Gå til innhold

2,3 NG 10v motor er i orden, men...

Ranger emnet


92 Audi

Anbefalte innlegg

Hvorfor suges den korte slangen fra tomgangsmotoren helt flat på varm motor,virker som motoren går greit, men er jo sikkert ikke bra, å det er jo en lyd dær pga at den suger så hardt at det lekker rundt stussen den står innpå inne under innsprøytninga.

 

Det er nokk ikke meningen at den skal gjøre.

Du mener slangen som går fra luftbelgen og til tomgangsregulatoren ikke sant?

Det må være tett noen plass da sån at tomgangstilleren ikke får luft, sån skal det ikke være!

Du må nå bare ta av slangen å se etter, kommer det feil luftmengde i tomgangstilleren komme det feil mengde mensin i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må nå bare ta av slangen å se etter, kommer det feil luftmengde i tomgangstilleren komme det feil mengde mensin i motoren.

 

Ikke helt riktig. Husk at den lufta som går via tomgangsregulatoren også må passere forbi luftmengdemåleren (som igjen doserer bensinmengden) ;)

 

Gamle slanger blir morkne og bløte. Sikkert derfor din suges flat?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja æ tenkt på om den lekker luft fra endene på slangene når den blir flat og resten er tett, så vil du jo få 0 verdier på luftmengdemåleren og alt for mye luft på tomgang.

Men han må jo nesten ta en titt på denne slangen å se hvor seig den er ev. om det er kommet noe som tetter lufta som går in til tomgangsregulatoren. Er jo denne slangen elastisk som en plastikkpose så vil det jo garrantert være en fordel å bytte denne slangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei igjen alle sammen..har ennå problem med min motor (2,3 NG)

Den starter som sagt fint når motor er kald, går helt rent og pent, men etter at den er blitt varm, står en stund (ca 10 - 15 min ) så er den vanskelig å starte. Etter noen forsøk så kommer den, og da går den helt fint igjen. Var på verksted nylig, og dær målte de bensintrykket. De sa at den hadde 7 bar (tror jeg det var) når motoren gikk. Når de stoppet motoren, så skulle trykket holde seg dær. Det gorde det ikke, det sank til 3,5 bar.

De mente da på verkstedet at jeg burde skifte bensinpumpa, fordi at det satt en sånn returtrykkventil eller noe sånt på pumpen, og det var årsaken. Har nå kjøpt og montert ny pumpe, men ting ble ikke i orden. NOEN SOM KAN HJELPE??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår