Gå til innhold

My Mini Cooper S !!

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

  • Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Halla Senshi.

 

Går Cooper'n merkbart bedre etter du fikk montert manifolden eller?

Har fått montert pulley og ecu nå og er sugen på mer power. Vurderer Miltek eksos, cai og kanskje større intercooler. Anbefaler du Miltek det eller har noen bedre forslag?

Lurer også litt på hva betegnelsen er på de NGK Iridium tennpluggene du bruker. Har lest at det er anbefalt å montere litt "kaldere" plugger når man har oppgradert ecu + pulley.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alta Intercooler Air Diverter with Sprayer system Version 2.0.

 

Passer den bare smokk rett på orginal ic?

 

Lohen.co.uk - Track & Fast Road Performance for your New Mini - Online Shop

 

Følger de med der eller må de kjøpes utenom?

 

Hei!

 

Når jeg kjøpte Alta I/C air diverter fikk jeg de silicone couplers med. Er veeeldig lett å montere. Jeg monterte hele settet på 30 min. Hvis du ikke har planer om å kjøpe dette med EN gang, og kan vente litt, kan du få kjøpe min diverter med blå silicone couplers. Esken + alle deler følger med.

 

Jeg skal selge min innen kort tid, da jeg har fått beskjed om at jeg bør bytte til større intercooler ifbm bytte til JCW cylinder head & JCW supercharger.

 

Må bare skrape sammen litt cash først. Satser på å bestille i slutten av mnd om du klarer å vente litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de fortsatt e flott å se på så kjøper jeg de nok. Så gi meg en lyd. Å siden det er samme fylker/by så e jo det også greit.

 

Noe mer du også skal selge som er i motorromet? hehe

 

Skal i allefall ha Pulley også.

Og prøver å få til en grei pris på chip også (har en tidligere klassekompis som holder på med det)

 

Lurer egentlig på om det e noe mer eg trenger, klarer jo aldri bestemme meg for hva jeg vil ha/må ha. :deng

 

Ny IC osv osv, ikke vet jeg

 

Og ja, jeg kan nok vente 1 måneds tid, betalte nettopp 7800 kr verksted så til å me barna i Afrika ler av min økonomi (litt spydig her no)

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Senshi.

 

Går Cooper'n merkbart bedre etter du fikk montert manifolden eller?

Har fått montert pulley og ecu nå og er sugen på mer power. Vurderer Miltek eksos, cai og kanskje større intercooler. Anbefaler du Miltek det eller har noen bedre forslag?

Lurer også litt på hva betegnelsen er på de NGK Iridium tennpluggene du bruker. Har lest at det er anbefalt å montere litt "kaldere" plugger når man har oppgradert ecu + pulley.

 

Hei!

 

Hehe, har du blitt bitt av mini basillen nå?

Er veeeldig farlig. Tro meg. Har brukt en formue på bilen i det siste. You have been warned :)

 

Du merker garantert mest power ved pulley & ECU upgraden. Veldig vanskelig å si noe nøyaktig om effekt, siden det er så vanskelig å få kjørt bilen på dyno i denne byen. Etter at jeg gjorde dette, satt jeg igjen med samme ønske som deg: Ville ha MER power. Og etter dette ble lommeboka raskt tom.

 

CAI gir en herlig lyd, og muligens litt ekstra power. Ikke veldig merkbart, men lyden er verdt pengene :D

 

Milltek sport cat-back eksos er ganske sivilisert. Liker du mye lyd kan du prøve Borla. Såvidt jeg vet buldrer den litt mer. Finnes mange lydklipp på nettet. Følte bilen gikk litt bedre etter at Milltek eksosen ble montert, men vanskelig å si nøyaktig. Skal du kjøre stil kan du jo kjøpe JCW eksosen. Fikk pris på 8000 kr hos Jæger i Bergen eks montering.

 

Når GTT eksos manifolden ble montert, fikk jeg en heeeerlig lyd. Ved rolig kjøring, type til/fra jobb, med normalt gasspådrag opp til 3000 rpm høres eksosen "nesten" ut som stock, bare mye dypere og masse herlig popping når man slipper gassen. (Ikke skyt meg om jeg tar feil her, men facelift MCS popper mer enn pre-facelift MCS originalt? Og min bil slutta nesten å poppe etter montering av Milltek cat-back). Men når GTT manifolden kom på, fikk jeg tilbake poppingen igjen :D Popper mye nå.... Hehe... Når man gir mye gass og alt åpner seg, kommer det en sinnsykt fet lyd. Vaskelig å beskrive. Helt rått. Høres ut som en skikkelig racerbil. Inni tunneler når jeg gir gass, stopper alle bilene nesten opp og snur seg. Hehe... Får hvertfall bilene til å legge seg inn i høyre bilen (hater biler som sperrer ventre filen for meg :D). Effektmessig føler jeg den går litt bedre. Men vet ikke om det er lyden som lurer meg...

 

Når det gjelder plugger, kjøpte jeg disse: Iridium Spark Plugs by NGK. Sikkert latterlig av meg å kjøpe de fra USA. Kan sikkert kjøpe de billigere her i Norge. Men jeg kjøpte de sammen med noe annet stash. Evt kan du kjøpe de her (her står litt info oxo) MINI Cooper S NGK Iridium Spark Plugs . Jeg valgte NGK framfor Denso, da Denso fikk mye pes på et annet forum. Men det ble en evig diskusjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de fortsatt e flott å se på så kjøper jeg de nok. Så gi meg en lyd. Å siden det er samme fylker/by så e jo det også greit.

 

Noe mer du også skal selge som er i motorromet? hehe

 

Skal i allefall ha Pulley også.

Og prøver å få til en grei pris på chip også (har en tidligere klassekompis som holder på med det)

 

Lurer egentlig på om det e noe mer eg trenger, klarer jo aldri bestemme meg for hva jeg vil ha/må ha. :deng

 

Ny IC osv osv, ikke vet jeg

 

Og ja, jeg kan nok vente 1 måneds tid, betalte nettopp 7800 kr verksted så til å me barna i Afrika ler av min økonomi (litt spydig her no)

 

Hei igjen!

I/C diverteren & couplers er som nye. Har bare vært montert en liten mnd foreløpig. En rask vask etter at jeg har tatt de av, så er de nok som NYE. Har ikke noe annet for salg enda. Hehe. Har jo nesten akkurat fått montert delene :D

 

Tror du skal begynne med pulley 15-17% (ville ikke gått mindre). Og en chip (har lest mange steder at chip er bortkasta penger, men får du det billig så "go for it").

 

Evt når du har litt cash til overs, kjøper du CAI eller lignende, og muligens et cat-back eksosanlegg om du har mye penger til overs.

 

Jeg tok alt stegvis for å kjenne hver upgrade. Trodde jeg skulle være fornøyd etter pulley og chip. Mange som klarer seg med dette, men jeg måtte bare ha litt til... Hehe.

 

Nå er jeg dessverre på vei til å kjøpe et JCW cylinder head + JCW supercharger + ny kam. Angrer muligens litt, siden jeg ikke har noen som kan montere dette. Så i manualene mine, og tørr aldri i verden å prøve på dette selv. Sitter å vurderer å kansellere bestillingen min. Lurer på om jeg har gått for langt :D

 

Bilen min går jo som et udyr nå, og må egentlig prioritere oppgradering av bremser tror jeg....

 

 

PS: Hvor i Bergen holder du til? Har ikke sett bilen din enda tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal begynne med pulley 15-17% (ville ikke gått mindre). Og en chip (har lest mange steder at chip er bortkasta penger, men får du det billig så "go for it").

 

 

PS: Hvor i Bergen holder du til? Har ikke sett bilen din enda tror jeg.

 

Har hørt at en chip skal gjøre susen jeg. men har jo ingen bevis så. Han sa om eg va missfornøyd så skulle han fjerne den igjen (tilbake pengene?! ikke vet jeg)

 

Jeg er som oftest å finne på laksevåg. men bor på søreide. Så alt fra Søreide(gjennom fyllingsdalen, der venner bor) og over til Laksevåg er jeg å finne. :drive2

 

Hvor mye power tror du at du har i bilen no da? litt over 220 hk? NM?

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt vanskelig å si uten å ha kjørt bilen på dyno. Er mange variabler. Noen MCS klarer jo 180-190 bhp på dyno som stock, mens andre klarer 160 bhp som stock.

 

Men ut fra dynoresultater fra MCS som har gjort samme oppgraderinger som meg tipper jeg at jeg har rundt 220 hk, og ca 240 NM som realistisk. Har jeg en "god" Mini kan jeg ha rundt 240 hk, og rundt 250 NM.

 

Se diverse dyno grafer her på mini2.com

 

Du kan regne om lb/ft til Nm på denne siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med litt sol i denne regnfulle byen.

Ingenting er bedre enn å cruise i solen etter en god vask og polering. Litt bilder i solen (bevis på at vi faktisk har sol i Bergen :D)

 

 

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/d14351ee.jpg[/img]"]d14351ee.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/25478600.jpg[/img]"]25478600.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/e76bf782.jpg[/img]"]e76bf782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår