poitdexter Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 er det noen her som har 4-link og watt link på 240 sin? Hvor nødvendig er det egentlig? Noen som har en del guff som ikke har det? Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Det sitter vel panhard stag på de fleste 240er.,, mener jeg Så wattlink er strengt tatt ikke noe å tenke på med det første. Men fourlink vil jeg tro kan lønne seg når du skal over 200-250, men du finner fort ut om du trenger det, for hvis bakstillinga er helt ute å kjøre når du spinner f.eks så er det på tide å få på det... Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by Mark1 Det sitter vel panhard stag på de fleste 240er.,, mener jeg Så wattlink er strengt tatt ikke noe å tenke på med det første. Men fourlink vil jeg tro kan lønne seg når du skal over 200-250, men du finner fort ut om du trenger det, for hvis bakstillinga er helt ute å kjøre når du spinner f.eks så er det på tide å få på det... watt-linken gjør vel sånn at bilen er med stabil ved fjæring. den vrir seg ikke til siden når bilen fjærer. det er jo fint og ha ved senking. det eer jo grenser for hvor mye man kan justere panhardstaget. 4-linken er vel der for at bilen skal sette seg litt i ræva når man gir på?! Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lovemachine Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Kan man justere panhardstaget orginalt eller må det modifisering til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Originally posted by lovemachine Kan man justere panhardstaget orginalt eller må det modifisering til? er faen ikke sikker. tror ikke det. har ikke prøvd på noen av volvoene jeg har hatt...må nok modifiseres litt.. Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Det justeres ved at man bøyer det, er ikke mye å justere, men det hjelper på senka biler, så bakstillinga blir rett. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Originally posted by suggen Det justeres ved at man bøyer det, er ikke mye å justere, men det hjelper på senka biler, så bakstillinga blir rett. Eller kapp og sveis. Har også sett folk som har kappet det og satt gjengejern i midten. Kan da "skru" det til riktig lengde... Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 beste e vel å justere det med slegge.. kapp & sveis ødelegge herdingen i stålet Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Originally posted by Børnerud'n beste e vel å justere det med slegge.. kapp & sveis ødelegge herdingen i stålet Konklusjon: Bakstilling på Volvo justeres best med slegge.. :D Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Originally posted by arildh Konklusjon: Bakstilling på Volvo justeres best med slegge.. :D jepp:D funka som bere juling da :cool: Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 sikkelig UNIVERSAL verktøy med andre ord.:D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Kan noen forklare meg hva alle dissa linka er for noe? Veit det er noe slags form for avstivning på bakstilling, men hva er forskjellen på wattlink, multilink og fourlink???? Takker for svar!! Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 hvis forumet fortsatt hadde hatt den muligheten at jeg kunne laste opp bilder, så kunne jeg tegna for deg. men nå får du nøye deg med en RÆVVA forklaring: wattlink er to stag som går langsmed akslingen og henger fast i diffrensialhuset på to forskjellige steder slik at akslingen ikke kan vri seg radialt. fourlink er fire stag som er festa forover og er en veldig enkel opphgengstype av bakakslingen. på bildet har han triangelstag i tilleg i overkant. multilink erstatter hele den stive bakakslingen slik at du har en stasjonær diff med to bevegelige drivaksler. hjulet er hengt opp i masse stag, nesten som dobble A-armer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lovemachine Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Hvilket prosjekt er dette bildet henta fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 så mange volvo-folk, og ingen vet at alle 240'r har 4-link orginalt? (håper jeg ikke tar feil nå, men trodde nå i allefall dette) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.