emilhetty Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Lurte på om det var noe kam som egner seg bra til å bruke i en F motor? Både vx og vx3 kammen funker vel bra, men det er ikke akkurat kammer som du får kasta etter deg. Noen som har prøvd noen andre kammer som er litt enklere å oppdrive? Feks A kam? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 A-kammen er vel den beste når det gjelder både pris og tilgjengelighet.. Ellers er det vel VX og VX3 som gjelder. Har hørt om folk som har H eller K kam, som funker bra.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 VX kammen merka jeg null forskjell da jeg satte den i en 230f ihvertfall.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Jeg kjørte med A-kammen. Merket godt forskjell iallefall;) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 plana topp og A kam er grei billig trim! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Jeg kjørte med A-kammen. Merket godt forskjell iallefall;) Noen som helst slags ulemper? Merka du det på forbruket f.eks.? Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Noen som helst slags ulemper? Merka du det på forbruket f.eks.? Det er lenger løft på A kammen, så den kommer nok til å bruke noe mer bensin. Men er ikke sikkert at det er merkbart engang. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Njaa bruker vel litt mer. Mister også litt på bunndraget. Men motoren virker mye piggere, å drar på høyere turtall. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Men motoren virker mye piggere, å drar på høyere turtall. Blir den raskere opp på turtall? Hadde vært deillig, F motorn er jo ikke akkurat spesielt rask til å dra seg opp på turtall. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Fins det noe fare for registerhavari om reima ryker, med A-kammen sine høyere løft? Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Fins det noe fare for registerhavari om reima ryker, med A-kammen sine høyere løft? Blir ikke det, fordi løfte er vel ikke høyere, det er vel bare lenger. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 er høyere ventilløft med a-kam, men ingen kammer vil få ventilene til å treffe stemplene. Den beste volvokammen, H-kam, har 12mm løft, K har 11,95, A- 10,50, M(org i F motor) har 9,5inn/10,5ut Volvo 200-serien Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Så det er en H-kam man burde trakte etter? Lurer litt på å bytte kam, jeg også. Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 H-kam regnes som den beste, men forskjellene er små. K-kammen er like god, VX/VX3 er oxo gode kammer Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Hvordan er det med H og K kam med den usannsynlig lave turtallsperra på F-motoren? Bare med A kammen irriterte jeg meg over den sperra! Å ja, motoren går raskere opp på turtall. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.