Gå til innhold

Motor verksted i troms ?

Ranger emnet


Golf1600TIC

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Mener de ikke gjør sånt nei.. uansett er vel de også VEL stive på prisene.. mener jeg så en plass va de tok for å sveise ett grenrør og syns det var VEL villt..
12-15 lapper? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-15 lapper? :)

 

Mener det var ett stykke over det.. Ja greit vist en person som Mobeck tar en sånn pris eller noen andre som er vel etablerte i miljøet og har mye å vise til..

Blir noe annet når det er ett nytt firma med kort fartstid..

 

Kanskje jeg som har feil inntrykk og tillegg er det de driver med litt over det jeg syns er greit å betale men syns det hele ikke har en for "proff" profil akkurat.. Men bilene de bygger er jo råe da :)

 

Skjønner bare ikke vitsen å betale 15 for en manifold jeg kan få laget for 5 en annen plass.. Kanskje ikke av samme kvalitet og kanskje ikke med like fint design.. Men så skal jeg ikke være værst på rudskogen eller lignende heller da. Men vist den tid kommer så kanskje jeg skal vurdere ett grenrør til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det var ett stykke over det.. Ja greit vist en person som Mobeck tar en sånn pris eller noen andre som er vel etablerte i miljøet og har mye å vise til..

Blir noe annet når det er ett nytt firma med kort fartstid..

 

Kanskje jeg som har feil inntrykk og tillegg er det de driver med litt over det jeg syns er greit å betale men syns det hele ikke har en for "proff" profil akkurat.. Men bilene de bygger er jo råe da :)

 

Skjønner bare ikke vitsen å betale 15 for en manifold jeg kan få laget for 5 en annen plass.. Kanskje ikke av samme kvalitet og kanskje ikke med like fint design.. Men så skal jeg ikke være værst på rudskogen eller lignende heller da. Men vist den tid kommer så kanskje jeg skal vurdere ett grenrør til den prisen.

Prisforskjellen ligger ofte i hva slags materiale man bruker,Inconel-bend f.eks. svir ofte litt på kantene på VISA-kortet i forhold til svartstål...og har man mål på et optimalt rør siden man har brukt plenty tid på å komme frem til målene,så skal man jo ta litt betalt for kunnskapen man har og timene det tar å sette det sammen også.. :) Men seff,hvis noen krever 10 lapper for en manifold i svartstål sveiset med (dårlig justert) MIG av en kar som kun har gått en måned på plate og sveis og knapt kan regne ut kompen sin engang...da tar man kanskje litt vel hardt i. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår