selveste Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 hei jeg er ganske grønn på bil og lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg litt? jeg har en opel astra g stv som jeg vil ha nye felger til. så fant jeg disse: Alu felger med dekk 17 ! | FINN torget passer de? hva vil dere si er grei pris? på forhånd takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tropax Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 de skal passe de. bare pass på at det er 4x100 et 38 eller noe så nærmt. så må du gjærne bytte center ring ellers virkerdet billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marroc Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Klarer ikke se hva slags bil de står på, men er det Fiat kan de passe dersom du bruker justerbare bolter. Boltsirkelen på Fiat er 4/98 og de har oftere lavere offset. Ville også vurdert å øke størrelsen til 215/40 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Sjekk at du har fire bolter da, Astra G med 1,8 liter og større motor har fem bolter. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BuRuD Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Har du 5 bolter, så er det akkurat samme felgene som på saab 9-5 99 mod feks, så da er det bare å bestille fra usa nuh! 5*110 et 40 en plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Dessverre har Opel rart innpress, ET49 originalt. Så for å få felgene lovlige må du ha ET 42-56. Mulig innpresset er annerledes på fire-bolt. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Hvis du har 5 bolt så har jeg ett sett fine kosei felger til astra g som jeg skal selge. Men har ikke 1,6 også 5 bolt på stv forresten? mente det bare var 1,4 og 1,2 som hadde 4x100 Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 1.6 sport stv har hverfall 4-bolt på 98mod. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BuRuD Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Hmm, biltilsynet sa ikke noe på det, da jeg viste felgene å senkesettet mitt i Drammen i fjor. å det er på 5 bolt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 På sist EU-kontroll sjekket dem ET-nummeret på felgene, sammenligna med vognkort og ga meg en 2-er feil. Måtte tilbake på originalhjul for å få bilen godkjent. Ikke akkurat verdens undergang det, men f.eks et forsikringsselskap kan gjøre det samme og gi deg avkortning på en eventuell erstatning fordi bilen ikke var i godkjent stand. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Så lenge felgene ikke sitkker utenfor hjulbuen så skal de jo være lovlig og rulleomkretsen ikke avviker mer en 4%. Kan jo være at dem var veldig vrang med deg thklinge Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Det er ikke alt, i tillegg er det ikke lov å endre sporvidde på bilen med mer enn maksimalt +/- 15mm. Siden man må montere like hjul betyr det 7,5mm per side. Har aldri sett felger med ET-tall med desimaler så dermed ender man med maks 7mm endring pr felg, pr side. For Astra G blir det ET49 +/- 7mm == ET42 til ET 56. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balle-klorin Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Men det er ikke noe som forhindere en i å få større endringer enn disse 15mm godkjent hos biltilsynet. 15 mm endring i sporvidde er det man kan forandre uten noen videre godkjenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Min erfaring er at å få godkjent større endring av sporvidde er vanskelig. Dessuten kan det endre kjørefølelsen og veigrep ganske drastisk. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Men det er ikke noe som forhindere en i å få større endringer enn disse 15mm godkjent hos biltilsynet.15 mm endring i sporvidde er det man kan forandre uten noen videre godkjenning. må ha tuv papirer på felgene da eller? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg