Gå til innhold

My Mini Cooper S !!

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

Hallo Senshi.

Va du en tur på Laguneparken i går? nermere bestemt parkert utenfor XXL?

Meget make bil i så tilfelle hvis det ikke var deg. Likte den i allefall godt utseende messig. Gjorde seg veldig godt med den carbon delen bak på vingen.

 

Har nå desverre måtte selge min men den går fortsatt i Bergen.

Så skal nok følge med litt her inne.

 

Lykke til videre.

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg hatt Mini'en på tur over fjellet noen ganger.

 

Var overraskende god over fjellet. Samboeren min var veeeldig skeptisk til å kjøre Mini'en over fjellet. Var litt skeptisk jeg også siden bilen er litt lav. Ofte når det er mye snø i veien, blir jeg litt plogebil...

 

Men var akkurat passe med snø, så jeg slapp å være plogebil. Antisladden (DSC) fungerte bra på de glatteste partiene. Bilen var litt nærvøs med bakenden ut av svingene når jeg gav på litt, og antisladden hentet bilen fint inn igjen. Skulle gjerne hatt en funksjon hvor antispinnen tillot litt hjulspinn før den kveler hele motoren. Litt moro må man jo ha :op: Irriterende på vei opp på fjellet på de bratteste stedene. Mye hjulspinn. Når jeg ville gi litt gass og dekkene hadde dårlig grep, kveler antispinnen nesten hele motoren. Og da ender jeg opp med å ta av DSC. Men den er jo grei å ha på de glatte partiene. En kompis kjørte A3 med quattro, og jeg hadde null sjans til å holde følge oppover de bratteste bakkene :( Men tok ham igjen på flatene og i tunnelene da, hehe :D

 

Men hittil har alle turene gått strålende. De original Mini takbøylene fungerte bra. Utrolig raske og enkle og montere.

 

Så jeg har ingen problemer med å anbefale Mini som vinterbil egentlig. Den har riktignok ikke all verdens plass til baggasje, men legger man ned baksetene, så har man plass til det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to som ikke er helt fornøyd med antispinnen, flere ganger jeg har prøvd meg forsiktig opp bakker i byggefeltet her med antispinn på og den kveler jo motoren helt ned slik at den stopper til slutt. Slår en av møkket så kan en ha det veldig artig på vinteren!

 

Hvor mye betalte du fo det Pablo Uber scoopet dit? Med frakt og alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei folkens!

 

Lite nytt hos meg for tiden. Bare jobbing på meg, og står på ski når jeg har fri. Har en hel eske med deler hjemme som venter på montering.

 

Nå nærmer jo sommeren seg med stormskritt, så følgende er planlagt:

- Proff bilpleie + lakkering for å få bort litt småriper, swirls og steinsprut.

- Montering av alle delene jeg har liggende.

- Bytte frontrute

 

I tillegg så har jeg bestilt meg ny felger og sommerdekk i dag.

Gikk for 17 tommers felger...

 

Det ble OZ Ultraleggera Matt Graphite Silver felger i 7x17 + Michelin Exalto dekk i 205/45R-17.

 

Var vanskelig å velge dekk. Valget stod mellom Michelin Exalto, Toyo Proxes, Goodyear Efficient Grip, Pirelli Pzero Nero og BF Goodridge G-force. Etter mye lesing på nett, falt valget på Michelin Exalto, selvom disse kostet svinemye cash.

 

Ultraleggera%20Matt%20Graphite%20Silver.jpg

Endret av Senshi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så har jeg bestilt meg ny felger og sommerdekk i dag.

Gikk for 17 tommers felger...

 

Det ble OZ Ultraleggera Matt Graphite Silver felger i 7x17 + Michelin Exalto dekk i 205/45R-17.

Michelin Exalto har jeg også faktisk, men i 215/40-17.

 

Jeg kjørte litt med de dekkene før vinteren kom og jeg er i vært fall veldig fornøyd med dekkene, de støyer noe mer en vinterdekkene. De sitter noe så voldsomt på vegen når de får litt temperatur i seg, jeg prøve Minien på en go-kart barne med de dekkene og når de ble god å varm så var det bare å klemme på det det gikk, satt som en glegg.

 

Men med 7" felg og 205 dekk så er jeg redd for at felgkandtene ine stikker utenom dekket og felgen blir veldig sårbar! Jeg har også 7" felg tror jeg men 215 og der ligger det ganske kandt i kandt. Kan ta et bilde så får du se hva jeg mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med 7" felg og 205 dekk så er jeg redd for at felgkandtene ine stikker utenom dekket og felgen blir veldig sårbar! Jeg har også 7" felg tror jeg men 215 og der ligger det ganske kandt i kandt. Kan ta et bilde så får du se hva jeg mener!

 

Send meg gjerne bilde... Jeg er litt redd for at felgen stikker for mye ut. For såvidt jeg vet har ikke disse dekkene "rim protector" heller...

 

Får bare holde meg laaangt unna alle fortauskanter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med 7" felg og 205 dekk så er jeg redd for at felgkandtene ine stikker utenom dekket og felgen blir veldig sårbar! Jeg har også 7" felg tror jeg men 215 og der ligger det ganske kandt i kandt. Kan ta et bilde så får du se hva jeg mener!

 

Mads: Felgkantene stakk ikke utenfor faktisk. Så selvom dekket ikke har sånn rimprotector tror jeg det skal gå bra. Håper jeg får tid å sette dem på i kveld.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads: Felgkantene stakk ikke utenfor faktisk. Så selvom dekket ikke har sånn rimprotector tror jeg det skal gå bra. Håper jeg får tid å sette dem på i kveld.... :D
Jamen da kan jo ikke det bli bedre...

 

Jeg ble bare litt spektisk siden mine ligger akkurat innenfor og du med 1cm smalere dekk så ble jeg redd for at du skulle ta felgene dine, og det er surt!!!

 

Lurer på å legge om til sommerdekk i dag jeg også, 15 grader og overskyet er fint vær å jobbe i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår