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På folkemunne var det jo sagt at når det regner i Bergen, sitter alle politiene inne i Nygårdstunnelen og har laser:P Den er utforbakke, så det er lett å få litt mer enn 60 nedover der..

 

I forrige uke satt de oppetter et tre utenfor munningen av Damsgårdstunnelen, på Nygårdssiden.. Så det er også en mulighet..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Kan bekrefte det med video. Stort sett alle større tuneller i oslo området er kamera overvåket, og er du uheldig, kommer han som ser deg til å kalle opp en up patrulje i nærheten som kan gi deg litt ris.

 

Veeeel... kan skjønne at de kan være fristet til å gjøre det, men iflg. et intervju jeg leste (husker ikke hvor, men tror det var Aften-aften) med en ansatt på kontrollrommet hos Vegtrafikksentralen, så hadde de så mye å henge fingrene i at det var så godt som fysisk umulig å rekke å få reg.nr. "live". Hvis de må begynne å lete seg tilbake for å få den i "reprise", så er for det første bilen sannsynligvis laaaaaaaangt unna før de får varslet politiet, og enda leeeeeeeeengere unna før politiet i det hele tatt rekker å finne en ledig patrulje.

 

En annen ting han sa var jo at de ikke sitter der som "storebror" for å overvåke atferden vår, men for å sikre bilistene hvis det oppstår noe uventet (motorstans, punktering, bulking, ting som ligger i veibanen osv.osv.) ved å være kjapt ute med info. på lystavler og sperre felt, evt. sperre hele tunnellen (f.. så rart det ordet plutselig ser ut...er det skrevet feil av meg :uhhmmwhat?: ??) og dirigere trafikken elegant unna en potensiell fare. Noe jeg personlig syntes de stort sett er meget dyktige til å gjøre.

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår