Gå til innhold

Kjøpe av Audi A4 1.8T Quattro

Ranger emnet


AudiC

Anbefalte innlegg

Hei. jeg vurderer å kjøpe meg en Audi A4 1.8T Quattro 1996mod stasjonvogn. jeg lurer på om dette er en bra bil og om den egner seg godt på vinterføre? har hørt utrolig masse bra om audi sine Quattro biler, men ville spørre folk som har en. Har venner som har like biler selv og de skryter veldig. Er dette en bil å bruke penger på? Er det noe som er lurt å kjekke før kjøp av denne bilen? noen svakheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra biler.. Sjekk clutch slitasje, drivaksler og om det er lekkasje på diffen bak. Sjekk at det er byttet reg reim og strammer..

 

Kjempe gode på vinterføre.. anbefales.. Ville nok gått for en 2000 mod eller nyere da men.. Uansett ikke dårlig valg..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg vurderer å kjøpe meg en Audi A4 1.8T Quattro 1996mod stasjonvogn. jeg lurer på om dette er en bra bil og om den egner seg godt på vinterføre? har hørt utrolig masse bra om audi sine Quattro biler, men ville spørre folk som har en. Har venner som har like biler selv og de skryter veldig. Er dette en bil å bruke penger på? Er det noe som er lurt å kjekke før kjøp av denne bilen? noen svakheter?

 

Som vinterbil er den genial. Du finner du ikke bedre firehjulstrekker-system enn quattro. Det er slitesterke motorer, og kjøregleden/komforten er stor.

Men..... deler til bilen er dyyyyyyyyre, og jeg ville nok som flere har nevnt, gått for en nyere.. Helst over 2000 modell. Da får du nyere og bedre generasjon firehjulsdrift, og kvitt mange av sykdommene på eldre modeller.

Det du iaf må sjekke er :

Alle servicer bør være fulgt, regreima bør være bytta, med ombyggingskit.

Bør sjekkes for lekkasjer på klokka bak, bærearmene foran er en svakhet på disse bilene, vannpumpe og servopumpa bør være bytta hvis den har gått over 200.000 km, sjekk slitasjer på tannstag. (mitt gikk til helvete, like etter at bilen var kjøpt, og det koster iaf 10.000 å bytte). sjekk også for lekkasjer på oljepumpa.

 

Ellers er det som sagt meget kurrante biler.

97 A4 1.8 TQ AEB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a4 er en utrolig bra bil.. har selv en 97 mod 1,8TQ å er veldig fornøyd... ingen problem med bilen enda... er vikti å sjekke forstilling å evt sprekker i manifoil som pleier å være på 1,8T motorene til audi... anbefaler også en naff test på bilen.. da er du veldig mye sikrere på kjøpe ditt... vil ikke anbefale deg å kjøpe noe annet en quattro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår