AudiC Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Hei. jeg vurderer å kjøpe meg en Audi A4 1.8T Quattro 1996mod stasjonvogn. jeg lurer på om dette er en bra bil og om den egner seg godt på vinterføre? har hørt utrolig masse bra om audi sine Quattro biler, men ville spørre folk som har en. Har venner som har like biler selv og de skryter veldig. Er dette en bil å bruke penger på? Er det noe som er lurt å kjekke før kjøp av denne bilen? noen svakheter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Veldig bra biler.. Sjekk clutch slitasje, drivaksler og om det er lekkasje på diffen bak. Sjekk at det er byttet reg reim og strammer.. Kjempe gode på vinterføre.. anbefales.. Ville nok gått for en 2000 mod eller nyere da men.. Uansett ikke dårlig valg.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4-18TQ Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 jeg er kjempefornøyd med min a41,8tq etter denne vinteren, er jo litt for gøy egentlig :P Siter Audi A4 1,8TQ Avant 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stene Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 gah som jeg angrer at jeg ikke fant en med quattro! Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 gah som jeg angrer at jeg ikke fant en med quattro! Angrer på at jeg ikke tok meg råd til det jeg :( Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Angrer på at jeg ikke tok meg råd til det jeg :( Samme her!:( Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HondoAudi Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Samme her!:( her også... Hehe.. Blir quattro på min neste! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 her også... Hehe.. Blir quattro på min neste! :-) Ikke no tvil om det hvertfall;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 quattro er the shit! go for it Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 TQ er supert! Gøy å leke med! Null problem å ta bakkestart på snø med sommerdekk. Pappas '06 Avensis fwd og tracktion hadde ikke sjans med vinterdekk engang Med andre ord utrolig bra fremkommelighet. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Hei. jeg vurderer å kjøpe meg en Audi A4 1.8T Quattro 1996mod stasjonvogn. jeg lurer på om dette er en bra bil og om den egner seg godt på vinterføre? har hørt utrolig masse bra om audi sine Quattro biler, men ville spørre folk som har en. Har venner som har like biler selv og de skryter veldig. Er dette en bil å bruke penger på? Er det noe som er lurt å kjekke før kjøp av denne bilen? noen svakheter? Som vinterbil er den genial. Du finner du ikke bedre firehjulstrekker-system enn quattro. Det er slitesterke motorer, og kjøregleden/komforten er stor. Men..... deler til bilen er dyyyyyyyyre, og jeg ville nok som flere har nevnt, gått for en nyere.. Helst over 2000 modell. Da får du nyere og bedre generasjon firehjulsdrift, og kvitt mange av sykdommene på eldre modeller. Det du iaf må sjekke er : Alle servicer bør være fulgt, regreima bør være bytta, med ombyggingskit. Bør sjekkes for lekkasjer på klokka bak, bærearmene foran er en svakhet på disse bilene, vannpumpe og servopumpa bør være bytta hvis den har gått over 200.000 km, sjekk slitasjer på tannstag. (mitt gikk til helvete, like etter at bilen var kjøpt, og det koster iaf 10.000 å bytte). sjekk også for lekkasjer på oljepumpa. Ellers er det som sagt meget kurrante biler. Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Helst over 2000 modell. Da får du nyere og bedre generasjon firehjulsdrift Det er ingen forskjell på firehjulstrekksystemet på en 1995 og 2000 A4. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 eventuelt kan du jo bare ta en naf test, Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Det er ingen forskjell på firehjulstrekksystemet på en 1995 og 2000 A4. errr my bad... tenkte på viskosekobling, men det er vel kun Golf og Jetta det gjelder. Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-Tuning Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 a4 er en utrolig bra bil.. har selv en 97 mod 1,8TQ å er veldig fornøyd... ingen problem med bilen enda... er vikti å sjekke forstilling å evt sprekker i manifoil som pleier å være på 1,8T motorene til audi... anbefaler også en naff test på bilen.. da er du veldig mye sikrere på kjøpe ditt... vil ikke anbefale deg å kjøpe noe annet en quattro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg