Gå til innhold

Forsikring, dette irriterer meg!

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

Vil bare få det sakt egentlig.

Er 19år, kjører biler med større motor enn folk flest, betaler derfor en meget høy forsikringspremie..

Kjører mye langkjøring, opplever hver eneste gang at middelaldrende eller eldre mennesker kjører forbi meg og kjører godt over fartsgrensa, jeg blir forbi kjørt fordi jeg oftest ligger etter fartsgrensa, kansje +10km/t over.

 

Koster meg 12900kr i året og forsikre Audi A4

Koster meg 34000kr i året og forsikre Audi S4

 

Har hatt mange diskusjoner med andre om dette, hvorfor skal forsikringene slakte den yngre gruppe egentlig, det er jo mange gang bevist at middelaldrende er ofte de som kjører fortest etter veiene.

Tar de råeste forbikjøringene osv, men ofte dumme ungdommer og.

 

Skjer mye ungdoms ulykker etter veiene, dette drar jo da opp forsikrings premien, men det skjer og ulykker med eldre og middelaldrende mennesker, hvorfor skal ikke prisen deres skremmes opp deretter!?

 

Ville bare få delt min mening i saken, samt høre andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips er jo at en som er godt opp i 40 åra eventuelt rundtet 50 har vesentlig lengre erfaring bak rattet enn en verdensmester på 19år. Selv om man til synelatende gjør det samme, er det veldig ofte og faktisk så ofte at man kan si somregel har den middelaldrene mannen MYE mer kontroll over det han gjør og observerer trafikk og medtrafikanter på en helt annen måte enn du gjør. Derfor, er det slik at statistikker taler imot deg, og for en som har rundet 40, og har hatt sertifikatet over halvparten av livet sitt.

 

Et annet tips er at forsikringspremier blir beregnet ut i fra statistikker :)

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en golf 2 av en nabo, 91 model.

 

Jeg blir 23 til sommeren og har alltid hatt bilene mine på gamlingen sånn at jeg ikke blir rana. venter på at jeg skal bli 23 før jeg setter første bilen på meg.

 

Jeg har kjørt skadefritt siden jeg fikk lappen som 18 åring og ikke fått noe bot eller noe som helst. Ringte og undersøkte hva det ville koste å ha golfen på meg, 91 model golf, var vel 8 eller 12000 i km i året, 1.6 liter. billigste jeg klarte å få på meg selv var rett i overkant av 9000 kroner. Mens på fatteren ble det 1600, 1300 etter at jeg ble 23..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare få delt min mening i saken, samt høre andres.

 

At du må betale mer kommer nok av forsikringsselskapenes evne til å hente penger der de kan, og at de holder seg til statistikk som taler til deres fordel, unge bilførere krasjer mest.

 

:hello:

 

P.S: Jeg har hatt førerkort lenger enn du har levd og er dermed i din "hatgruppe".!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en golf 2 av en nabo, 91 model.

 

Jeg blir 23 til sommeren og har alltid hatt bilene mine på gamlingen sånn at jeg ikke blir rana. venter på at jeg skal bli 23 før jeg setter første bilen på meg.

 

Jeg har kjørt skadefritt siden jeg fikk lappen som 18 åring og ikke fått noe bot eller noe som helst. Ringte og undersøkte hva det ville koste å ha golfen på meg, 91 model golf, var vel 8 eller 12000 i km i året, 1.6 liter. billigste jeg klarte å få på meg selv var rett i overkant av 9000 kroner. Mens på fatteren ble det 1600, 1300 etter at jeg ble 23..

 

jeg hadde 86mod golf 1.6 på meg, ble litt over 6000kr det ifjor. og jeg er 18år! hos gjensidige.. 8000 i kjørelengde og ingen spesielle rabatter. 20%bonus.

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bilene står på far, eller hadde nok mesteparten av lønnen forsvunnet enda raskere enn den gjør...

 

Det som verre er, er at da jeg kjøpte meg motorsykkel for noen år siden, Triumph med 900, altså bare ~70 hester, men med nok kraft til å ta livet av enhver, den har jeg på meg selv, begynte ny forsikring (20%), til ca 2500 i året...

 

Hvordan kan det være tryggere enn en "gammel" Citroen som bare går på E18?

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er disse prisene hentet? har du hørt med gjensidige? de er billige for ungdom

 

Hos dem er de slik at er du under 23 betaler du et ungdoms tilegg på noen kr pr år

feks. har du forsikring fra du er 18-23 har du tilsammen betalt 6000 i ungdomstillegg, det er 1200kr i året mer enn en mann på 40år.

er da ikke ille det?

og kjører du skadefritt får du de 6000kr igjen når du fyller 23;)

 

Så at folk klager så på svinpriser fordi man er 18 vet ikke jeg da jeg ikke synes det er dyrt i det hele tatt.

 

Den største grunnen til at en på 40-50 år er mye billigere er pga Bonus.

 

Er selv 20 og betaler ca 11 000,- i året på min bil med 30 000km i kjøre lengre, full kaskso med leiebil og har 40% bonus. hadde det kommet en gubbe på 50år å skulle ha samme bil med samme bonus hadde han kommet 1200kr billigere unna, wow for en forksjell:P

 

Nå er Audi og BMW som regel veldig mye dyrere å forsikre men det kan du takke pakkistanere, biltyver osv for.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg heller å kjøpe en liten og billig bil å ha de første årene jeg... Da sparer du penger i forsikring og på bilprisen...

 

Så kan du heller kjøpe en RS4 eller noe når du blir 23+++ eller noe? Da blir det mindre lån på deg også hvis du har hatt en billig bil og spart pengene.....

2002 Seat Leon 4 Cupra TDI 185Hk

(x)1995 Audi S6 2,2TQ 290Hk

(x)1994 Audi S4 2,2TQ 300Hk

(x)1993 VW Vento TDK 90Hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du låg bonus, skal bilen kosta litt for at kasko skal lønne seg. Bruker du kaskoen med skade, blir det fort iallefall 8 år du må betale ekstra på forsikringen!

Kjøpte meg ein gsxr 600 i 2000 (var ein 97 mod) og forsikringa kom på 12000,-

Neste år fekk eg 10% meir bonus og prisen vart 13000,-!

Da vart det fort delkasko. Hadde og delkasko på R1 som eg kjøpte seinare. Har ikkje hatt kasko på dei bilane eg har hatt heller. (Untatt på Porschen selfølgeligt)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 år og har en rimelig motorsterk bil på meg selv.

Jeg skjønner hvorfor det er dyrt å forsikre på unge folk...dem vraker jo som bare faan.

Jeg starta med bonus på kinus-siden siden jeg har vraka en haug med motorsykler fra før av.

Jeg driter i hva det koster...jeg skal ha det.(jeg har full kasko uten egenadel på BMW`n)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det kommet en gubbe på 50år å skulle ha samme bil med samme bonus hadde han kommet 1200kr billigere unna, wow for en forksjell:P

 

 

På faren min så kommer forsikringa på min celica som er idetisk med din på enten 5600 eller 6500kr. Og det er hos Gjensidige med full kasko og 25.000km kjørelengde tror jeg det var.

 

Så blir en del billigere på far.

 

Når jeg skulle ha bilen på meg uten noen forsikring fra før av, så kom min celica på 46500kr hos det billigste selskapet... (18år)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår