Gå til innhold

My Mini Cooper S !!

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

  • Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vil ikke 205/55 - 17" gi litt feil rulleomkrets? Skulle neste tro det gikk med 215/45 på, men ikke sikker.. jeg kjører nå på 215/35 på sommer dekka å det går smerte fritt,,

 

info hentet fra mini2.com

 

Disse dim. skal være lovlig

 

+-----------+-------------------+

| TIRE SIZE | DIAMETER |

+-----------+-------------------+

| 195/55-15 | 23.44in (595.5mm) |

| 205/40-17 | 23.46in (595.8mm) |

| 215/50-15 | 23.46in (596.0mm) |

| 215/45-16 | 23.62in (599.9mm) |

| 195/50-16 | 23.68in (601.4mm) |

| 185/60-15 | 23.74in (603.0mm) |

| 215/40-17 | 23.77in (603.8mm) |

| 205/55-15 | 23.88in (606.5mm) |

| 215/35-18 | 23.93in (607.7mm) |

| 175/65-15 | 23.96in (608.5mm) |

| 225/45-16 | 23.97in (608.9mm) |

| 205/50-16 | 24.07in (611.4mm) |

| 225/40-17 | 24.09in (611.8mm) |

| 225/35-18 | 24.20in (614.7mm) |

| 195/60-15 | 24.21in (615.0mm) |

| 205/45-17 | 24.26in (616.3mm) |

| 215/55-15 | 24.31in (617.5mm) |

| 195/55-16 | 24.44in (620.9mm) |

| 205/40-18 | 24.46in (621.2mm) |

| 215/50-16 | 24.46in (621.4mm) |

| 185/65-15 | 24.47in (621.5mm) |

| 215/45-17 | 24.62in (625.3mm) |

+-----------+-------------------+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205/50 17 er den dimmensjonen er faktisk får gode vinterdekk i!

 

Jeg har den dimmensjonen og når jeg rygger med fyll svin så tar det BIIIIIIIIItelittegran borti innerskjermen.

 

215/35 er minder en orginaldimmen som står i vognkortet, jeg hadde nesten 10 km feilvisning på speedometeret med 215/35 17

 

Og med 205/50 17 så viser det nesten helt rett! 205/55 17 blir for stort, en vil få store problem med subbing!

 

Jeg kjøpte mine Conti dekk i 205/50 17 hos www.interdekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite liv her for tiden.... :(

 

Da har jeg prøvd å bestille meg nye vinterdekk igjen... Bestilte jo egentlig dekk fra forhandler, men de ringte meg aldri opp igjen, så da gidd jeg ikke vente.

 

Nå har jeg bestilt meg 4 stk Nokia Rsi piggfrie dekk i 215/45-17.

Måtte jo nesten krangle for å få lov til å bestille vinterdekk i den dimensjonen.

 

Får håpe jeg får disse dekkene på bilen snart. Begynner å bli småglatt om morgenene....

 

 

Nå prøver jeg bare å få tid til å gi bilen litt kos før vinteren setter inn for fullt... Har gjort klar følgende produkter:

 

 

Chemical Guys Extreme shine ez-cream glaze & Chemical Guys Jetseal 109 & Chemical Guys Blitz spray sealent & Pinnacle Signature Series II Carnauba Paste Wax .

 

 

Da tror jeg at jeg skal klare å beholde en dyp blå wetlook med fin glans gjennom hele vinteren.... Og forhindre at saltet spiser opp bilen min :(

 

 

Har forresten bestilt meg ny frontrute... Var ikke så gale pris som jeg trodde. Trodde det skulle være dyrt, siden jeg har varmetråder og regnsensor i den. Men må vel betale rundt 2000 kr i egenandel. Tror jeg venter med montering til sommeren. Den frontruta jeg har nå, har litt slitasje (små riper her og der)...

 

Har veldig lyst å bestille meg sidevindu bak med antenne i, slik at jeg kan bytte til sharkfin antenne saken som var vanlig på Miniene før 2003/04 eller noe sånt? Men ser for meg at dette blir dyrt.

 

Sitter også og sjekker litt priser for utbedring av div små steinsprut/steinsprang i fronten på bilen min. Har lyst å få den strøken, så tipper det blir en hellakkering av fronten (støtfanger + panser) til våren igjen.

 

Har også bestilt meg nye skiltholdere. I diverse utforminger... P.t har jeg en billig chrome sak fra Biltema, som skal byttes ut....

 

Nå vurderer jeg å bestille meg JCW setene, men tror jeg må roe ned litt... Er jo snart juletider, så må vel ha litt cash til julegaver også....

 

PS: Har fortsatt ikke hatt tid å ta bilder av de nye carbondelene og JCW bremsene.... Skal få tatt noe snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke di ta å vaske bilen min også da?

 

Den er søren me så skitten, bakruten har jeg gitt opp den har grodd igjen, det ligger faktis klumper av dritt på bakluken og skiltnummeret viser kanpt nokk.

 

Det er jo så dritkaldt for tia at det eineste e rekk før e blir stifrossen er å skrape vinduene! Vaske bil e 4-5 minusgrader er rimelig døfødt.

 

Jeg tror jeg leder i å ha den Mini`en som er mest skitten nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Mini'ene blir fort møkkete dessverre.

 

Er glad jeg slipper å skrape vinduene. Varmetråder i frontruta er en genial oppfinnelse :)

 

Er ikke minusgrader her enda, men begynner å bli ganske kaldt. Men har heldigvis et sted som holder rundt 15 grader som jeg kan vaske bilen. Ikke optimalt, men har ikke hatt tid før nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Mini'ene blir fort møkkete dessverre.

 

Er glad jeg slipper å skrape vinduene. Varmetråder i frontruta er en genial oppfinnelse :)

 

Er ikke minusgrader her enda, men begynner å bli ganske kaldt. Men har heldigvis et sted som holder rundt 15 grader som jeg kan vaske bilen. Ikke optimalt, men har ikke hatt tid før nå....

Jeg savner faktis varmetråder å frontruten (når en sierra fra 1991 har dette så synst jeg jammen med Mini kunne klart å fått dette i 2002, til og med en Land Rover Defender hadde dette i 1998 som standar!

 

Men men jeg klarer jo alltids å skrape vinduene, sidevinduene må jo skrapest uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig tid å ta en kjapp bilvask i helgen. Ganske bortkasta egentlig, siden det pøsregnet ute, men fikk satt på litt lakkforsegling og diverse slik at ikke all dritten henger så godt igjen på lakken.

 

Dekkene ser grå og kjedelige ut. Gadd ikke ta noe tire dressing på de, da de skal søpples om noen dager når vinterdekkene mine kommer.

 

Sorry dårlige bilder, men det var fryktelig mørkt i "garasjen"...

I tillegg føkker jo Photobucket bildene enda mer.

 

 

Slik så bilen ut før jeg begynte å vaske (leeenge sia den var såå skitten):

 

DSC_6033-1.jpg

 

 

Bilder av felg og de nye JCW bremsene. Ganske skittent før vask, men langt mindre bremsestøv enn tidligere:

 

DSC_6034.jpg

 

DSC_6035.jpg

 

 

Slik ble felgene etter en rask vask & en rask polering:

 

DSC_6042.jpg

 

DSC_6052.jpg

 

 

Litt bilder av bilen etter polering:

 

DSC_6046-1.jpg

 

DSC_6054-1.jpg

 

DSC_6061.jpg

 

DSC_6059.jpg

 

DSC_6060.jpg

 

DSC_6070-1.jpg

 

DSC_6074.jpg

 

DSC_6075-1.jpg

 

DSC_6084.jpg

 

DSC_6082.jpg

 

DSC_6088.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa et er en fryd å se at det er ikke bare jeg som har "skakt" eksosanlegg!

 

DSC_6061.jpg

 

Stussene er nye nærmere bakfangeren på venstra side en på høyre side, og jeg skal si at jeg har irritert meg noe voldsomt over det på min bil også!

 

(det var skjevt med orginal eksos også må min)

 

Så når jeg kommer meg på jobb igjen så skal eksosen vær på mm ben etter en kort stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått igjen bilen fra Jæger. Hadde den inne for en rask sjekk før vinteren, mens jeg var bortreist. Fikk byttet bremseveske (Jæger gjorde ikke det mens de bytta bremsene mine av en eller annen merkelig grunn...) + div annet småknask som jeg ikke har giddet/hatt tid å se på selv (blant annet ville ikke ene speilet folde seg automatisk inn når jeg trykket på knappen + at jeg måtte bytte en liten dingz ved panserlåsen som er koblet til alarmen. Hadde klart å få den til å løsne når jeg har tuklet under panseret).

 

Har endelig fått på nye vinterdekk også! Dekk & Felg Spesialisten i Kanalveien fikset noen Nokian Hakkapelitta R i 215/45R17 til meg. Rimelig fornøyd med de, selvom de kostet flesk...

 

Måtte vaske bilen fant jeg ut. Den var blitt full i dritt... Jekka den opp for å høytrykkspyle den under også... Fikk bort masse dritt der hvertfall. Men var langt fra så gale som jeg hadde trodd under...

 

Fikk tatt noen bilder FØR jeg spylte under. Glemte å ta bilder etter spyling...

 

 

 

DSC_6424.jpg

 

DSC_6425.jpg

 

DSC_6426.jpg

 

 

DE NYE DEKKA:

 

DSC_6438.jpg

 

 

REN OG PEN BIL :) :

 

DSC_6431.jpg

 

DSC_6432.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei power007! Lenge sia du har vært aktiv her... Takker for tilbakemelding. Jeg digger å kose med bilen. Selvom det blir lite tid. Men ofrer litt søvn for å få shinet bilen innimellom :op:

 

Digger JCW bremsene jeg også. Hadde seff vært kulere med noen enda større BBK bremser, men fant ut at JCW funker bra nok for mitt bruk. Utrolig stor forskjell fra standard bremser. Og fikk en rimelig god pris fra Jæger, så jeg kunne ikke si nei.

 

Nå har jeg bestilt meg Genuine BMW MINI R53 JCW Sill Trims. Men litt usikker på om det går an å montere disse når jeg har aerokit. Noen som vet?

 

JCW speilkappene jeg har fått er feile tror jeg. De passer hvertfall ikke på min bil... Glemte å sjekke med Jæger når jeg var der oppe.

 

Neste ting på listen er short shift, OZ Ultraleggera felger (tror jeg går for 17"), nye sommerdekk, bytte frontrute, få lakkert/fikset steinsprut i front, montere oljekjøler og montere SPA Design Gauges.

 

Har lagt JCW setene litt på is inntil videre.

 

Har fortsatt veeeeldig lyst å ta bilen med til UK og få trimmet motoren skikkelig. Er fornøyd når jeg har 250 HK på hjula :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senshi jeg har sjekket det med JCW carbon speila, de vi har kjøpt er for right hand drive. Den riktige par number er 51160395772

51160395773

 

Damn, jeg svarte deg i den andre tråden.

Da har du altså samme problem som meg.... De itemnr du nevner over, er de jeg fikk av min forhandler (Jæger). De sku ha 4000 kr for disse. Helt vilt.

 

Du kjøpte ikke tilfeldigvis mirror caps av cotswoldbmwmini på ebay?

 

Hva planlegger du med dine? Selge de på ebay igjen? Får vel neppe sendt de i retur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår