Gå til innhold

mnebo1

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mnebo1

  • Bursdag 06/13/1983

Contact Methods

  • Bosted
    aukra

mnebo1's Achievements

  1. må nokk desvere bruke bmw svinghjul har tilton 2 skivers cluts på motoren. har sed på protrimm sine sider men finer ikkje noe vetugt der. vet du nett adressa til bjørnsta bil?
  2. noen som vet omm hvor det er mulig og skaffe sånt? eller arbeids tegninger til vann sjerer. bør helst passe på reim hjulet til b230n til volvo
  3. veit om det men slik bilen min er nå så yter det vell 300 hadde eg bytet til 531topp og anet grenrør så hadde vell d vert ca 340. vist motoren er rett bygd og man slenger på en orginal manefoil så kan man ta ut mere av den manefoilen en vist man har den på et byg som er midelmådig. hær er det snak om og byge biligst mulig. da fikk eg råd om et bygg som yte ca 340hk har opgradert etter denn listen og mangler nå 531 topp og grenrør har ikkje lyst på japse produserte grenrør.har dårlige erfaringer med at dem sprikker.og sjikelige koster gjerne noen lapper.har foresten knekt 2 m90 kasser med denna motoren
  4. justerbartkamdrev for og få stilt vx kamen foråver for og få mindre turboleg har ikkje nød og byte ut manifoilen men skal du noe serlig over 300 så byner den og bli ganske trang så allerede der kan du hente efekt og få mere efekt ut av motoren ved høye omdreininger.kjener godt på min at exosen bremser motoren ved 6000o/min og oppover
  5. humm jepp og viking cipen er jo ikkje laget til dette opsetet. med andre dyser justerbart kamdrev og bensintryks regulator exos og pasende cip til bensin enheten og tenings modulen så er du vell sta og lokter på 290-300 da byner det og stopper både i exhos manifoil topp og turbo.båtningen vill også ta kveld vist du drar den noe serlig lengre orginal båtning vil vel byne og bli upålitelig på 340-350hk
  6. 16 kr per styk og det er di somm liger under ventil løfteran ja
  7. skal sjekke i mårra eg vist eg husker d.har også vert borti at toppen har blit romm irundt ventil løfteren
  8. sjekk ledningene på for motstanden på dysene ligger i venstre siden av motor rommet og ser ut som et lite kjeramisk varme ellemetn
  9. hær er det mange alternativer ute og går. ifølge volvo`s literatur så varierer dette etter årsmodel og motor type. men villa trudd at siste sørvis før register er bare olje/filter skift. er veldig sjeldent det blir bytet vannpompe på dissa bila med bensin motor er bedre og kjenne på slakke og høre etter lyd
  10. kan også vare en kjans for at det er eksos pakningene mot toppen som lekker dette vil noen ganger minne om ventil tikking ved pådrag.har nesten ikje hørt om at det har lekt exhos mellom turbo og exhos manifoild
  11. tikking i dysene er ganske vanlig på disse motorene men det er også lurt og sjekke ventil klaringen ved kald motor ca 20c så skal ventil klaringen være melom 0,35mm til 0,45.skiftet kammaksel i bilen min ved 370,000km måte da justere 1 ventil 0,5mm. og b230fk-ft stuker ikkje ved register havari ikkje en gang med vx kamm. husk og ta med ny topp deksel pakning eller leg en liten klomp med tetnings masse på fremre og bakre kammoverfall
  12. hær kan det også vare snart gjort og ta ut bensin galleriet og sjekke om dysene virker mangler både gnist og bensin insprutning så kan det vare turtals føler ol. bensin rellet er også en kjent kjilde på disse bilene og ikkje minst resten av sikringene bak askebegret.mange dårlige kontakter og svide kontakter
  13. villa tatt og tappa ned olja nå eg kan vare at ringen følger med veiva ved høye omdreininger. kan da også legge seg for underspylinga av stempel og sånt.villa vertfal prøvd og kjent etter den med en streng inn tappe skruen
  14. 300 hester går fint i en 740 problemet er nåk motor og girkasse pongt 1 er og få tak i en turbo bundel fra 940nyere en 92 og insprutnings systemet fra 940turbo også her kan du hente mye mer en med 740 spruten og er mye mer nøyaktig men du må bruke opp igjen topen fra 740 den skal hete 531 bun delen til 940 skal orginalt takle ca350hk da skal dette hels ha tykk olje cluts kan du hente fra 850 helst b5234t4 denne skal orginalt tåle 250hk og 350nm men tåler en del mere denne senter platen passer også til m90 kassen. husker ikkje hvilken turbo og cip eg har.diff sperre kan finest på summitracing trutrak dtl-912 552 tror eg eg har dette opsetet på min 940 og har kjørt 25000km med det. nå har m90 kassen tad kveld
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår