Gå til innhold

Sote ruter eller ikke?

Ranger emnet


kloppen

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å sote bakruten og sidene bak, men ble plutselig litt usikker...

 

Hadde først tenkt noe helt lyst på sidene og litt mørker på bakruten. Men vet ikke helt om jeg vil sote sidene bak da det vil bli forskjell mellom fram og bak. Tenkte kanskje at det ville se litt rart ut. Hva mener dere?

 

I så fall kun sote bakruten med feks 40 eller 28% lysgjennomtrenging (solfilmhalvpris), eller kun en solgardin, eller ikke noe overhode.

 

Noen som vil mene noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den lyseste filmen fra torshov på bakruta og siderutene (tror jeg).

 

Det ser slik ut(dårlig bilde):

 

http://hekta.org/~erikab/DSC00043.JPG

 

Var film på sidevinduene foran en periode også, men onkel blå var ikke så fornøyd med det. Bakruta er faktisk sota på utsida

 

 

HAHA.. sota på utsida faktisk! :-D er da ingen problem og sote bak ruta på insida,,,

 

eg sota vindua på 75øøren no i uka, vart BILLIG løysing. kjøpte biltema film, og det var ett dårlig alternativ, trudde no den var bedre enn det eg trudde den var, revna utrulig lett, og dårlig lim på den, den for ta når eg skulle montere fram vindua.

kjøpte ny film på bilxtra, 4% eller kva det var, en veldig lys en, men blei bra når den kom på bilen, må faktisk sveive ned rutene når eg skall rygge.. :P var ikkje so dyr heller, 150kr for 50x380cm, så veit eg 3M sot film på tess er veldig bra, men den er dyrare..

 

Her er bilde ta vovlon, med sota bakruter, (har ik bilde med sota fram rute enda)

 

P3280005.jpg

P3280006.jpg

P3280012.jpg

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA.. sota på utsida faktisk! :-D er da ingen problem og sote bak ruta på insida,,,

 

Det går en sprekk over hele ruta, på langs, vises mindre med filmen på utsida. Dessuten gidda ikke daværende eier å stresse med bremselyset i bakruta. Så da ble det brukt 2min på å legge filmen på utsida :D Går fint så lenge man ikke glemmer seg og drar fram isskrapa om vinteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en sprekk over hele ruta, på langs, vises mindre med filmen på utsida. Dessuten gidda ikke daværende eier å stresse med bremselyset i bakruta. Så da ble det brukt 2min på å legge filmen på utsida :D Går fint så lenge man ikke glemmer seg og drar fram isskrapa om vinteren

 

bare og ta bort bremse lyset, nappa det av, penare uten, man montere en lang diode versjon i stede, (billigteman)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solgardin i bakruta

IMG_0968.jpg

 

film fra solfilmhalvpris, den rundt 35% lys gjennomtrengning på sidene, og 24 på bakruta

IMG_1160.jpg

 

syns det ser kurant ut på min, i og med den er hvit, men kommer helt ann på stuket egentlig, er det blodharry rånebrakke er det bare å kjøre på med kullsvart biltema film, men er det litt stil, og nostallgi over bilen, så syns jeg det er meget kurrant med lys lys eller ingen film i det hele tatt.. om dagen, om du ser rett på bilen, ser du nesten ikke at det er film, bildet lyver litt i og med det er tatt fra den vinkelen i sterkt sol lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke noen rånebrakke nei...

 

Har du film på sidene framme? Ser ikke ut som det er noe skille mellom fram og bak.

 

Kunne gjerne tenkt å sote hvis jeg kunne gjort det på alle siderutene, men er i tvil om det vil se bra ut med skille mellom fram og bak. Vil ha et nøytralt/originalt utseende, men syns samtidig at det er for lyst slik det er nå...

 

Er det kurrant og kun sote bakruta? Eller vil dette se rart ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du nå min, syns det ser ganske så kurrant ut, men personligt så syns eg at det mangler noe viss ein kje tar fram ruta, men på den andre siden så kan også det bli litt masse....

har vell d mørkeste som ein kan få tak i på min, (forrige eigar som gjor d)

 

DSC_1574Large.jpg

 

DSC_1583Large.jpg

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enige med deg, men syns det kan bli for masse med svarte ruter rundt det hele, men lett tona? vanskeli å se inn da også, sånn som onkel blå har, men så er jo også helt klare vinduer fint også da viss du har en clean bil...;)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det kurrant og kun sote bakruta? Eller vil dette se rart ut?

 

JA! de vil sjå dumt ut.....

trur de vil c penest ut ved lett toning av rutene,

med mine 4% på framm rutene er greit, men det vil bli for lyst bake...

 

(tror det er 4 eg har? eller so er det 14, hehe..) skall tjekke i morra. (etter på)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår