Gå til innhold

Hva trengs av papirer til biltilsynet??

Ranger emnet


Mort1 Volvo 4 life

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ja,jeg ble stoppa av de blåkledde indianerane:coplight ,forrige lørdag.Og har bestillt time hos B.T og har fått time 1-April.Så det jeg lurer på er,hva som trengs av papirer.Jeg skal ha firehjuls kontroll til torsdag,så de papirene er i boks.For det jeg skal ha i vognkortet er:Senkesett,b230fk(FT)17" eiker hjul,og eksosanlegget.Så noen som vet om noen sider hvor jeg kan printe ut det som trengs??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senking tror jeg ikke du får godkjent.. Hvis du ikke får en klosse/pinne som går mellom hjulene og er 11cm høy under bilen, godkjenner dem ikke senk. :s

 

Hvis du har 3" JT er det vanskelig å få godkjent. Hvertfall her.. Må lydtestes osv..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull det esbandos sier..

 

Har du med deg papirer fra firehjuls måling og lyskontroll, TÜV papirene til fjørene. Å at skrifta på fjørene fortsatt er synlig så er senkinga godkjent.

 

Ang. motor så må du ha papirene fra Volvo, også må du få deg en time på volvo hvor dem ser over bilen å skriver under på at bilen herved er bygd om til en Volvo 200-serie med orginal turbo motor..

 

Så må du vise det inne på BT, å der sjekker dem alle andre krava som blir stilt av EU og norske stat.. Støy, utslipp osv..

 

Er det i orden så er også motoren godkjent.

 

Å at 3" JT bråker for mye bør ingen komme til meg å si. Kjører 3" med en potte.. Å jeg kan legge meg med øret inntil enderøret å få en til å ruse opp til sperra. Å jeg har ikke anntydning til øresus enngang.. Så vist det bråker for mye så trur jeg du bør be dem om å sjekke utstyret sitt..

 

Å felgene skal ikke være noe problem. Bare du har riktig rulle diameter på dekka ( ikke mer/mindre enn +- 5% org rulle diameter)

Også at dem ikke bygger for mye ut/inn iforhold til direktivene.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er BS det jeg nevnte her, men har lest det både her på forumet og på volvoforumet.. :p

 

Vet ikke noe mer jeg.. Må få godkjent senken min også, så håper det jeg har lest er feil.

 

 

Trenger jo forsåvidt også effektpapirer på den nye motoren din også.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok til volvo da gett..

 

Print ut den her å gi den til gutta på volvo.

 

Volvo Cars country selector

 

Å be dem om å skrive ut et ark der det står at alt er gjort forskriftsmessik i forhold til vedlagte godkjenningspappirer.

 

Også må du passe på at dem skriver under å stempler alt. Det er BT glade for.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for at eksosen bråker for mye så kan du ta å stappe inn litt stålull i eksosen, en kamerat gjordet det på 940n sin når han måtte vise den.

Bare pass på å ikke bruke stålull med såpe, da lukter det såpe av hele bilen etterpå ;)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår