Gå til innhold

veronica_86

Bruker
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om veronica_86

  • Bursdag 11/25/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    C5
  • Biltype (eks Audi)
    Citroen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Askøy

veronica_86's Achievements

  1. så lenge bilen vil dra litt ekstra til i bakker er jeg fornøyd.. :) er det jeg er ute etter med denne bilen:) får arbeidet gjort for så å si ingenting, så om jeg må ut med noen tusenlapper på deler er ikke det den største krisen for å si det slik..
  2. ble litt klokere.. og litt forvirret.... :p hehe ble fortalt av en som har drevet med tuning av biler før at han mente av det ikke skulle være noe problem å få opp mot en 175 hk.. for å være helt ærlig, er jeg fornøyd med det jeg kan få:p bilen ble ikke kjøpt inn pga hk, mere plassen.. hehe men hvor mye mener du det er realistisk at jeg kan få av hk men å bare datatune uten å måtte behøve å bytte ut en hel del deler..? det jeg er ute etter på på denne bilen er bare å få mere drag når jeg skal opp i fart og div, er liksom litt mere familie bil enn "fartsbil" dette..:P
  3. takker for svar skodaturbo. men hvis de går inn i selve motoren og data tuner den?? peiling på det?? blir egentlig bare litt forvirret av mange forskjellige svar...
  4. kan være det var tuning det het da. har som sagt ikke helt peilingen på dette:p han som vi har snakke med mente at det var gjort på min 2002 modell.. så du mener at jeg ikke vil kunne få opp mot 170hk, med mindre jeg bytter til lavkomp stempler og turbo? har ikke fått noe beskjed om dette at han jeg snakket med. 20 000kr? da mener du medregnet lavkomp og turbo?? eller?? setter pris på all hjelp... :)
  5. fikk høre at det ikke trengtes. motorene på c5 var vist ganske så enkel å chippe. var blandt annet bare å ta ut en plombering(?) på motoren så fikk en en del hk.
  6. hei. har ikke store peilingen på dette, så spør om råd fra noen som forhåpentlig vet mere enn meg. har fått mulighet til å "chippe"(?) min citroen c5, men er usikker på om det bør gjøres..? har noen erfaringer? er en stasjonsvogn med 117hk, bensinmotor.. fikk vite at motoren skulle tåle opp til 170hk.. hadde virkelig trengt de eksra hk.. noen som har noen gode råd til meg?
  7. utenfor bergen virker det som det er ganske så vanlig å ha kontroll i tunell... har sett de sitte gjemt inni bilen i tunellen, med en bil til på utsiden klar til å stoppe den uheldige sjåføren.. :p
  8. takker for svar.. :) Får teste det ut neste gang jeg er ute og kjører da.. :p ingen som har hørt om det suse/plystre lyden som vist nok alle C5ene har?? Fra servo "systemet"?
  9. den tidligere nevnte suse lyden som herr. mekaniker sulle fikse ved å skifte div dynamodeler, viser seg å komme fra servostyringen.. (en slange i det "systemet") dette fant da en annen mekaniker ut på 2 minutter! og var vist nok noe såå si alle CitroenC5'er har, i mer eller mindre grad.... som regel hjalp det å skifte den ene slangen som stikker opp under panseret.. skulle tro at en citroen forhandler sine mekanikere skulle være obs på dette da, men tydeligvis er ikke alle det. noen her inne som har hørt om det før, at den lyden "hører med" C5'ene?? fikk også tips om at hvis bremsene forsatte å hyle, noe som de gjør, skulle jeg ta å kjøre fort ned en bakke, ca 80km, trykke inn clutchen og stå på bremsen, det ville da fjerne det "belegget" som lager hylingen når jeg bremser. ??
  10. takk for svar og tips Turboed1:) :thanks vet ikke ehlt hva jeg skal kalle det, klissete eller seigt. så under panseret før vi kjøpte bilen, la ikke merke til det da, men ligger litt "sjult" til.. så kan være derfor... men er tross alt et stort og annerkjent bilfirma i bergen dette, så skulle jo tro at de er seriøse.. men det spørs vel... skal ut til de på min neste fri dag og sa skal de få ta motorvask på den selv.. blir så irritert over bilselgere som tror de kan snurre meg rundt lillefinger bare fordi jeg er jente.. angry2 var ute med bilen for en uke siden, da var den den suse lyden de skulle finne ut av, joda det klarte de vist nok og alt var greit.. jommen sa jeg smør, for den er det forsatt... de skal få høre det..
  11. Hehe. skal nok skrive inn igjen her når det skjer noe i "saken". greit å ha et sted å få utløp for min bilselger-frustrasjon. :driving
  12. takker for det :) vurderer å kjøre ut til forhandler på onsdag og kreve å få det fikset med en gang! eller så kan de få bilen i retur.. er en fantastisk bil, men er avhengig av bilen så kan ikke ha den på verksted 1/3 av tiden.. og når de lover gull og grønne enger og jeg får plast og sølepytter blir jeg rett og slett forb.... :angry:
  13. peilet oljen før jeg startet bilen første gangen, trodde jeg stod på flatt, men tror bakken heller litt til ene siden der.... ops.. hehe.. andre gangen sørget jeg for å stå heeelt flatt inne i garasjen.:p men skjønner ikke helt hvorfor det blir så svart på motoren, skal jo ha vært motorvask på den for under 3 uker.. og det får nå være grenser.. :wonder:
  14. takk for svar Turboed1 :) bilen er en 2002 modell. kjøpt brukt hos forhandler. virker for meg som at det er olje som ligger på motoren.. er liksom unerdekselet som er på toppen. finn.no - Norges største markedsplass. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger. er bilde av en annen bil, men hvis en ser på motoren på bildet, så kan jeg se olje/sot(?) (på min bil altså, ikke den på bildet :) ) mellom dekselet som ligger på toppen med citroen merket på og og den sorte "listen" som går vannrett på undersiden av motoren.. bilforretningen skal ha tatt motorvask påstod de før jeg fikk bilen for tre uker siden. men det som ligger der virker seigt... og ikke akkurat ferskt.... peilet oljen senere i dag, da var den ikke så lav lenger, kanskje jeg stod litt i bakke tidligere..? og den suse lyden er vekke når jeg står i ro, men kommer tilbake når jeg gasser, fri/i gir... noen som har noen ideer på den..?
  15. leverte bilen inn til forhandler (garantisak) grunnet en plystre/suse lyd når bilen er i gang. ble skiftet dynamoreim, drivhjul (?) og en annen del til dymanoen nå i uken og verkstedet sa at det var grunnen til lyden. de sa de hadde skiftet delene og testet ok. så skulle nesten tro at det var i orden da. MEN, i dag når jeg peilet oljen hadde den sunket til halv, har kun hatt bilen i tre uker, derav en uke på verksted, og vet at det var fult med olje når vi fikk den, sjekkket at alt var som det skulle da. mener også at motoren er blitt ganske svart, kan nesten se "brent" (?) ut. hva kan det være? har sjekket under bilen, og den lekker ikke olje.. så hvor blir oljen av.....? lyden er fremdeles tilstede, skulle nesten tro at den burde være vekke nå som de hadde skiftet det de mente var grunnen til lyden? tenkte jeg skulle ringe til forhandler i dag og klage atter en gang, så hvis noen kan svare med fort hadde jeg satt stor pris på det..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår