Gå til innhold

Startproblemer og sperrer over ca 4000

Ranger emnet


Heine

Anbefalte innlegg

Jeg bytta veivføleren på min, og jeg fikk lagt den rett opp til kabelboksen uten problemer, mellom en av de fire rørene i innsuget. null stress det. Men husker ikke om det er den veien den gikk da... ;)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kjøpte først en veivføler på Carparts....ble ikke noe bedre :deng

Fikk så en annen (brukt føler), så var alt normalt igjen :hvaskjera

 

Takker for alle svar denne gangen også :thanks

 

ps ! bensinpumpe, dynamo, servopumpe, lager(bak), diverse

kabler i motor selges !!!!

Har også andre deler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hallo.. jeg har et lignende problem. jeg leste ut feilkoder i går å fikk 19, 24 og 94... men det som er merkelig er at motoren virker helt fint. ingen turtallsperre eller noe av de symptomene.. men alikavel klager den på 19 (crankshaft). HVa er det som kan være galt? Er en Omega 1994 B 2.0l 16V

Endret av comodin

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har lignende problem på min Omega B 94 mod. 2.0 16 V (x20xev)

Bilen klarer sjelden å gå på tomgang, drar dårlig, og kutter turtallet ved ca 4000 omdreininger. Dro til Opel for å få tatt en diagnosetest på den. De leste feil kode 73, og sa at det er luftmengdemåler. Jeg monterte ny LMM, men bilen var like ræva som før. (Opel ville bare ha pengene mine, tenker jeg)

Har fulgt med på trådene her inne og lest en del innlegg fra andre med de samme problemene. Byttet lambdasonden i forrige uke, uten at det utgjorde noen forskjell. Har nå bestilt veivføler, kamføler og nytt bensinfilter, og satser på at den nå skal bli bra.

Et annet tips jeg fikk var å sjekke pluggbrønnene(der pluggene skrus ned i toppen), da det hender at olje renner ned i disse og skaper overslag. På min Omega var disse knusktørre, men jeg byttet likevel plugger og ledninger mens jeg var i gang. (uten forskjell i ytelse)

Den tynne slangen som går fra toppdekslet til spjeldhuset er visstnok en annen vanlig synder i slike tilfeller, da denne har en tendens til å gå tett. Denne skal jeg nå bytte, og samtidig rengjør jeg begge niplene som endene skal på. Om det er noen med andre gode tips, så følger jeg gladelig disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har byttet LMM og det ikke fikset problemet, så er det sannsynlig at det er enten den lille veivhusventilasjonsslangen du nevner eller falskluft.

 

Kutter den turtallet tvert på rundt 4000, eller går den bare dårlig over det? Lyser motorlampa?

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet den lille slangen, kamføleren og bensinfilteret, men bilen blir ikke bedre. Den kutter tvert ved 4000 omdreininger.

Motorlampa har ikke lyst tidligere, men i går begynte den å lyse da jeg prøvde å gi på litt. Har veivføleren liggende nå, og håper at det vil hjelpe å bytte denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår