Gå til innhold

hvor mye hester på en b230fk???

Ranger emnet


Kajolen

Anbefalte innlegg

humm jepp og viking cipen er jo ikkje laget til dette opsetet. med andre dyser justerbart kamdrev og bensintryks regulator exos og pasende cip til bensin enheten og tenings modulen så er du vell sta og lokter på 290-300 da byner det og stopper både i exhos manifoil topp og turbo.båtningen vill også ta kveld vist du drar den noe serlig lengre orginal båtning vil vel byne og bli upålitelig på 340-350hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justerbartkamdrev for og få stilt vx kamen foråver for og få mindre turboleg har ikkje nød og byte ut manifoilen men skal du noe serlig over 300 så byner den og bli ganske trang så allerede der kan du hente efekt og få mere efekt ut av motoren ved høye omdreininger.kjener godt på min at exosen bremser motoren ved 6000o/min og oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justerbartkamdrev for og få stilt vx kamen foråver for og få mindre turboleg har ikkje nød og byte ut manifoilen men skal du noe serlig over 300 så byner den og bli ganske trang så allerede der kan du hente efekt og få mere efekt ut av motoren ved høye omdreininger.kjener godt på min at exosen bremser motoren ved 6000o/min og oppover

 

"Henrik H" på forumet har bremset 461hk med porta 940 manifold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

humm jepp og viking cipen er jo ikkje laget til dette opsetet. med andre dyser justerbart kamdrev og bensintryks regulator exos og pasende cip til bensin enheten og tenings modulen så er du vell sta og lokter på 290-300 da byner det og stopper både i exhos manifoil topp og turbo.båtningen vill også ta kveld vist du drar den noe serlig lengre orginal båtning vil vel byne og bli upålitelig på 340-350hk

 

 

orginal 531 er det folk som har bremsa 400 hk med i sverige.

 

turbo'n er vel god for rundt 350.

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en b230ft med 850 t5 turbo, chip, 3"jt og filter før, men dette tok kvelden grunnet sveisene på wg røk og resulterte i fri lading og motorhavari.. Så då kjøpte eg meg en b230fk med v70-r turbo, vx3 kam og chip.. Så den skal snart monteres.. tenkte eg bare skulle forhøre meg om hvor mye det er mulig å hente ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justerbartkamdrev for og få stilt vx kamen foråver for og få mindre turboleg har ikkje nød og byte ut manifoilen men skal du noe serlig over 300 så byner den og bli ganske trang så allerede der kan du hente efekt og få mere efekt ut av motoren ved høye omdreininger.kjener godt på min at exosen bremser motoren ved 6000o/min og oppover

 

 

Det kan være ett lass med grunner til at motoren din butter over 6000 runder. Som alle std kammene i rødblokka er vel ikke vx kammen noen høydare på turtall. Hva slags ventilfjører har du?

Std slappe fjører og litt bøst ladetrykk så flyter det jo på 5500-6000rpm

Det at du legger tidlig eksos på kammen virker også negativt på turtall.

Med rett kam ,turbo , tenning/bensinmapp holder std manifoil til 450+. Men det mange ting som skal stemme

 

Torgeir

 

Wetterhus Racing //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår