petterb Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 hei lurte på om jeg kan laste en brokoblet utgang ned i 2 ohm? Forsterkeren det er snakk om er dynabel 048, 4 kanals. Den yter 260watt brokoblet. så lurer jeg på om det går ann å laste den brokoblede utgangen ned i 2 ohm? eller vil dette bli for hardt for forsterkern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsberg Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 hei lurte på om jeg kan laste en brokoblet utgang ned i 2 ohm? Forsterkeren det er snakk om er dynabel 048, 4 kanals. Den yter 260watt brokoblet. så lurer jeg på om det går ann å laste den brokoblede utgangen ned i 2 ohm? eller vil dette bli for hardt for forsterkern? har ikke vært borti den forsterkeren, men den setter seg bare i protect om den ikke vil spille i 2Ohm. Siter musikk uten bass er som jenter uten pupper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Nei, det kan du ikke, forsterkeren vil se det som en 1ohm last, og det liker den ikke ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Nei, det kan du ikke, forsterkeren vil se det som en 1ohm last, og det liker den ikke ;) Jepp 2 ohm mono = 1 ohm stereo akkurat 4 ohm mono = 2 ohm stereo. Få 4-kanalere som liker 2 ohm mono belastning og selv om noen takler det, så yter ikke forsterkeren mer effekt enn i 4 ohm mono. Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterb Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 oki det var i hvertfall kjekt og vite :) Så komemr det ett tilegg spørsmål. kan høytalerer eller element ta skade av at jeg bruker den brokoble som da gir 260watt på en sub som er på 1000 watt (forutsatt at jeg ikke skal skru den så høyt opp i volum) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Nei, under forutsetning at du ikkje skrur opp so høgt at forsterkeren forvrenger signalet som blir sendt til subben. Da kan basselementet bli skada Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg