Gå til innhold

reklamasjon på salg

Ranger emnet


kvilvang

Anbefalte innlegg

Hvordan i h...... kan dette være en "ingen opplagt sak"??? Hvem vet hva kjøper har brukt bilen til i den drøye måneden han har hatt den? For alt du vet kan han ha brukt bilen på bane hver dag, og da er det ikke rart om det slites litt slitedeler...

 

Jeg hadde aldri gitt etter for dette. Uansett, lykke til! :)

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er jo helt banalt! Du skal ikke betale ei kr, for de delene. Hvis det i det heletatt kunne vært noe du viste om før kjøpet skulle de kanskje kontaktet deg før de reparere hele bilen + litt til. Å mene at du skal betale for reprasjon i heletatt etter 45 dager er jo helt på jordet, men også betale for helt andre ting en problemet da bør de jo selv skjønne at de driter seg ut! Her må jo du ha retten på din side.

 

Håpe det ordner seg raskt å enkelt da.

 

Lykke til =)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste nytt: sendte svar på det tidligere postede brevet fra advokaten, der jeg klart og tydelig sa hva jeg ment om saken. at det ikke var mitt problem, at jeg ikke hadde tenkt å betale en krone, osv.. fikk i dag svar der han sa at det var et greit standpunkt fra min side, og advokaten er nå i gang med å skrive brev til kjøpern... i frykt for at han fremdeles ikke er enig med meg, ba jeg han sende brevet til meg først, så får vi se hva han klarer å få til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg nytt brev, som var sendt til advokaten min. fikk en kopi( i underskrevet tilstand). hevder fortsatt at han har rett på penger tilbake.. for en tosk.. brevet var på 2 fulle a4-sider, med 7(!!!!) vedlegg...

nå er reperasjonene kommet opp i nærmere 19000. måtte skifte halve eksos-anlegget, og enda flere deler i forbindelse med bremsene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kjøper holder på med slikt så bare si at de kan glemme det. Hadde jeg gjort. Si at jeg hadde eid bilen din og solgt den. Det som koster 13 lapper hadde jeg garantert fått tak i mye billigere samt at jeg kunne byttet en del av det selv. (Sammenliknet med min Primera GT koster en calipper 1300,- Klosser foran 400,- Skiver foran 1050,- Slange foran 250,- Klosser bak 380,- Støtdempere bak 1600,- Styrekule 360,-) Totalt: 5340,- + spissing og jobb om du ikke bytter selv. Sier seg selv at de først burde hørt med deg før de fikset bilen. Tipper de bare ba om at den skulle bli fikset for så å få ett sjokk når regninga kom. Med en 13 år gammal bil må de regne med utgifter. Jeg solgte en bil for noen år siden der de måtte bytte bremser etc for 19000,- (Bilen ble stående flere mnd da han som kjøpte den strøk en eller flere ganger på oppkjøringa og da satte caliperene seg på bilen, så kjørte han til alt glødet rødt og ble avskiltet på stedet) jeg hørte aldri noe om dette men fant det ut senere når jeg spurte hvorfor den av avskiltet. Har gitt avslag i pris en gang i ettertid og det var siden alarmen klikka dagen etter jeg solgte bilen. Jeg sa at den ikke var helt god men syns så syndt på han at jeg ga han 1000,- som plaster på såret samt betalte det viking skulle ha for å hjelpe han i gang igjen (500,-) Han var strålende fornøyd med at jeg gjore dette. Og jeg betalte kun for at han var høffelig og ringte meg og lurte på om jeg kunne hjelpe han over tlf med å få deakitvert alarmen, da vi ikke fikk til dette så ringte jeg viking og ba de om å dra å hjelpe han. Hadde han var helt tulling og ringt og kjefta så hadde jeg gitt f. Dette var noen historier fra mine bilsalg :) Så jeg syns du skal si at de ikke kan fikse en bil for så å kreve tilbake summen i ettertid. Nå vet jeg ikke hva du fikk for bilen din, men om det var til en gjennomsnittelig pris så kan de ikke kreve all verden. Egentlig ingen ting. :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk faktisk 80000,- for bila.. var vell kansje høyt nokk, men han godkjennte jo prisen da han skrev under papirene..

er vell ikke noen bilmekanikere der ute som kan bekrefte at dette faktsik kan skje i løpet av 1,5mnd?? gutten hadde jo hatt lappen i 3 dager da de kom og hentet bila, så var vell ikke verdens beste sjåfør..

hadde vært greit å ha en uttallese fra en fagmann på området å slå i bordet med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bremsene nylig byttet da? Virker sannsynlig at det har skjedd noe i forbindelse med det som har ført til at bremsene overopphetet.. Byttet du dem selv eller var d et verksted som gjorde d?

 

Jeg ville tilbudt meg å betale deler til reparasjon av bremsen som sviktet, de andre slitedelene er bare verkstedet som vil luske til seg noen kroner, og ikke noe du kan stå til ansvar for.

 

EDIT: Be eventuelt om å få et NAF verksted til å ta en tilstandskontroll på bilen, så får du en nøytral vurdering. For alt du vet, kan d være onkelen til svogern til en kar han gikk i klasse med på videregående som eier verkstedet som tok "taksten"..

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd lite idet siste.. var på nok etmøte til advokaten, som skulle sende et brev norover til tosken.. men har hverken hørt fra advokaten eller kjøperen.. men han var kjøperen var vist fast bestemt på å ta saken videre til forbrukerrådet.. men ser egentlig lyst på saken nå.. er jo bare han selv som faktisk tror at jeg skal betale noe for han..

advokaten mente vi kunne kjøre hardt på at bilen var kjøpt til en 18-åring, og at bruken etter kjøpet er grunnen til alle "feilene/manglene" på bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår